Tidigare liv..
Varför har så många levt ett tidigare liv som "dåtidens kändis", indian, italienare osv. Sällan eller aldrig har jag träffat någon fd kines,lägre kast av indier, eller färgade från afrika os …Märkligt minsann….

Det är nog så att du kanske bara har sett dom liv som verkat mest intressanta. Själv ar jag sett flera av mina tidigare liv och det skiljer sig mycket ;)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det handlar inte om mej själv -(jag har tom varit"australneger" enligt en kollega) men alla andra av våra medvandrare….

Ok, menar du att andra har berättat för dig om sina tidigare liv?
Då kan det ju vara så att dom bara har sett ett av sina tidigare liv eller valt att bara berätta för dig om ett av dom.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag har varit afrikansk slav, dog ombord på ett slavskepp.
(och en massa andra olika liv…. men har bara fått se några få än….)
Amor vincit omnia
JA -Du tolkade det hela rätt.
Jag har ett tidigare liv som nomad, troligtvis kring Sahara, många bilder av tält och otäcka kameler :P I mitt senaste liv var jag jude under andra världskriget (var maniskt rädd för skällande hundar när jag var liten, men jag är ju djurvän och tycker om hundar också, men har svårt för främmande dito än). Men indian har jag aldrig varit såvitt jag vet, inte i någon av alla olika indiankulturer. Har en kompis som har varit japan. Så visst finns det många som har upplevt andra kulturer och levt icke-glamorösa liv tidigare.
Jag verkar ha tidigare liv i Kina, vilket förklarade min förkärlek för diverse kinesiska saker. Jag har även haft tidigare liv i Sverige och någonstans i Finland/Ryssland, samt en mindre trevlig upplevelse i antingen Frankrike eller en fransk koloni i nordamerika (blev hängd av en mobb. Blä!)
Reinkarnation har intresserat mig i många år men jag tycker de flesta minnen folk berättar om handlar om kvinnor som dött i barnsbörd eller tonårspojkar som lemlästats i krig.
Jag har dock stött på flera fall där människor minns liv med initationsriter från gamla Egypten och andra mysterieskolor. Det har fått mig att fundera på om den som en gång genomgått andlig utveckling till hög nivå är mer benägen att minnas inkarnationer i sina kommande liv.
Ian Stevenson, som undersökte misstänka reinkarnationsfall i 40 år fann ett samband i att de barn som mindes sina tidigare liv ofta hade sysslat med Meditation i det föregående livet. Värt att tänka på.

Mina minnen, och mina vänners minnen är alla av tämligen tråkiga, fattiga och i synnerhet ensamma liv… intressanta för oss själva när minnena kom, förklarade mycket om våra relationer till oss själva till andra människor i det här livet.
Kanske är våra minnen tematiska utifrån den tid vi lever i när vi minns. Just nu känner sig många svenskar ensamma, media kallar det ibland en ny folksjukdom, och då kanske det är såna liv man får minnas eller som bara har flutit längst upp i högen?
Jag tror att i de flesta liv man levt har man varit tämligen obildad och inte känt till mycket mer än byn man bor i, grannbyn och kanske närmaste stad.
Man har relationer till människor och till naturen, på gott och på ont. Man vet vad man tycker är svårt och vad som ger en glädje i livet - men inte vilket land man bor i, vilket år det är, vilket år man var född (om det inte var "samma år som kvarnen brann"), och känner inte till några politiska händelser eller rörelser som kan placeras in i historieskrivningen … sånt som skulle göra det till en spännande skönlitterär berättelse för andra nutidsmänniskor.
Jag tror alltså inte att man oftare minns "spännande" liv, eller att man har varit något som med dagens perspektiv är lite romantiskt.
Däremot tror jag att man oftare berättar om sånt som passar in i den moderna uppfattningen av "spännande".
Ett liv som indian kändes nog inte heller så romantiskt eller speciellt på den tiden det begav sig, även om nutida svenskar tycker att det verkar finare än att ha varit t ex en fiskarhustru i norra Hälsingland på 1800-talet. 
Intressant att läsa kommentarerna om tidigare liv. Skönt att höra att inte alla här varit Quin Elisabeth osv.
Kärlek till alla!
Berobe

