Drömtydning
Hej, jag drömmer ofta om älgar! Olika drömmar varje gång men det är älgar med. Lite konstigt kanske, någon som vet något?
sen drömmer jag ofta om barn och att jag är gravid.
Älgens gåva till dig är att vara nöjd med livet. Här och nu har du allt… 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
jaha okej, vet inte om det har någon betydelse men jag blir ofta jagad av älgen i drömmen, eller rider på den. Lite olika.
Älgen kan också betyda makt, han är ju konung..någon med makt som jagar dig, något som du inte vill kännas vid kanske? ta din egen makt fly inte från den….
Något nytt kommer in i ditt liv, kanske det är denna makten som du ska lära dig att hantera? makten över ditt eget liv?
Makt, styrka och att styra sitt eget liv istället för att fly undan det som man är rädd för…
U R us
Hej, jag har en drömbok som en finskzigenare skrev för länge sen den är som ett Lexikon och har alltid stämt in på mig.. Tyvärr så är den på finska. Men jag ska prova tolka..
Älg: Du känner att du börjar bli fri ifrån något som tyngder dina tankar.
Gravid: Om du är yngre så är det något bra för dig. Ifall du är äldre så betyder det beskymmer med en alkoholist.
Barn: Ju gldare barn desto bättre för dig.
Vet inte ifall den passar in på alla, hoppas att den hjälpte något iaf.. Men sen så ska man ju ta in allt man kommer ihåg utav drömmen.
Hälsningar Susanna
Ett exempel på en dröm är att jag rider på en älg, och blir jagad av vargar som också rider på älgar ( haha) Jag försöker rida upp för en brant isbacke men glider ner hela tiden.
En annan: Jag är ute i skogen med en kompis och möter på en älg som jagar mig, jag hinner hoppa undan i sista sekunden varje gång den stångar efter mig.
Då kan du hantera din makt i ditt liv, dvs att du har lärt dig att styra ditt liv och är den som väljer din egen väg, du har det bra helt enkelt…vargarna däremot kan vara ett Tecken på att du inte vara med i gemenskapen, eftersom du flyr, något du är rädd för i gemenskapen, eller så är du nu redo att lämna den …isen kan vara stelnade som känslor som hindrar dig att känna gemnenskap, men vargarna (dvs familjesammanhållning) kommer att finnsa där och stötta dig i din kamp, fastän du nu vill fly från dem..
Du ser hur drömmarna kommer i följd…först kan du inte hantera makten älgen) men nu har du tagit "tjuren i hornen" (älgar kallas också tjurar tror jag) och nu klara du att rida den..du är på topp i ditt liv!..och vill kanske inte bilda familj eller ha så mycket med den att göra?
Ont om tid? eller vill bara inte av olika orsaker..
Varför flyr du?
U R us
Choklad-
Hm, jo de kanske kan stämma.. Har haft det svårt den senaste tiden med att välja väg och våga stå på mig. Mycket är familjerelaterat..
Jag har på senare tid försökt "slå mig fri" från en viss person som har styrt mig under många år. Men jag tvekar också eftersom det är min familj… mycket svårt. Många jobbiga känslor och tankar, och när jag läser ditt svar nu så känns det som om det passar in.
Enligt drömmen så har du nu tagit makten och bestämmer själv, hur vill du nu gå vidare?
kan undra hur drömmarna ser ut inatt?
U R us
Ja det börjar kännas så !
Jag försöker ta dagen som den kommer och inte vika mig för olika tankar och dåligt samvete! Jag har gjort det här för min egen skull och kan inte tänka på andra just nu. Det är tufft men det går i rätt riktning känner jag.
Jag behöver inte bryta banden helt, bara visa att jag är "vuxen" nu. Jag bestämmer själv över mitt liv.
Ja det blir spännande och se hur drömmen utvecklar sig.