Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1896 ggr
Ghosthunter
0

Fotsteg från ovan...

Tunga fotsteg och dunsar hörs från grannens lägenhet ovanför mig. Detta håller på flera gånger varje dag och natt. Jag är säker på att grannen är bortrest (troligen åkt hem till släkten i Norge) Det har varit så i över 2 veckor nu…man börjar nästan bli vanSkrattande

Det är hur tydligt som helst och just nu håller det på som värst.

Någon som kan känna av nåt??

/Fredrik Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Eija
0

Är du säker på att det inte är någon där undertiden dom är borta, någon som ser efter lägenheten o blommorna t ex…..

Om inte, ja då är det ju läskigt…Förvånad

berobe
0

Ja du Fredrik! Jag har haft massor av fotsteg och dunsar mm i lägenheten ovanför mej fastän Att den var helt tom i tre månader.

Inte förrän jag accepeterade det det Faktum Att var Någon från den Andra Sidan som ville tala med mej-oväsendet upphörde (för det var Verkligen oväsen ibland) Även besökare hos mej undrade vad jag hade för grannar.

NA - Jag fick kontakt-och det blev lugnt. Numera hälsas det på lite sporadiskt och Då Brukar jag saja: Tyst jag hör dej - Och det blir tyst. Jag vet inte Hur du har det med det Mediala (spöksidan Känner jag ju till) men helt klart är det det någon som vill dej Något!

Bara att ta emot - och säja  till att dom lugnar ner sej!

Bert

berobe
0

förvånad Skitsvårt att kunna redigera idag.

. Är det Andarna som smådjävlas tro? Skrikandes

Ghosthunter
0

Eija - Jag tror inte dom som ser till lägenheten går omkring i fullt mörker ungefär 30 gånger/dygn (det pågår hela nätterna också) Den möjligheten finns naturligtvis men knappast troligt.

berobe - kanske är det så, men varför kommer spöket/anden inte ner i min lägenhet om den vill mig något? Och hur fick du kontakt med spöket i lägenheten ovanför dig? Gärna tips, tack!!

/Fredrik Glad

Värmland"

[Sisa]
0

# 4

Jag är inte ett dugg bra på sånt här…Har Du provat att knacka på dörren…Obestämd

berobe
0

Jag  undrade också varför inte andarna kom ner till mej utan höll sej där uppe,..(jag var upp, ringde  på, bultatade på dörren, kikade i brevlådan, gick upp på berget här utanför för att kunna se in -men det var helmörkt i den tomma  lägenheten ) jag vet inte varför andarna ej kom in hit  min lägenhet   men det är tydligen vanligt att de hör av sej utifrån.

, Nu är det så att jag började gå på storseanser - och  ett medium som inte visste ett smack om mina upplevelser -  berättade om de problem jag hade med oväsendet..

och att jag skulle vidareutveckla mina dolda, medfödda gåvor i medialitet! Det var budskapet till mej!

När jag började med det försvann ljuden. Numera har jag kommit såpass långt i min utveckling att jag själv kan skapa kontakt med andra sidan.Utvecklingsgrupper i mediumskap och personlig utveckling (som går hand i hand) har fört mej dit.

Man kan inhämta en hel del genom litteratur också. James van Praaghs  böcker har gett mej mycket.

(finns på biblioteket)

Eija
0

#4 Ok!….Kan det vara så att dom hörs så bra bara för att grannen är borta…jag menar att det kanske låter annars med, men ingen tänker på det, just för att det finns folk där…..

Har du snackat med grannen, om dom har märkt något ….Kan ju förstå om du inte har det, ifall  ni inte är så bekanta…..men om ni är det så kanske du skulle prata med dom om detta…..kan ju vara intressant…

Ghosthunter
0

Eija - Det är möjligt att det pågår även när dom är hemma men man tänker inte på det då direkt. Jag känner inte henne som bor där alls…har faktiskt bara mött henne två gånger i trappan och vi har bara sagt hej till varandra. Man drar ju sig gärna lite för att fråga en okänd om sånt.

Sisa - man kan ju prova att knacka kanske!!

berobe - ok, du har gått den långa vägen!! Flört Tack för boktipset…ska kolla det!!

/Fredrik

Värmland"

berobe
0

I vårt fall var det så att det var oväsen även när de bodde folk i lägenheten ovanpå. Ja till och med så mycket att jag ringde Störningsjouren -efter att ha pratat med dem först förstås -  dom hävdade att de ej förde oljudOskyldig …(då blev det ett annat väsenTyst hehe

Jag var så på fritidsstället i Värmland  från och till - och när vi kom hem var det samma oväsen. När jag talade med en granne på samma plan som jag och undrade om inte dom blev störda, blev svaret:

"det är ju tomt där - de flyttade för en par månader sedan.."

