om amalgam
jag har sett detta med vad amalganförgiftning kan ställa till med min mamma dog av detta men det tog 20år innan det blev erkänt det börjde med en almalgansanering seden fick hon struma så hon med sina 150cmlång gick upp 30kilo vägde 100 kilo fast hon nästan innte åt nått hon kämpade med skriverier läkare som inte trodde henne men när hon fick rätten så var det försent . från eva -lina

Ja det är en fylning som dom går ifrån, o det får vi vara glada över..
Beklagar din Mor.
Ja eva-lina och det är bedrövligt - man undrar hur många som dött pg av detta - staten mörkar denna giftskandal då det skulle stå dem dyrt i skadeståd till alla sjuka!
Var ju själv nära på att stryka med! beklagar för din mor - vet vad hon har gått igenom av läkarvalsen
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
tackar dig jane-lyzell för omtanken över min mor för det är nu som vyxen jag förstår hur hon har lidigt först nu kan man bara önska att det blir bättre förståelse för denna sjukdom ock jag kan inte förstå att dem att det är ju ett gift som kroppen samlar tills det blir en kolaps att alla indre organ drabbas men det är väll det ekonomiska somstyr som vanligt då verkar det som mäniskan glöms bort först ock främst.tackar för detta inlägg ock ha en bra dag jane ock kram tillbaka.

TS, beklagar verkligen. Vet du om hon avled av fyllningarna eller att de togs bort?
Jag har sanerat mina tänder för 11 år sedan och det var fysiskt och psykiskt jobbigt och inte billigt heller. Amalgam är bland det värsta kroppen kan få i sig.
Men det finns fakstiskt dem som inte blir sjuka av det!
JAG TROR EFTER SANERINGEN FÖR FÖRE HADE HON MEST LÅNGA SJUKSKRIVNINGAR OCK LÄKARNA TRODDE IN PÅ HENNE SA ATT DET VAR SPYKIST BLEV OCKSÅ BETRAKTAD SOM SIMULANT LÄKARNA SKRATTADE ÅT HENNE SKREV FULA SAKER I PAPPRENA HÖLLSÅ PÅ I 15ÅR HON FÖRSÖKTE ÖVERKLAGA MENORKADE INTE DÅ TRÄFFADEHON DEN TANDLÄKREN SOM SANERADE MUNEN SEN GICKDET FORT HON BLEV BARA SJUKARE OCK SJUKARE DET GICKPÅ LEVERN OCK SKÖLDKÖRTELN MED SVÅRA NJURBESVÄR.

Tyvärr finns det dåliga läkare, å andra sidan kan det inte vara speciellt lätt att få patienter att förstå att det är en psykisk sjukdom de har.
Självklart ska dock ingen skratta åt någon, amalgamförgiftningen ska tas på fullaste allvar, patienten lider ju verkligen, sedan hur man ska få dem att förstå att det är psykisk är knappast enkelt.
8 enligt skolmedecinen existerar det ju inte - så läkarna går på linjen psykiskt sjuk istället och det är verkligen skrämmande!
Hur många människor går idag runt och äter lyckopiller för att de är amalganförgiftade och läkarna feldiagnostiserat dem som psykiskt sjuka! Hua!

Vad tycker du man ska göra? Börja tro att man blir sjuk av amalgam i tandfyllningar?
Finns det mer saker som du tycker att man ska tro om? Kanske tro att grus är en bra medicin mot cancer? Eller att att tro healing är bra mot benbrott?
Du får gärna berätta om vilka behandlingar du anser ska bygga på tro istället för beprövat vetenskap.
10 Ja det vore en bra början att läkarna började tro detta ! skulle underrlätta för alla som är amalganförgiftade och relaterade sjukdommar som parkinsson, ms , hypogluckemi, diabetes, struma, alsaimers. chroms sjukdom. mm mm
Grus är defenetivt inte bra för canser - men många canser pasienter dör av gifterna och följderna av medicinering emot canser så……
Healing är bra för benbrott - hjälper benbrott att läka fortare!

Tror inte du förstod min fråga.
Ska man tro att vissa sjukdomar beror på vissa saker, eller ska man ta reda på varför de finns?
12 jo då nog förstod jag din fråga! Men att tro eller misstänka borde räcka för skolmedecinen att forska vidare, men det ignorerar tro och misstanke med att det inte finns /existerar för att forskningen inte forkat fram resultaden!
Att lyssna till människors upplevelser och symtom räcker inte - vilket är beklagligt!

Man har gjort studier på amalgam, det man kommit fram till är att det inte finns någon korrelation mellan tandlagningar och deras besvär.
Självklart ska läkare lyssna till sina patienter, men det innebär inte att man ska behandla mot något som helt saknar evidens.
14 finns en annan tråd om detta här inne - denna tråden handlar om en dotter som sörjer sin mamma som dog i amalganförgiftning!
Det finns bevis om man viill se dem! Staten vill inte se dem!
ska leta fram tråden åt dig! så kan vi fortsätta där!
Här är den;

Finns det något som tyder på att personen avled av kvicksilverförgiftning?
16 Vad är din etik o moral!!!!????? skäms på dig!

Troligen har jag betydligt högre moral än du. Jag skriver troligen, för det är möjligt att du inte förstår att ektoplasma inte finns, och att du är lurad. Mer troligt är dock att du luras. Jag tar gärna en seriös diskussion om din moral.
18 du borde verkligen skämmas - säg gärna vad du vill till mig men inte i denna tråden - ha respekt för trådskaparen

Se gärna inlägg #17. Jag skäms absolut inte, varför skulle jag det? För att du påstår att jag saknar moral när du själv är totalt befriad från sådan?
I inlägg #18 föreslog jag att du skulle starta en tråd där vi kan diskutera din moral öppet. Kör på om du känner att du vill det. Jag har en hel del att komma med där.
Kan nämna att jag inte ljuger, inte heller bluffar jag någon. Hur är det med dig?
Har du svårt för att fatta- öppna gärna en egen tråd men skriv inte i denna
med hänsyn till trådskaparen som mist sin mamma!

Se mitt inlägg #20 där jag föreslår att du kan starta en tråd där vi diskuterar din moral.

….#22..ge dig!!!!!!!

Ska jag ge mig? Bara för att jag inte tycker som du, eller har du något vettigt argument?
#24…Jag har ändrat min uppfattning om skeptiker nu, förr så tyckte jag att det var ok, och att alla har sin frihet till åsikt…men när det börjar bli personjakt och bara mothugg o massa dravel, då har jag inte ett dugg respekt för sådana som dig…verkar som att det finns inget här inne som passar dig…utan allt skall vridas o vändas på och kritiseras
Har du inget annat för dig överhuvudtaget….och vad sjutton har du här inne överhuvudtaget att göra….om du kunde vara förstående och vara ödmjuk inför andras tro, och ge din åsikt eller frågor på ett värdigt sätt så är det ju ok!….men du har brännt dina broar här…jag tror inte att någon är så impad av dig överhuvudtaget….
Det är sådana som dig som ställer till för dom värdiga kritikerna, som har rätt attityd och visar respekt istället för kaxighet o nedlåtenhet för andras troende…..