Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 11487 ggr
Jane-Lyzell
0

Kraftplatser!

http://www.anundshog.se/

http://www.kroppefjall.com/pages/default.asp?SectionID=728  Naturkyrkan då!

Två platser jag kan rekomendera återhämta sin energi!

ni kanske har fler?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Woozy]
0

Jag åker dit imorgon om vädret tillåter..

Tar med mig kameran då.. Cool

MVH

Woozy

Jane-Lyzell
0

Härligt där kan du fotta goa energierSkrattande

Ha en härlig stund!

kram Jane

Anna-Helga
0

Anundshög, säger du det? Ja då måste man ju pallra sig dit helt klart! Cool

[Woozy]
0

Thx..

Gå försiktigt där då det brukar va ganska halt där så här års och på våren.

Det finns (fanns iaf) en trätrappa bakom den största graven. Trappan syns inte från vägen, utan du måste gå runt gravhögen.

MVH

Woozy

Anna-Helga
0

#4 Tack! Vore annars likt mig att ramla och bryta ett ben eller två… Skrikandes

[Woozy]
0

Jane, en fråga om du kan svara på så är det bra.

Är Anundshög byggd på sån där "energilinje" ?

Är det därför man kan få kraft på såna ställen?

Är inte Ramsberg byggd på sån där "energilinje"?

MVH

Woozy

Elisabeth-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Backe finns en kraftplats vit vattnet som är enorm, nu när våren kommer så är det extra energifyllt att vara där. lägger in en bild.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
0

6 ja ja  o ja på alla dina frågor!Skrattande

[Woozy]
0

Hej

är kraftplats och det jag kallade det för (kraftlinje) samma sak?

MVH

Woozy

[Woozy]
0

Sig ditt svar först nu..

THX

MVH

Woozy

Jane-Lyzell
0

NjeaFlört

[Woozy]
0

En dum fråga (men blev lite nyfiken).

Påverkas en vanlig kompass av såna här ställen?

MVH

Woozy

Howliten
0

Hur vet man att en plats ligger på en kraftlinje? Finns det någon som samlat på sig en lista?

Jag är glad. Är du?

[Woozy]
0

Med "dagens" teknik så skulle jag gissa på satellit. Hur de gjorde förr har jag inte en aning. Slagruta av nåt slag skulle jag gissa på.

Är jag inte helt ute å cyklar så finns det hus byggda på just såna här korsningar mellan olika kraftlinjer. Kan tänka mig att ett sånt hus lär ha ganska mkt aktivitet av olika slag.

(men jag spånar bara, då jag inte minns speciellt bra vad jag hört/läst).

MVH

Woozy

Jane-Lyzell
0

12 ja! de brukar snurra o visa lite konstigt!

13 finns vist en del listor har jag hört!

[Woozy]
0

Tack för svaret.

MVH

Woozy

[Woozy]
0

Intressanta länkar.

Fick många svar redan på första länken.

MVH

Woozy

Vulcan
0

Kan rekommendera Ekornavallen vid Hornborgasjön. Ale stenar i Skåne, Askeberga skeppssättning i Tidan, Brakelund vid Lidköping. Inte för att det är mer energirikt där men de som tror på det brukar vara smått lyriska över Ekornavallen.

[Woozy]
0

hej

"Kan rekommendera Ekornavallen vid Hornborgasjön"

Då kan man ju passa på å fiska samtidigt.. Glad

MVH

Woozy

Vulcan
0

Hornborgasjön är inte känt för sitt fiske precis… om inte det är tranor du ska fiska.

[Woozy]
0

trodde du kunde fiske, men det gör du inte öppenbarligen inte, så då passar du på och är lika spydig och otrevlig precis som vanligt.. En Wannabee i mina ögon..

Gäddfiske i grunda Hornborgarsjön är hur hett som helst.. OBS Jerkbait-fiske!.