Jag har tydligen varit hemlig fru till någon svensk kung (kommer inte ihåg vem) och fött en del barn åt honom. Fick en fin stuga i skogen av honom där jag levde med mina barn! ^^
Dessutom har jag startat ett "halvkänt" skomärke. Kommer dock inte ihåg vilket, tråkigt nog. Skulle vara kul att googla på… Det var ett tag sen jag fick reda på allt det här.
Ibland undrar man hur sant allt är. Jag har i och för sig haft en superkärlek till skor ända sedan jag lärde mig krypa fram till dom, men vilken tjej har inte skointresse? 
Jag har "sett" en del tidigare liv. Tjock tant i Frankrike, feminin rik man i England, Fåraherde (i Grekland?), Romare som gav sig ut i krig, Hattmakare med egen affär och faktiskt också Indian (man).
Det intressanta var att jag tydligt kunde upptäcka en röd tråd i dessa liv fast de verkar så olika! Detta "minne" har jag mycket nytta av i mitt nuvarande liv.

Jag vet ingenting säkert, men har alltid känt en stark samhörighet med allt Irländskt, trots att jag aldrig varit där.
Jag har en känsla av att jag kan ha varit någon slags luffare, en vagabond eller en knalle, i ett tidigare liv. Har nämnligen ett väldigt starkt frihetsbehov… :)
Hur har ni fått reda på era tidigare liv?
#14 jag var på en "mässa" i göteborg. De kändes som om de flesta bara var där för att tjäna pengar på besökarna. De drog i en och ville lägga tarotkort och allt möjligt MEN så helt plötsligt stod det en dam på ett ställe. Hon sa inget men jag kände direkt att jag måste prata med henne. Hon kunde "se" och fick mig att uppleva (se glimtar) från många olika liv. Sedan sa hon : såg du den röda tråden i alla dessa liv?" Ja det gjorde jag.
Och på mässan köpte jag även ett band som man lyssnar på för att gå tillbaka till andra liv. Det fungerade perfekt. jag och min dotter lyssnade på det samtidigt och vi blev förflyttade till tidigare liv hur enkelt som helst. Där skulle man ställa en fråga som man ville ha svar på. Jag t.ex. frågade varför min syster aldrig tyckt om mig och det fick jag svar på i det liv som visades för mig. Det var häftigt, det började när jag var ca 15 år och sedan kom glimtar från livet och avslutades med att jag dog. Såg hur jag låg skadat efter ett slag och kändes hur jag flög ur kroppen. Ingen smärta mer. Det var häftigt
Jag har inte känt behov av att lyssna mer än denna gången för det var den frågan jag alltid ställt mig och nu fick jag svaret. Kanske kommer det fler frågor i framtiden men tror inte det.
Många kramar från mig
Jag levde någon gång på slutet av 1800 talet utanför någon stad i frankrike, hade förlorat hela min familj i någon brand/krig flydde och hamnade hos någon elak karl där jag levde tills jag dog, blev dock inte mycket gammal eftersom jag var väldigt olycklig. Fick två barn !!!
# 15 vad va de för band som du köpte och vart?
Mitt senaste liv var som piga på en större gård här i Sverige. Det var inte mycket som var positivt och bra där inte. Dog som bitter, ensam och nedbruten kvinna i 50-årsåldern. Ett annat liv var jag tillfångatagen som slav…. så här finns inga glamorösa liv inte…. inga jag besökt ännu iaf.
# 18 är det likt ditt nuvarande liv? eller kan du känna att de blivir någon förändring?
Jag lever inte speciellt glamoröst liv nu heller. Men jag anser att det skett en stor förbättring både materiellt och hmmm…vad kan det heta? "Omateriellt?" :-)
Framför allt det sistnämnda!
Ja ok,de kanske så att våra liv har ett samband på nått sätt? de man ej klarade av i förra får man ta i nuvarande och de man inte gjort klart i förra måste man få klart i nuvarande, intressant,finns de inte såna som sysslar med sånt?
Vad heter de och hur hittar man en sån!
De kallas regressionsterapueter (stavning?)
Jag gick ut på en site och frågade om någon visste någon på min hemort och jag fick fatt i en tjej som jag dessutom kände, hade inte en aning om att hon utförde regressioner. Men det blev väldigt lyckat resultat. Sen har jag utforskat lite på egen hand efter det.
Och ja, jag är övertygad om att liven hänger ihop och att vi är här för att klara en uppgift. Klarar man inte den i ett liv så får man ta i tu med den i nästa liv osv…
va tror ni om själv hypnos?
#17 www.bildtolkning.com där kan man köpa de jättebra banden/cdskivor som jag talar om.
Kallas regression precis som #22 säger om man vill veta om tidigare liv och nu hade de den på cd-skiva! Jättebra. Kan också rekommendera övriga band/skivor.
Lycka till att utforska!
första gången i hypnos igår,fick jag se olika ansikten,och en längre scen.På något vis kan man ju se sina egna nuvarande ansiktsdrag hos de man varit tidigare tror jag.dessutom mina bardomsmardrömmar som jag hade med utomjordingar att göra,det var mycket att uppleva.
Tack för tipset om CD:n

