Silver Birch - transmedelande!
Silver birch utdrag ur ett transtal ifrån silverbirch igenom Mauris Barbanell som medium!
Varför människor i världen föredrar okunnighetens mörker framför sanningens ljus är något jag inte förstår. Vi bryr oss alltid om dem som kan nå och hjälpa andra människor. Varje ny kanal är ytterligare en kanal att sprida kunskap igenom, sprida andlig kraft och arbeta för förbättring och åstadkomma förbättringar för hela den mänskliga rasen. Detta är en stor sanning som är en del av en oändlig sanning. Det finns ett allvarligt syfte som ligger till grund för hela vårt arbete. Jag är bara en av många ambassadörer, en del av en stor plan som skapats i en värld bortom din, som hjälp inriktas till dem som är redo att få hjälp.
Vi måste fortsätta beröra själar, väcka slumrande själar, få dem att inse storheten som kan vara deras. Vi erbjuder dem Andens gåvor att ta med sig den fulla glansen av sin egen värdighet och storhet. Om den envisa mannen vägrar det, han vänder ryggen åt den största gåva som erbjuds av den största kraften i universum.
Vi har inget mer att erbjuda än sanningen, och det är sanningen som kommer att sätta människan fri. Varför detta skulle medföra fiendskap, missnöje, fientlighet, opposition och vilseledande, vet jag inte. Kanske de har fel. Deras dom har blivit skev och de är oförmögna att inse att det kan finnas sanning utanför sig själva. Ibland tror jag att de måste tycka att det är väldigt fel av den store Anden att avslöja hans visdom utanför sin organisation. Men som man säger, "Guds väg är inte vägen för människan." Kanske det är bra att det inte är så.
När det gäller kyrkorna har du en stor svårighet. Du har män som uppriktigt tror att deras väg är sanningen och de försvarar det som är för dem något mycket kärt. De inser inte att deras system har byggts på något som ursprungligen var gudomligt ursprung men har blivit överlappat genom århundradena av det som utarbetats från människans sinne. De kan inte isolera de ursprungliga ur dess omförande. De avgudar omförandet som gudomlig. Om de har blivit fossail mentalt och andligt, kan ingenting nå dem. Den store Anden har ordnat det så att genom mentala eller andliga omvälvningar som du får ges du möjligheten att hitta sanningen, men det sker inte alltid. Det är genom svårigheter beklaganden ,sorg, sjukdom eller vemod deras själar kan blir rörda, då är deras erfarenhet varit mödan värd.
Hela syftet med att vi återvänder ifrån våran värld till eran är att dra er uppmärksamhet till den andliga verkligheten. Det är så enkelt. Vi skulle lätt kunna vara obekymrade om din värld och dess verksamhet. Det finns inget tvång att ansluta oss till dig, och du har ingen möjlighet att tvinga på oss din uppmärksamhet. Våra insatser är frivilliga för att vi älskar dig, med hela mänskligheten, och önskan att hjälpa dig. Man kan även hävda att kanske vår kärlek, som många goda former av kärlek, är lite självisk eftersom vi har sett så många kommer till vår värld som oförberedda mänskliga vrak, inte färdiga och dåligt utrustade. Det blir så mycket enklare om de lär de lärdomarna på den plats där de var avsedda att lära dem, i klassrummet på jorden .
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

*gillar*
Är det Mauris som målat av guiden också?
Så Sant som det är sagt…
Bybo.Här!!Vad glad jag blir heja heja..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Detta var en förkortad verson av det jag fick på facebook, den är fin!!
Tack Jane!!!

Det låter ju vackert och fint. Hur kan man veta att det inte är "mediets" egna ord och tankar? Att det verkligen är en andes ord?
Jag var en gång och lyssnade på Tommy Brodd när han tog in sin guide och lät honom tala genom sig. Det jag kunde konstatera var att Tommy ändrade sin röst lite men i övrigt fanns inget som visade att det verkligen var en ande som pratade genom Tommy. Finns det något mer än ens egen tro som "bevisar" att det verkligen inte är mediet själv som står för orden?
2 det vet jag faktiskt inte - ska kolla det, men troligen han i psycih art!
Det var härlig läsning! Jag försöker göra läxan och skoljobbet här och nu, så jag kommit en bit på väg i alla fall innan jag ska över! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
5 Mediuet sinne är alltid lite med oavsett mediumskap(undermedvetandet) om informationen hämtas ifrån mediumet eller kommer direkt i sammarbete ifrån anden , är igentligen ovesäntligt då båda är ande energi som talar eller påverkas från guiden!
Men jag antar du syftar på att ett medium skulle fuska! eller som ni kallar det bedra sig själva!
Jag brukar säga som en bra regel är talar detta till ditt hjärta så kommer det ifrån anden gör det det inte så är troligtvis mediumets sinne inkopplat på något plan!
som medium kan jag se medialt om där finns kontakt!
Sen är ju det viktigaste är om det som kommer fram gör gott för andra människor! alltså inte skadar någon!
Om dessa ord som silver Birch säger skulle komma ifrån en vanlig människa - så är det lika fantastiska en då! oavsett hur vi får höra dem!
Tack för underbar läsning Jane! Så mycket klokhet.
10