Mitt hus - läsa av?
Hej!
Ni får mer än gärna öva och försöka 'läsa' av mitt barndomshus som det händer både det ena och det andra kusliga saker i. Vi har haft ett medium hemma hos oss och hon berättade otroliga saker om våra döda nära och kära som stämde så väl.
Hade varit kul och se om ni träffade rätt, kan ta reda på ytterligare saker.
Vad ser ni?
Mullig tant i vitt förkläde, blommor, förgätmigej, en vit hund står och viftat glatt på svansen på altanen, han är ivrig för något, hoppar lite ..vet ej vilken ras, den är helt släthårig, och har hängande öron…en katt, symaskin. farmor, ensam.
U R us
Jag känner ingenting direkt, men tycker jag ser två figurer i övre fönstret.
Två unga kvinnor…

måste tyvärr säga att inget än så länge 'stämmer'.
rätt så långt ifrån av vad som sagts

En man försöker skydda någon från en kvinna som höjer sin arm och hotar dem..
En människa ligger ner, en man tröstar och håller sin hand på dennes rygg.
En flicka som pussar en vit hund.
Ett älskande par..
Känns som att någon har ramlat i trappan…
U R us
Detta låter som en utmaning och jag borde inte ge mig in i den idag men jag gör det ändå!
Du är på hugget och ger svar snabbt så det känns bra.
Vad jag fick till mig när jag såg bilden var att det är släkting/släktingar från fars sida, vilken av ers fars sida vet jag ej nu. Din eller pojkväns sida eller din fars sida eller pojkväns sida. Det kändes som att det var någons farmor. Det kändes som att "hon var tydligast" hon ville säga något om rummet uppe på andra våning i den del som är äldst, inte den nybyggda delen. Man ser det lilla fönstret på andra våningen. Det kändes som att barnet/barnen varit där och något sorgligt inträffat där. Mer vet jag inte nu. Mer än att hon ville skydda dem från något.
_Bilden på huset får jag upp ett litet torp och jag ser en äldre kvinna som går och plockar något bär eller svamp.
En man i blå hängselbyxor och storstövlar som går på tomten.
Trappan fick jag upp en mindre eller mellanstor hund som springer upp och ner fram och tillbaka.
Känner inget obehag eller rysningar som jag brukar göra.
Tatsu_

Jag kan iallafall säga att ingen har ramlat i trappan, på så sätt att den delen är relatitv nybyggd, ingen har gått bort sedan den byggdes. Plus att andarna vi har här har visats sig följt med min Mor hem utav en konstig anledning. (dock personer hon har känt en gång i tiden) Inga som gått bort på just denna tomt. (Det rör sig om två olika andar, men ingen gammal kvinna)
Vill inte avslöja för mycket än! 
dock kan ju ni kanske se saker som inte mediumet berättade för oss.
Vet du historien om huset från det att det byggdes? Eller har du och din familj bara bott där sedan dina föräldrar köpte det. Om så är så förklarar det vad jag kände, för detta låg längre bak i tiden såsom tidigt 1920 tal. Du skall inte svara på mina frågor nu utan vänta med detta tills alla svarat och du är nöjd. Jag ger inga mer svar nu :) :)
hmmm jag får fram kyrka , sjukhus, bröllop,,,,,
U R us
Det kan ju vara så att det vissa av oss ser, är långt tillbaka i tiden, innan huset ens byggdes… Fast det är ju förstås inget du kan svara på i såna fall. Eller så är vi ute och cyklar bara 
# 12 hahha ja det brukar vui ju vara….
U R us
Jag känner något som har med blommor att göra. :D Märkligt märkligt. Antingen krukväxter eller något sånt. Och så något som låter som en stundsboll, kanske något studsar ner från trappan utöver de vanliga stegen?
Dock känns det inte direkt obehagligt, jag tycker det känns rätt fridfullt och trevligt.

#4 Vid trappan :en flicka och en man ,och den vita hunden igen…
// Ann
#13: 

Jättelängesen jag var inne men vill ändå va med. Kan inget sånt här men tycker det är kul att "gissa".
Jag får till mig en äldre, gråhårig herre med käpp o sen en liten flicka i ljusblå klänning. Hon har långt ljust hår o springer omkring med full fart..
JAg upp fattar att det står en äldre kvinna straxt bakom det synliga hörnet av huse.
jag tror att hon tvättar där eller diskar. efter att hon stått böjd ett tag så lägger hon sina händer bak på ryggen o försöker räta ut sig
Hon är ganska kraftig o har någom form av klänning( mer som en gammal städ rock) på sig och en gråaktig stickad kofta.
HAr mycket tunga ben och det verkar som hon har värk i dem. Hon liksom vaggar när hon går.
Känns oxå som om det finns eller har funnits en jordkällare staxt bakom huset.
Och det finns en blond liten tjej som inte alls vill gåå dit o hämta saker ( då hon upplever starkt obehag o hör ljud från sånt som inte syns.
I skymnings tiden så kan det låta som det kommer några o går från skogen bakom huset,,, rassel med redskap av något slag samt ljudet av steg.
JA,, det var vad min fantasi kunde få fram. Är som sagt ny på detta.
Hejsan !
Får en känsla av att det har varit något som de som bodde där har varit väldigt oense om, grälat om. Det är nån slags släktfejd
Jag tror att det är ett barn en pojke som ramlat nerför denna trappa.
Kramiz Erkkidotter

ser ut som ett gammalt torp :S
det är vad jag ser
Det första som kommer till mig när jag ser den här bilden det är en kvinna som är ganska smal. Hon var nog sjuklig för jag ser en blåaktig ton på henne, det tolkar jag som har att göra med hennes andning på något sätt. Hon dog av en sjukdom och inte av sin ålder på naturlig väg.
Sedan något svagare ser jag en kraftig man som verkade vara ganska bestämd i sitt sätt att vara.
Vore kul att få feedback.
Av själva huset så känner jag att det är gammalt, men med olika tillbyggnader i olika tidsperioder, dock mest på senare tid.
Skulle inte förvåna mig om det är ett gammalt soldat torp från början.
De äldsta delarna känns höra hemma snet 1600 -tal eller tidigt 1700 -tal och i sådana fall bör det även finnas en gammal lada i närheten som det inte heller är helt stilla i.
Något talar även om en gammal brun någonstans i närheten av huset.
Jag tänker inte ge mig på att gissa på vilken typ av andar som rör sig där, det är inte min sak att göra:)
Jag får en känsla av naturväsen av något slag. Huset kanske är beläget på en plats med starka energier. Får för mig att det ränner småfolk lite överallt, som flyttar på saker, och orsakar många olika ljudfenomen. Ser kylskåpsmagneter som ramlat ned på ett sätt som har väkt er uppmärksamhet, tror jag…..

Huste är ingen källa eller portal som vissa kan säga ibland, de är en mera samlingsplats där nära å kära finns, Trappan har inget med död eller skada att göra. Trappan ger kontakt med omvärlden. Vänster sidan av huset, (tomten) då ger en gungande känsla, yr,snurrig känsla. kan inte säga vad riktigt..