i mitt tidigare liv bodde jag i london och va en adels dam det va o, kring 18 talet.
och då va jag rik sa hon och hade en massa stålar, också så sa hon när jag sat vid ett stort rundt bord så hadde jag en massa som jobbade åt mig.
som jag körde med det är därför som jag kör med folk änn i dag sa hon hehe att det sitter i fortfarande.
en annan tidigare liv va jag en indian en sån som tog kontakt med andarna sa hon.
att det är där ifrån jag upplever andar och sån i dag.
# 25 va du tjej i alla dina liv?hur såg du ut? liknande de du ser ut nu?
Kändes de bra?
är så nyfiken 
# 24 Vad heter cd skivan?
#28 skivan heter "regression" och kostar 120:-
# 25 jag kan svara på den frågan för mig: i de liv jag sett hittills har jag mest varit man. Några ggr kvinna. Och nej jag såg inte likadan ut i de olika liven.

Jag tror att det liv vi lever idag återspeglar lite grann på vad vi levt för liv långt bakåt i tiden. Vilken smak vi har för olika saker och hur vi upplever världen. Vår fysiska och psykiska förmågor, våra gåvor, talanger och allt som genomsyrar just oss.
Därmed också vilka symptom, fobier och rädslor vi ofrivilligt tagit på oss med tiden, speglar också situationer i det förflutna.
Det är inte så svårt som vi tror att gå till roten med våra frågor, för långt där nere bottnar en hel del svar på hur vi är som människor. Vi måste lära oss det enkla livet och att vi inte behöver krångla till det så hemskt.
Själv upplevde jag min andra regression (som gav mig svar från min första regression som kom i en dröm) som svar på tal. Jag fick veta att året var kring mitten av 1800-talet då man bar hellånga rockar och hattar, acosierat till Van Helsing. På den tiden var det farligt att leva. Fanns något otalat med en annan person som man dessutom kunnat blivit lite ovän med var det lätt att bli måltavla för en och annan kula. I bilden fanns även en man. Jag var kvinna. Han var en kär vän till mig, och även en kompanjon i affärer.
Ett annat liv lever jag under 1600-talet och årtalet 1654 har dykt upp många gånger för att liksom ge mig en hint över vad som var typiskt liv under den tiden.
Båda gångerna handlar det om händelser i mitten av dessa århundraden och jag fortsätter min forskning kring mina tidigare liv på egen hand. Och det är ju hemskt spännande. 

Fick reda på att jag och min pojkvän hade redan ett förhållande på 1500-talet (!) Vi var fattiga bönder men älskade varandra högt… Och det är därför vi har så starka band till varandra osv :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
# 31 Hur fick du reda på det?
Är bara nyfiken då de väldigt intressant ämne!
Jag gör regressioner och finns i Stockholm. Jag gör dem genom hypnos, vilket jag är utbildad i, så du kommer att vara i goda händer. PM:a om du vill att jag ska berätta mer.

