Blockerar mig själv
Försökte genom övning i artikel här få info om mina guider igår kväll. Vad jag fick var som ett stort sammelsurium av saker som i mörker bara susade förbi hela tiden. Några "ansikten" utan hår knappt synbara kunde jag skymta men inget mer.
Jag tror att jag blockerade mig i mina försök pga respekt för vad jag kommer upptäcka. Jag är inte rädd men har en känsla utav att den dagen jag får kontakt så kommer det "ta över mig" och jag vet inte om jag är redo för det.
Jag skulle så gärna hitta en mentor som kan vägleda mig och kanske hjälpa mig att undersöka långsamt. Inte lätt att förklara men som sagt jag har en känsla utav att när krafter sätts igång så kommer det bli mycket.
Någon med erfarenheter eller som haft samma känsla och hur blev det?
Tacksam för svar
Jag tror att man måste ha tålamod och inte ställa för stora krav till att börja med. Bara slappna av och uppleva det som kommer… Därför "det inte kommer" med full kraft och allt på en gång utan lite sakta och stegvis,så man hinner bearbeta allt och förvbereda sig… :)
Men helt rätt, det är skönt att ha någon att bolla sina upplevelser med.
Mvh Anna
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#1 Det är just det osm är poängen att mentalt känner jag mig såååå redo men när jag sitter och ska försöka ta in nånting så blir det så mycket nästan som "myrornas krig" på tv det bara susar så mycket att det går inte att uppfatta ngt.
Det jag helst skulle vilja göra om möjligt är att få kontakt med min gammelmormor som jag vet finns vid min sida och att hon kan "styra" mig i rätt riktning om hon kan men hur får man kontakt med en specifik?
Jag har så mycket frågor i systemet och ja som du skriver….jag kommer få vänta tills mitt psyke vågar öppna sig.
Tack för dina tankar*ler*
Du har PM! :)
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#0 Oj vad jag känner igen mig i det du skriver! Jag genomgår något liknande just nu. Inombords känner jag mig hur redo som helst för nästa steg men så fort jag försöker ta den sätter jag upp min lilla mur och blockerar mig själv. Vet inte heller hur jag ska göra för att ta mig ur det eftersom jag har bara mig själv att lära från. En lärare hade inte suttit fel för min del heller. Men jag tror att det är som Anna-helga säger. Försök att ta det lugnt så kommer det så småning om. 

Jag tror att det funkar olika för olika människor, men om jag berättar utifrån min erfarenhet var mötet med min guide väldigt odramatiskt.
Jag stillade mig, i Meditation, en stund och sen bad jag att han skulle visa sig för mig. Jag fick väl ingen klar bild omedelbart utan mer som att jag började ana något som sen växte sig starkare.
Jag tycker mig dock ha stött på flera olika guider/andar vid olika tillfällen, så för mig har det skiftat lite vem som dykt upp.
Jag tror att vi ibland gör för stor grej av mötet. Vi förväntar oss att det ska bli något övernaturligt och storslaget, men egentligen blir det bara som ett möte med en väldigt nära vän.
Vi kan bara sätta oss i lugn och ro och be om ett möte med andevärlden, sen är det bara att lugnt vänta på vad som kommer. En tanke, en bild en känsla eller vad det nu kan bli för svar.
Min guide har påtalat vikten av att jag lär mig känna igen min egen röst, för att jag ska ha lättare att uppfatta vad som kommer ifrån mig och vad som kommer ifrån honom. Jag försöker lära mig att kontrollera mina tankar, genom Meditation, för att kunna stänga av dem och minska "bakgrundsbruset" vid mina andliga kontakter.
Jag har även upplevt att kontakten har blivit så intensiv att allt bara har snurrat. Jag känner igen din beskrivning om ett samelsurium, och då har jag bett kontakterna att backa lite och lugna ner sig. Det har ofta hjälpt mig att få en klarare känsla för vad som händer.
Det finns även guide-meditationer du kan göra, som syftar till att du ska få kontakt med din guide. Om du söker på det har forumet vill jag minnas att det finns någon artikel om det.
Det finns kanske någon som håller mediala cirklar där du bor. Det är också ett utmärkt sätt att träffa "likasinnade".
Lycka till