Du kan hitta mer info på www.google.se

Du trampar på mitt intresse.. amatör Flört

MVH

Woozy

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Energiplats Anundshög???? Hur tänker vi nu?? Grav fält bara så mycket ångest. Nej där har ni nog fel..Kan bara var Negativt där…

Ale stenar fins posetivenergi..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Woozy]
0

Hej

Ska åka till Anundshög imorgon om vädret tillåter. Har kanske max 3km dit. Tänkte fota lite vårbilder som jag lägger upp sen.. Glad

Vikingar och andra "krigare" valde sina begravningsplatser med "omsorg".

MVH

Woozy

Jane-Lyzell
0

23 inget negativt där ta en titt på länken - har varit mycket healing folk där för energi hämtning i genom tiderna så negativt , nej nej!Skrattande det ser ut som ale ungefär!

Vulcan
0

#22 Sa inte att det inte gick att fiska där. Nej, fiske är inte något jag ägnar mig åt, och vill inte heller så någon wannabe är jag definitivt inte.

chik
0

Mycket möjligt

Där ett Currykors och ett Hartmankors sammanfaller blir strålningen extra stark. Skeppssättningar från vikingatiden då de gjorde "skepp" av stenbumlingar som lades ut på marken är inte slumpmässigt ditlagda. Första och sista stenen ligger precis på ett Currykors. Skeppet sträcker sig över tre fält (det blir 12 meter). Stenarna mellan fören och aktern är vanligtvis femton på varje sida. Var femte sten ligger på en Currylinje.

:

-

-

-

O

-

-

-

o

:

o

o

:

o

o

:

o

o

:

o

-

o

-

+

-

o

-

o

:

o

o

:

o

o

:

o

o

:

o

-

o

-

+

-

o

-

o

:

o

o

:

o

o

:

o

-

-

-

O

-

-

-

:

Detta är en ganska enkel bild av vikingarnas geometri men det var även långt mycket mer komplicerat än så här. Det hände att de gjorde två skepp varav det ena var något smalare än det andra. Förhållandet mellan skeppen styrdes av andra geometriska figurer som användes vid uträknandet men inte syntes när stenläggningen var klar. Allt utgick från Currylinjerna.

Vattenådror avger en jordstrålning som är mätbar. Det enklaste sättet att hitta en vattenådra är med slagruta eller "pekare". Att finna vattenådror är naturligtvis bra för att kunna borra brunnar. Det är bra att finna vattenådrorna av samma anledning som Currylinjerna. Att befinna sig över en vattenådra för länge kan innebära vissa hälsorisker. För länge innebär att ha sin sovplats på en vattenådra i flera år. Ibland längre, ibland kortare.

Sprickor och hålrum i berggrunden avger också en jordstrålning. De som forskar om jordstrålning är inte riktigt säkra på om det är hålrummet som vattnet rinner i eller om det är vattnet i sig som avger jordstrålning. Hålrum avger i alla fall jordstrålning. Det är också osäkert varför och hur det påverkar människor. Generellt så är ingen jordstrålning bra för människan så denna sort är antagligen inte det heller.

All materia har en plus och en minussida. Det går att mäta med en pendel vilken sida som är positiv respektive negativ. Om jag t.ex. tar fyra stenar och placerar dem i var sitt hörn av en kvadrat, alla med plussidan innåt, så blir fältet mellan stenarna positivt. Om jag istället vänder minussidorna innåt så blir det kvadratiska fältet negativt. Detta är en form av jordstrålning som används vid gamla kultplatser och vid byggen av stenhus.

När paret Hamilton skulle undersöka en gammal munkborg i Husaby (ligger på Kinnekulles södra sluttning) så märkte de genast var de positiva och negativa fälten medvetet var placerade. För att skydda sig från inkräktare så var allt utanför borgen negativt. Hela femton meter från murarna gav utslag av negativ strålning Det mesta i borgen var neutralt utom borgherrens eget rum, köket och smedjan. Inte helt oväntat var fängelsehålan negativ. Troligtvis har de när borgen byggdes gjort sig det besväret att de har undersökt varje sten innan den har placerats in i muren. Allt detta för att få den strålning de önskade.