#32 Har en vän som har såna förmågor att se saker och ting… :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Vad trevligt att så många nappade på den här tråden. Jag har följt tipset om CD:n som handlar om regression och köpt den. Jag har dock inte hunnit lyssna av den ännu - men skall försöka ta mej tid under helgerna - (som jag inte tänker stressa med).
Jag tror att man tar med sej alla erfarenheter och kunskaper från tidigare liv och dessa ligger till grund för nästa liv. Så utvecklas man hela tiden framåt…om det finns något slut vet jag inte. Sylvia Brown påstår att man skall återfödas 54 ggr (tror jag det var) sedan ingår man i den exklusiva grupp som ej återföds mer, utan stannar på andra sidan där man ingår i olika råd, blir andliga ledare osv…
Skulle vara kul att veta hur många gånger man har kvar innan man når den nivån.. ..
Ha det gott Ni alla - OCH EN VERKLIGT SKÖN JUL OCH GOTT NYTT 2010 till er!

Åh jag skulle också vilja veta vad/ vem jag har varit!
Kan man ha varit ett djur också?

DET var en intressant fråga, kan någon svaret på den, kan man ha varit ett djur i sitt förra liv?

Ngt jag länge har funderat på Hur vet ni att det är erat tidigare liv ni upplevt.
Kan det inte lika gärna vara ngn av era guiders eller hjälpares liv ni upplever.
Hur jag en vänder på det så kan jag inte hitta bevis på att tidigare liv existerar eller om det är en guide eller hjälpares liv som komer fram.
Förra regresionen jag gjorde var mycket intresant men det var min huvud guide som visade upp sitt liv. Nu har det kommit fram väldigt mycket om min huvud guide under trancen.
Så väldigt mycket som stämde med vad mina cirkel deltagare berättat om honom.
har ju upplevt andra liv också men blir nu osäker om det verkligen är mina liv jag upplever en om det är mina guiders.
Lasse
Vrider man det runt som Lasse säjer #38,
bör man ju ifrågasätta "guiderna" och de andra "ledarnas" liv också …de kanske rent av berättar om någon annans liv i deras närhet…
Hur vet du att det var din guides liv som spelades upp då?
#…Jag har varit indian i nordamerika i ett tidigare liv, men vet inge mer om det livet……
Men däremot så älskar jag Indianmusiken o allt med deras klädsel om det ginge så skulle jag nog klä mig i sådant för jämnan, men det närmaste jag kan komma utan att bli helt uttittad, är när jag drar på mig mina franskläder när vi skall ut o åka motorcykeln, som också är brydd med fransar….
#….sen så var jag en så kalllad glädjeflicka i Frankrike, roa dessa rika adelsmän och även var jag Solkungens egen lilla leksak….Min nuvarande yngsta son var där samtidigt, men då som min bror och han var droskförare och var lite av en medlare…han tipsa sina rika kunder om vart dom kunde hitta en sällskapsdam..(mig)..han fick ju en slant för det….
Han hade en drös med ungar och mycket religiös fru, som aldrig tålde mig….p g a mitt leverne….jag fick en dotter tillsammans med en gift adelsman, och han var väldigt generös med underhåll till flickan……sen visade det sig att det är samma dotter jag har idag och pappan var samma pappa som hon hade då….så märkligt…
#….Mitt tredje liv som jag har sett, är att jag var gift med en kunglig person i ett Asiatiskt land…mycket grymt liv…man vart ju bortgift redan som nyfödd….men när det var dags så blev vi faktiskt väldigt kära i varandra, som inte var så vanligt då…..men där togs ju makten på grymma sätt, och lika så då, så jag dog en hemsk död, med tortyr o våldtäckt medans min man fick se på innan dom avrätta honom….jag minns att jag ville dö så fort som möjligt…..
Så därför har jag fått förklaringen till varför jag aldrig vill åka till något av dessa asiatiska länder…min syster var gift med en kille från Thailand och dom byggde t o m ett hus där…och dom var ju ditt varje år på semestern, och bjöd även min mamma o mig dit…men nej jag åkte aldrig, valde istället typ Cypern o åkte dit istället…känner obehag med dessa länder….ändå tycker jag att det ser så vackert o fint ut där, med dessa långa stränder o palmer, och folket verkar vara så rara o fina…men nej! dit vill jag inte…
#…Och det senaste liv som jag såg, var att jag levde i Norge som pojke, och detta kan inte ha varit så himla längesedan…jag gifte mig fick två barn och ägde en fiskebåt tillsammans med tre andra män…det var vår försörjning….tyvärr så drunkna vi allihopa i en hög sjö o storm…jag var i 30 årsåldern när det hände….
Och från det sista så har jag med mig att jag klarar inte när jag får typ en duschstråle rakt i ansiktet…då får jag andnöd jättejobbigt…men däremot så älskar jag att simma o dyka, då gör det mig ingenting…så det är vattentrycket mot ansiktet som är hemskt…
Så nog har jag verkligen haft en blandad konfekt av olik liv allt…och det finns kanske mer ändå som jag inte vet om…..
#38…ja du Lasse….jag kan bara tala för mig själv, och jag upplever starkt att det är mina liv o inte någon guides….den guide/skyddsängel som jag har kontakt med, har visat mig hur han levde o ungefär var…så den biten är avklarad…och några andra har jag inte alls någon kontakt med
Har bara sett en gång att jag har några stycken, men dom är inte alls framträdande….