Gissa vem som började undra. Det var samma höst jag började söka svar - och fick det genom ett medium på en storseans.

Ghosthunter
0

berobe - Det är samma här. När dom är hemma så är dom väldigt högljudda emellanåt, då hör man skratt, musik, prat, m.m…men nu är det bara dessa fotsteg och lite dunsar emellanåt.

Här är det bostadsrätter och i den aktuella lägenheten har det varit 3 olika ägare på bara 4 år….detta kan tyda på att dom har problem med spöken???

/Fredrik

Värmland"

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte hur jag ska svara på detta Fredrik…bäst att låta bli att svara…Hoppas Du hittar en lösning, det ser jag fram emot!

berobe
0

Ja - det skulle vara intressant att veta varför innehavaren av lägenheten byts så ofta. De kanske känner obehag och otrivsel där. Själv känner jag väldigt starkt olika energier när jag besöker någons hem. Det kan vara olustiga, kyliga känslor - men även varma sköna vibrationer.

Har du förresten sett TV 4+ nattprogram: Spökhus? Gick inatt - jag brukar spela in dylika program för att kolla vid vaket tillstånd. 5:an har också en del att bjuda på.

Ghosthunter
0

Sisa - härlig bild, så kanske man ska göra..hi hi Skrattande

berobe - visst kan det vara helt naturligt…men man börjar undra. Det brukar inte vara så mycket flytt i en bostadsrätt och det är ett väldigt lugnt och fint område, samt fina lägenheter som har en ganska billig avgift. Vem vet..hon som bor där nu kanske har flytt iväg p.g.a att hon känner obehag.

Jag har själv lite små grejer som inträffar i min lya. Det kommer lukter, kalla vindputsar, småkänslor av närvaro ibland och för ett par veckor sedan så prasslade det ganska kraftigt i en bit hushållspapper som jag har liggandes på mitt nattduksbord. Jag var vaken och låg och läste med ryggen emot, jag vände mig om lite småskrämd och undrade vad det var…men det var inget där!

Spökhus…är det serien Haunted Homes på engelska du menar?…annars har jag inte sett den. Haunted Homes har gått på Zone Reality!!

/Fredrik

Värmland"

berobe
0

Ja - skulle tro att det är Haunted house/ eller home. För mej var dock nattens avsnitt nytt. De använde samma grejer som du har i Frammegården…

Får du besök hemma hos dej behöver det absolut inte ske bara på natten. Andarna finns där ständigt, mer eller mindre påtagligt beroende på din egen öppenhet. Bli aldrig skrämd, tvärsom begär skydd först  - tacka och försök uppleva sedan. Låter kanske knepigt men det är därför man bör lära sej en del om det hela…

Jag är helt övertygad om att du har mediala förutsättningar.
I Göteborg finns det många sällskap som sysslar med sådant.

Den enda adress jag kommer på så här är;

www.ssgbg.se

därifrån kan du länka vidare ….

Ghosthunter
0

berobe - Jag har haft lika många upplevelser på dagen som på natten så jag vet!…och stegen här är dygnet runt.

Vad jag vet så har alla en medial förmåga i grunden, det varierar bara i styrka. Jag är inte riktigt nöjd med min medialitet, men nu vill jag öva upp den!!

Och nej….jag är inte rädd för det Paranormal. Prasslet från pappret var bara en skrämseleffekt!!

Tack för tipset om hemsidan!

/Fredrik

Värmland"

berobe
0

Jag såg att Hasse Nyander inte länkade som han brukar -se www.ssgbg.se istället.

Hasse är annars ett hyfsat medium - men han kanske har svävat bort i religionen för mycket efter sin hjärtattack…

[Woozy]
0

GH

Som du vet så har jag liknande problem. "min" granne är inte hemma ofta, men lik förbaskat så kan det låta som en cirkus (nåja). Jag vet inte hur många ggr jag gått ut på balkongen och kikat in i grannes lägenhet, men det har varit becksvart precis alla ggr och det är väl säkerligen minst 20-30 ggr (minst). Numer så har jag slutat att kika in, för jag vet att det är släckt där ändå.

Jag har ju funderat några ggr på varför han så sällan bor i sin lägenhet. Skulle gissa att den grannen bott där iaf 3 år eller så. Tror jag sett att han varit hemma (tända lampor etc) kanske 10 ggr, max 15.