Platser som genom cermonier och ritualer har laddats befinner sig alltid på någon form av linje. I regel en Currylinje eller en så kallad Ley-linje. Här har våra förfäder t.ex. placerat ut en domarring. Centrum i en sådan domarring korsas oftast av en Ley-linje. På Uppsalen (på Kinnekulles sydsluttning mot Vänern) finns det två domarringar varav den ena är centrum för minst sju Ley-linjer. Dessa linjer strålar ut över världen och korsar mängder av kultplatser från olika kulturer. På en del sådana kultplatser finns också en eller flera virvelpelare (astralpelare) som pulserar negativ eller positiv strålning. De är skapade eller frammanade genom speciella kraftritualer. De kan också vara byggda med stenars hjälp där de positiva och negativa sidorna är placerade på ett speciellt sätt.

Detta är våra förfäders kunskaper som har väldigt stor påverkan på vår hälsa och mycket mer. Det är mycket naivt att tro att vi vet så mycket mer än de. Vi vet bara andra saker och vad har vi för nytta av det när våra medicinska kunskaper inte botar

.

[AnnikaOhlsson]
0

Det här låter intressant. Nån som vet om det finns någon sådan plats i närheten av Trestadsområdet?

[AnnikaOhlsson]
0

Sorry…såg nu Kroppefjällslänken…det är ju "nästgårds" ju.

[Woozy]
0

Hej

Vet ej om det här är nära där du bor, men om inte så har du iaf lite läsning.

MVH

Woozy

Länk

chik
0

Jag kan inte vara på en Gravplats o få Posetivenergi..Då till hör vi inte samma grupp.

Blir så obekväm när jag är på gravfält..O då håller jag på mycket med fornsök…

Vulcan
0

Man ska komma ihåg att det som brukar kallas "gravfält" dvs olika stensättningar inte har använts som gravfält. Det är en populär beteckning av tidigare historiker att kalla en "kultplats" för gravfält. Vid flera utgrävningar av t ex "domarringar" har inga mänskliga rester hittats, men benämningen gravfält lever kvar ändå. Samma med skeppssättningar och andra ytmässigt stora stenfält.

Marina2
0

Jag återhämtar min kraft ifrån skogen och havet,varje dag när jag går mina rundor. Så bra har jag det. Men skämt åsido så har jag aldrig varit på någon känd kraftplats.

7# Bilden på Backe ser inbjudande ut.P recis i min smak.

Får väl kanske någon dag besöka en känd kraftplats. Tack för tipsen.

[outgrundlig]
0

Hörde på radio P4 idag kl 11-12 om Anundshög. de var där och intervjuade en man som visst kunde en hel del om detta fält.

Lite som chik säger så har det varit ett slagfält eller dylikt enligt intervjun idag.

Var lite intressant att lyssna på då det inte ofta sänds radioprogram om paranormala saker.

Tack för alla intressanta tips i denna trådGlad

Anna-Helga
0

Men… Ramsberg är ju också rätt nära! FörvånadCool

[Lady-Oona]
0

Gravplaster är inte negativa….möjligen finns där sorg och förtvivlan men också mycket glädje och positiv energi…man får kanske betänka vilken tro man hade om döden och livet hinsides då det begavs sig…den som är rädd för döden och tror att döden är farlig och negativ kanske skulle ta och titta lite inom sig själv istället för att tro att begravningsplatser är fulla av neg. energi.

Begravningsplatser var i stor utsträckning även kultplatser där man bad till högre makter och de Gudar/Gudinnor man trodde på. Det ansågs att det gudomliga i högsta grad var närvarande på just gravplatser.

Jag går ofta runt på begravningsplatser och har hittar underbar energi, mycket kärlek och goda tankar där men även sorg…men sorg är ju inte negativ utan ett naturligt flöde inom en människa full av saknad.

Ekornavallen är helt ljuvlig med sin enerig.

http://wadbring.com/historia/undersidor/ekornav.htm

[Woozy]
0

Många människor hyllar de döda, på begravningen.

/Woozy

Howliten
0

Tacka Jane, för alla länkar och Chik för den finfina infon Här ska läsas på och så ska jag leta reda på mer om min egen trakt kring Åhus.

Jag är glad. Är du?