Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1231 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

OT: Nostalgi

Jag jobbar på ett bildspel om 50talet till min mors klädbutiks 60års jubileum, men jag börjar få lite idétorka.
Tror jag letat igenom alla tänkbara sidor på nätet, men nu verkar det vara stopp.

**Vad förknippar ni 50talet med?
**Vilka kändisar, händelser, filmer, prylar, låtar m.m får er att tänka på just 1950?

Vore jättetacksam för alla tips ni kan komma på!

Kram // T.O

Eija
0

Skrattande…jag föddes ju då…..GladSkrattandeGlad….

Skall det vara något som accosierar till just kläder eller vad som helst…

Den tiden var ju just den där sk "pinup" bildernas framfart…nu menar jag inte för lättklätt…utan sådant som har varit lite på tapeten nu…dottern har ju verkligen varit inne i detta, askoppar på väggar med bilderna, och afficher, muggar…ja överallt det går att sätta en sådan bild.

Sen min passion från 50-talet är ju dessa jänkare….wow…så fina…och stora vingar skulle det vara….men dom kom ju mer mot slutet av årtalet….och så hör ju "Jukeboxen" till detta med….

Sen till något annat….det var just vid 50-talet som det kom in ett lämmeltåg av Finska invandrare till jobben i skogen….jag tillhörde den skaran, fast inte för att jobba…..det lämna jag åt min far….nä jag hängde bara med, var ju så illa tvungen….

Ja det var lite som jag kom på…

Eija

Eija
0

Kom på några artister…James Dean (skådespelarn) , Nat King Cole, och Elvis "the King" har jag för mig börja sin karriär på 50 talet…..nu hamna återigen i USA….men det borde ju finnas Svenska kändisar med…..vi har väl iallafall Greta Garbo som borde ju ha gjort en del film på den tiden….

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Marelyn. Wooo.

Sen så hänger jag på Eija i vad hon har skrivit…..

O till lägger bilarna…

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tove i IDol 09. Vet inte om någon mer tänkte på det.Men för mig så var det som en Rinkination av Marelyn Monro.

Lena.P är jag i verkliga livet.