Hade jag haft en diktafon med fristående mic med sladd så hade jag om jag var du satt den micken i ett glas och ställt glaset mot väggen. Du är ju "expert" på EVG. Angående det där med dunsar, knackningar etc i väggarna tror jag är riktade, dvs i det här fallet till dig.

Förut innan medium var här så skulle jag ut å slänga lite sopor när jag stötte på grannen (ej den granne som "aldrig" är hemma utan den på motsatt sida) och jag frågade henne om hon inte blir störd/irriterad över alla dunsar/spring mm. -vilka dunsar/spring sa hon.

Skulle inte bli det minsta förvånad om dina grannar ej heller har hört de du hört.

MVH

Woozy

Ghosthunter
0

Woozy - Är du också drabbad..där ser man. Men jag undrar varför det skulle vara riktat mot mig. Vad jag vet så kan ju ett spöke röra sig fritt mellan väggar och golv…men varför kommer den inte in hit om den vill mig något? Obestämd

EVP, heter det!! Flört Blir kanke lite tråkigt att spela in det….men man kanske kan fångar röster och annat som inte öronen direkt kan uppfatta!!

/Fredrik

Värmland"

[Woozy]
0

EVG  he he -vette faen, men jag har lim på tangenterna (hade bandy i skallen). EVP heter det ju. Anledningen till att jag tror det är riktat mot dig är om det bara är du som hör det. Jag är inte så himla säker på att alla knackningar/bangar etc kommer från "visuella" materian. (kom inte på bättre ord).

Bara en teori.

MVH

Woozy

Ghosthunter
0

Woozy - ja, vem vet…men det är en till som hört det. Hon är ganska medial och var på besök hos mig. Kanske är det bara medialt? eller annars ett fenomen som alla kan uppfatta? Obestämd

/Fredrik

Värmland"

[Woozy]
0

Vissa knackningar är nog "mediala". Tex i den här sjuka lyan så va det ju nån som (nån=icke levande människa) Halloooo och sen så va det ju ett ansikte på en tavla som kollade åt olika håll. Vet ej om det va han i tavlan som sa hallooo och knackade eller inte. Det där upptäcktes när videofilmen som filmades gicks igenom.

Nästa gång det kom knackningar så var vi 4st i rummet som hörde det med "blotta" örat. Om det är samma "snubbe" som knackade högre nu (eftersom vi inte hörde IRL förra gången) eller inte, vet nog bara "han".

OM det är "han" som skriver meddelandena på dörren eller ej, vet jag icke.

MVH

Woozy

Be-Bopz
0

Intressant tråd, bor nämligen i lägenhet själv och vi hör hur barn springer hos vår ganne ovan, även när de är bortresta och endast jag har nyckel för att mata fiskarna. De brukar springa på nätterna bara, runt 3 tiden och det är inte bara ett barn utan flera.

Frågade såklart grannen om de hade hört detta själva, men icke, men han var tvungen att vara vaken en natt bara för att kolla läget men då hände det inget, typiskt !

Vi har inga barn här alls vilket gör det ännu konstigare….

Nu var det dock länge sedan vi hörde något, men förut hände det nästan varje natt, även när de har varit hemma.

Ibland hör man även någon tyngre som går däruppe, svårt att avgöra såklart när de är hemma, men när de är borta så vet vi ju att ingen är där med tanke på att jag då är den enda som har nyckel enligt dom.

[Woozy]
0

Hej.

En fråga bara. De nätter du hört springet, har det andra oljuden ökat samma natt? tex väggknackningar mm..

MVH

Woozy

Be-Bopz
0

Nej inga andra ljud alls. Bara barnfötter som springer över deras golv ovanför, de tyngre stegen hörs mer sällan och inte vid samma tillfälle. Vi uppmärksammar ju iofs detta bara när vi vet att de inte är hemma, annars är det svårt att avgöra om det är dem eller inte.

[Woozy]
0

Ok.

Här så var det förut ganska så mkt barnspring, dvs snabba, korta lätta steg. Oftast så började de kl 01.30 ungefär (har ej superkoll på tiden).

Sen så helt plötsligt så slutar de.

MVH

Woozy

Be-Bopz
0

Jo men det är samma här, de hör en stund sen är de borsta igen, min granne försökte att få det till att man kanske hörde andra barn i huset, men jag sa det, vilka och vilka är vakna 3 på natten isåfall och är uppe och springer…