Är detta en Älva?
Vilka bilder, kan undra vad man ska tro?
Nej det är ingen älva! Det är fejk så som min son sade till mig när han såg detta. Total fejk!
Piprensare och silkespapper.
Nej ingen liten Älva.
Ja!!Fejk. skulle kunna vara ett litet apfoster som ligger på löv.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja samma tanke hade jag Chik….
# 8-9 ni har kanske rätt :) men intressan ild i alla fall :) hihi
Jag tycker i alla fall att ängeln var söt….
#7 Tror du inte att polisen hade upptäckt ifall det är piprensare man gjort figuren av..? Tittar man på skallen så är den så realistisk.. ja jag vet inte vad jag skall tro ärligt talat.. Fantastiska bilder i alla fall!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
ja bildern aska ju va äkta !!!
ja om det nu verkligen var inlämnat hos nån polis? ska man bara köpa det?
Fråga till TS; Vilka är "dom" som tror att det är en älva? Polisen i USÀ eller?
#16 Spelar det någon roll? TS ställde en fråga om vad i trodde bara och ingenting annat!
Ja jag tycker att det spelar roll.
TS påstår i #0 att "dom har aldrig tidigare sett nåt liknande". Är det fel att fråga vilka "dom" är?
# 18 OM du läser igen i min tråd ser du de du frågar!
Men ögonen kanske sviker denna lördag kväll?
Ja har INTE bett dej titta på denna tråd!
Sen så fråga ja bara om någon hade någon aning om va de kan vara!
Menar du att "dom" är den amerikanska polisen?
Är det den amerikanska polisen som har teorier om att det som syns på bilden är en älva?
Såg att jag skrev Ängel förut men jag menade Älva ju….att älvan var söt
Vad det nu än är! 
# 24 :)
#0…..Den bilden var verkligen märklig….jag tänker oxå mer åt att det kan vara en liten apa som har mumifierats och att det har hamnat löv så perfekt på den så det ser ut som vingar….man ser ju att det är en skalle eller hur……..så för mig är det nog en Apa….
kram
Eija
För att återgå till ämnet: Jag googlade på det här och det visade sig att älvmumien är ett litet konstverk gjort av en person i England (inte USA) som presenterade den för världen i samband med första april 2007. Personligen tycker jag den är riktigt välgjord. Dan Baines heter konstnären.
Jag tycker att ställningen som kropen är i påminner om något av de där mossfynden som man gjort i Danmark (var det väl?) med armen tvärs över kroppen sådär. Om #32 har rätt så kanske detta fynd var förebilden. Hur som helst så är den välgjord, men jag tycker att en mumifierad älva känns rätt makabert och skulle inte kalla den söt, vare sig den var fejk eller riktig. Känns fel om en sådan varelse skulle ha dött liksom.
#32….OK! konstverk eller apa….
…..mycket välgjord som konstverk isåfall…..men varför inte……det finns ju så mycket i vår värld……men håller med #33….varför skulle man hitta EN avliden älva…..då borde man ju ha hittat någon då o då….om så vore….förstå mig rätt nu, menar inte att jäklas…utan vad jag tänker bara…..kram/Eija
#32 Intressant upplysning och den är välgjord då 
#34 Vad menar du? Jag hänvisar ju till #32- alltså att den är ett välgjort fejk/konstverk. Men som sådant tycker jag alltså att den är lite makaber.
#36,,,jag mena absolut inget illa med det jag skrev….utan jag mena som så att den var som du mena oxå, väldigt välgjord….om det inte alltså var en liten apa….och jag mena förståss allmänt att man kan ju undra, varför man bara hade hittat en älva….det var inte riktad till dig alls….förstår du, jag formulera det kanske tokigt…
Som konstverk så håller jag med dig om att den är makaber………..
#30…jeremina…tack för kramen och kram tillbaka….
kram
Eija
#0 Paranormal!..Det är fantastiska bilder,om än lite sorgliga,eftersom det är ju något dött o mumiefierat som visas.
Vi vet så lite om vår värld,om vad som sker och om vad som är "sant"!..så jag tar allt med en "nypa salt", även det jag upplever själv-eftersom tankens kraft är så underskattad..
Visst "tror", jag det finns Älvor ,och visst får jag ,eller du eller vem som helst tro eller välja att inte tro..
Jag har sett dem,i hela mitt liv..men för det behöver de inte vara sanna,så med allt annat med..
I relation till att man döper in sina barn i en Stadskyrko-religion,utan "bevis" ….för att det skulle finnas någon Gud..vilket man inte gjorde för länge,länge sedan..
Så skadar det ju inte någon,om någon väljer att tro på Älvor..
Vi har ju alla vår eget tänkande,och enbart det ansvarar vi för-inte hur andra tänker..
Förunderliga bilder,var det..och en dag kanske vi får svar..
/Moonwing
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Den där bilden har varit ute på nätet länge. Den är väldigt fin och välgjort, men tyvärr en fejk.

Men jag kanske är ute och cyklar helt nu… men en älva är väl en ljusvarelse? Inte en av kött och blod som efterlämnar ett skelett…
Kanske blev det en tankevurpa här, för i min värld är det helt självklart att det handlar om något tillverkat av människor.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#40 Jag tänker det samma. Om älvor varit fysiska som djur och människor borde vi ha hittat rester av dem mer än en gång. Jag har alltid haft intrycket att de liksom andra naturväsen hör hemma i en annan "dimension" än den fysiska.
# 40 - Sådär tänker jag också. Jag ser dem som naturväsen. Och visst finns de!

#41 & 42 Ja precis så tänker jag med!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Vad det än är så var den väldigt tuff. Är den fejk så måste jag säga att den var otroligt välgjord! Men vingarna ser ut som de skulle vara blad. :)

hoax - ett gammalt aprilskämt enligt wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_fairy_hoax
#45 Nja, personligen litar jag inte så himla mkt på wikipedia då vem som helst kan redigera där så när jag snappar åt mig info är det från en annan sida.
Men i alla fall den är mycket välgjord och trodde inte jag också att älvor är naturväsen hade jag kanske trott på att det kunde vart något "fantasiskt".. Men som sagt tidigare.. Om det var en hur kommer det sig att den är den ända som funnits i en likande mänskligform? nja.. skeptisk, men tror definitivt älvor och såna väsen finns ute i våra skogar o mark :D
Har ganska tråkigt och kände för att lämna en kommentar bara. :)
^_^ / Martiina
denna "älva" har jag sett både på nyheterna och diverse internetsiter och jag som tror på átt de finns sådana saker som vi inte skådat förr tror på att denna inte e nått man gjort hemma.
tycker man bör vara mer öppen ist för att rata allt direkt.
Kom inte den här efter musikvideon till Spicegirls? Var väl en plojgrej de hade? Men grymt häftigt. =)

men i det här fallet har ju konstnären själv förklarat sitt verk
http://www.lebanoncircle.co.uk/DeadFairy_redirect.htm
se längst ner på sidan.
Ah men otroligt fint verk. :)
De har gjort flera liknande sagoväsen med kycklingben och kycklinghud som de låter torka på rätt sätt. Fanns en tomtenisse och ett troll..:)

Åh va gullig, nästan lite sorgligt, men otroligt fin.
Det finns så mycket i vår värld som vi inte vet om, och som vi förhoppningsvis aldrig kommer att få veta, för då förlorar ju allt det här med tro sitt värde.

Nu när det visar sig vara ett konstverk kan man ska låsa tråden.
Capo