Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1335 ggr
[Jeremina]
0

Det mediala

Jag har haft det mediala med mig i alla år men stängde av ett tag som barn för jag blev rädd. Nu har jag det till vardags och som en liten hobby men jag kan inte förklara hur det går till.

Ibland går det bra att kanalisera någon men ibland blir det fel för våra vänner på andra sidan kan också ha en dålig dag som vi.

Om jag har en dålig kanalisering så erkänner jag det och skyller inte på något eller någon utan det är bara att konstatera fakta.

Men de gånger då jag har bra kanaliseringar så känns det väldigt bra och jag kan glädja den som är sitter med hälsningar och andra upplysningar som de kan ha glädje eller nytta av.

sathura
0

Hej!

Jag undrar vad du menar med att" Våra vänner på andra sidan kan också ha en dålig dag"? Betyder det att de har det dåligt där ibland?

Har aldrig varit med om att någon som mår dåligt där om inte det då är en ande som inte kunnat gå vidare till ljuset då(eller hur man nu ska beskriva det).. De jag mött ifrån ljuset har vart fyllda med otroligt stark kärlek och empati och verkat må utmärkt bra. Vill bara veta ifall att jag råkat se förbi något..

Kan det vara så att du menar att du inte kunnat förstå dem eller att de har haft svårt att uttrycka sina meddelanden?

Hälsningar Susanna

[Hukanson]
0

Tycker det är ganska fantastiskt att man kan ha inblick i den värld som hela ens generationskamrater skall snart träda in i , för det är ju ovilkorligen så att snart sitter vi alla som idag har välgympade kroppar som vänner på andra sidan och vem vet hur vi då söker efter någon medial på iFokus som vi skulle kunna chatta med? Eller är vi som välutbildade högskole elever för fina för att umgås med denna världens grova energier ?

Måste man bara passivt ta emot budskap eller får man fråga något?

[Jeremina]
0

#1 Det kan betyda att man inte alltid kan ha en klar kontakt och förstå dem!

#2 Varför skulle man inte fråga om något?

[Hukanson]
0

såå…?? eh..? hureredärdomeda??

sathura
0

#3 Okej då förstår jag, tackar:).

TerryGilliam
0

Jag har nu haft kontakt med tre olika användare på denna sajt, som alla tagit kontakt med andar åt mig. Vad som förvånat mig är hur otroligt grumlig denna kontakt har varit.

Hur kommer det sig att dessa andar aldrig kan lämna någon specik information om sin identitet?

"Namn är svårt," sade någon. Men sitt eget namn är väl bland de första man lär sig säga när man är liten?

Men andarna kan aldrig lämna tydlig information om sina namn. (Oftat blir det en gissning. Kanske på bokstaven A.)

Men när det kommer till livsråd från dessa andar, då finns det ingen gräns för hur tydlig kommunikationen blir. Då kan de förklara i detalj vad jag borde och inte borde göra.

Är det ingen medial person som har funderat över varför det är så?

Varför är kontakten så ändlöst grumlig när det kommer till uppgifter som kan verifera deras identitet bortom allt tvivel?

Och så fruktansvärt klar när det gäller plattityder, livsråd och rena Barnum-uttalanden?

[GunillaF]
1

#6 En tanke…

Det kan  bero på att anden har haft många namn. Anden har ju varit i flera liv/kroppar och har antagligen inte haft samma namn alla gånger.

Elisabeth-J
0

#6 Ja det där är något man många gånger funderar på. Vissa är väldigt tydliga med namn och annan beskrivning medan andra är svårare när dom ska beskriva vilka dom är. Man önskar att alla skulle säga sina för och efternamn för det skulle ju underlätta väldigt mycket för både sittern och mediumet. Vad det beror på vet man inte men jag tror att det är så olika med hur pass klara svar dom ger oss och hur pass klar man är i sig själv för att kunna ta emot klar information och det kan ju vara mer eller mindre vid tillfällena.

För ett tag sen skulle jag ha sittning för ett par och jag förklarade innan att det kan vara svårt med namn, men det som hände var att jag fick lämna klockrena namn från 8 andar, så kan det gå Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
0

#6 Fortsätter med dina frågor….

När dom är igenkända så lämnar dom budskap och efter beskrivningen och du känner igen vem det är så flödar budskapen mycket lättare. Kan ju bara berätta hur det är för mig då jag gör det och den jag har kontakt med talar om när sittern känner igen den jag har kontakt med och förmedlar det dom vill säga. Sen tror jag att det många gånger kan vara ren personlig avläsning och det är något som är viktigt att alla får lära sig att märka skillnaden på som jobbar med andekontakter, det kan vara svårt och många känner ingen skillnad så det blir rena avläsningar istället. Men jag tror att sittern oftast själv känner och vet om det är förmedlat från andevärlden eller personlig avläsning.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

chik
0

Jeremina, tack för att du berättar lite. Själv så känner jag inte så mycket med människor om jag inte har det framför mig..Men många här inne är Ju bara så duktiga, så som du Jeremina. Det ser man ju på Fribäcke ni får.

Kan bara säga att jag tycker det är intressant o lärorikt o läsa.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.