#40 som jag skrev i tråden så sitter jag som medium i en trance cirkel där kommer alltid Guiderna igenom och pratar.
Mina cirkel deltagare har då frågat om min guids liv var han kommer i från vad han sysslade med. Var han bodde och hur han dog osv,
Det var detta som kom fram vid min sista regresion jag gjorde.
Det var ytterligare ett liv som dök upp den gången och det var en bhudistisk munk och en hel del om detta liv.
Jag vet att det även kommer igenom 2 asiatiska män under trancen men dom har bara visat sina ansikte för cirkel medlemmarna men alldrig sagt ngt.
Så klart går mina tankar dit också eftersom det var en asiatisk munk som visade sig under regresionen.
Under trance sessionerna så när diskusionerna kommer in på tidigare liv så har vi fått till svar i från flera olika medium i trance att allt är inte som vi tror.
Visst kan vi leva flera liv men dom behöver inte ske efter varandra.
Dom säger att i andevärlden existerar varken tid eller rum och att vi kan leva samtiliga liv samtidigt i olika tidsåldrar,
Själen är delbar och kan på det viset befinna sig på flera olika platser och tidsåldrar samtidigt.
Jag själv har alltid varit övertygad och trott på tidigare liv.
Men idag är jag inte lika säker längre.
Du tror att det är dina egna liv du upplever men du kan inte veta säkert om det är så.
Så vem som igentligen har rätt kan ingen säga i dag utan det är ngt vi lär få upptäcka själva när den dagen kommer.
Lasse

Hej!
Upprepade jordeliv dvs reinkarnationer är helt reala, läser man Steiner så får man mycket kunskap om dom / Ann-Mari
jag har inte gått in i att se mina tidigare liv men jag känner att jag måste ha levt runt 1600 talet för jag dras dit hela tiden både i val av böcker som av filmer och tv serier.. vill tillbaka till den miljön på något sätt, jag känner att jag levt som adelsdam/kunglighet runt den tiden och att jag bott i en massa slott. har alltid varit dragen till slott och kyrkor, framför allt slotten som jag besöker så vill jag inte åka därifrån, känner mig som hemma och vill stanna där.. ser som en minnes bild framför mig när jag tänker på det; jag springer uppför en smal trappa och skrattar och min vida rosa klänning skrapar mot väggarna och håret som är uppsatt i två lösa flätor formade som "cirklar" som hänger och som studsar i takt med varje steg jag tar på väg upp för trappan. Det känns som om jag blir "jagad" av den mannen jag älskar så det är verkligen ett positivt "minne". Skulle så gärna vilja veta mer om mina tidigare liv för jag dras bakåt tiden och "ser" knappt framåt..
jag var i andra världskriget, högt utbildad och respekterad, min närmaste vän stupare (som idag är min kompis pojkvän) och senare stupade även jag.
En annan var jag ar till min systers son, killen är väldigt medial och jag vet att han vet att jag var hans pappa. han talar ofta om sina tidigare liv. Han kallar mig ofta pappa när han ska säga mitt namn
Jag känner också väldig stark anknytning till Marilyn Monroe…