ser en helare nått?
Hej
Undrar om en människa som ger healing ser nått? dvs ser vad man gjort sagt tycker!
det är en fundering jag har!
Någon som vet!

Då jag ger healing händer det att jag ser saker om personen jag ger healing till. Men jag ser inget som den personen inte skulle vilja att jag skulle få veta, och jag ser heller inget som jag inte har att göra med. Det jag ser är sådant som guiderna tycker att jag bör berätta för personen och det kan vara helt olika från person till person. För vissa har jag berättat om tidigare liv, och de har behövt just den informationen för att det förklarar vissa saker som har att göra med detta liv (exempelvis, rädsla för vatten beroende på att de har drunknat, eller speciella känslor för en annan person med grund i att de har levt ihop tidigare, såna saker). Andra personer har behövt få kontakt med sina guider, och då har jag fått se och tala med guiderna så jag kan berätta allt för de som jag ger healing till. En person som jag gav healing till fick jag så konstiga bilder från- jag såg män i blåkläder som bar ut saker ur hennes lägenhet. Det kunde jag inte alls förstå, och olyckligtvis drog jag till med en chansning och tolkade bilden som att hon borde göra en ordentlig utrensning av sina saker hemma… där lärde jag mig den hårda vägen att INTE göra tolkningar! Jag ska alltid berätta bilderna jag får för personen så får den själv tolka. Det var nämligen så att medan hon fick healingen blev det inbrott hemma hos henne, och det jag såg var det som hände, inget jag skulle tolka.
Så är det i alla fall för mig, och det jag får upp är inget jag styr över, eller ens skulle vilja kunna styra. Det är säkert olika för olika personer som ger healing och det bästa är nog att fråga den du ska få healing från. Vissa får nämligen inga bilder alls, men deras healing är säkert mycket kraftfullare än min.
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
Jag får inga bilder men mycket färger dyker upp och jag har mina guider med mig som står bakom mig och fyller på mig med mer energi. Om personen ifråga är helt tömd på energi så får jag vissa fysiska besvär som i helgen stod jag vid en kvinnas mage och blev enormt yr och vid hennes fötter fick jag svårt att andas, är precis ny, har just genomgått första graden i reikihealing och ska gå andra graden om två veckor så detta är första gången som jag fått fysiska besvär.

Det är nog olika, en del ser mer än andra och jag tror att en del väljer att se mer också, jobbar medialt samtidigt. Jag har varit hos några som gett healing och en vän till mig är en person som ser mycket när hon ger healing men annars har det mest bara varit just healing dom andra har gjort som jag varit till.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag jobbar inte som healer, men har gjort en del jobb på mig själv genom självhypnos och deltavågor. Då gällde det värk som jag hade i en axel. Jag gick väldigt djupt och sen var det som om jag kunde se inne i aceln och rätta till det som gjorde ont, nästan som en lite löjlig film där man har blivit pytteliten och kan resa omkring inne i kroppen.
Samma sak hände mig när jag sedan tog emot healing en gång, jag åkte med på resan och såg en läkningsprocess inifrån kroppen. Den som gjorde healingen sa efteråt att han hade hamnat ovanligt djupt, att jag hade dragit med honom, men att det bara var bra, för det blev starkare så.
Men detta är i alla fall mina två erfarenheter av att "se" vid healing. Jag vet inte om jag skulle se något på någon annan däremot, eftersom jag inte har testat.

#2 Jag håller med dig..Då jag arbetar med healing så ser jag mycket i färger..känner hinder & blockeringar, smärta…där det ska "lösas upp"..Jag försöker att stänga bort den "mediala biten" av att ta in andevärlden & att tona in på klienten…Fokuserar på att vara kanalen för det universella ljuset/energin just då istället..!
Kram Anna
Jag är av den uppfattningen att man inte ska blanda in mediala bitar såsom andekontakt av när och kär anhörig under själva healingfasen eftersom det är två helt olika frekvenser. Healingen är en passiv energi som går långsamt och vid andekontakt är energin mycket mer snabb. Om man blandar dessa energier för mycket uteblir själva healingresultatet och oftast blir det ingen bra andekontakt heller. Det bästa är att fokusera på det ena eller det andra.
Erika
Det enda jag har känt när jag gjort healingbehandling så har jag ibland känt av mina guider och min ärkeängel..

#6 Det jag skrev om handlade inte om att hon tar in andekontakter, hon ser saker som hänt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#8 Ja, det är ju en annan sak och då arbetar man ju dessutom psychic. 
#0 Nej en seriös healer ska inte gå in i ditt integritetsfält och läsa av dig psychic(avläsning i auran) om du inte särskilt bett om det!
Healing är healing och mediala budskap är mediumskap!
#1 därför blir din healing lidande av allt medialt som du tar upp! stäng din mediala kanal och fokucera på healingen!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Håller med här Jane! Mediala saker bör lämnas utanför. Det ska isåfall röra sig om kropp och hälsa och inte under själva healingfasen. Då ska man överlåta sig som ett redskap till andevärlden. Det finns alltför många som blandar in mediala saker under healingarbetet och då blir det varken bra healing eller medialt arbete. Man bör inte som jag skrev tidigare blanda dessa enenergier.
Med ljus hälsning
Erika
Bra svar Jane!
När jag jobbar med healing så fokuserar jag på att bara vara en ren kanal och inte ta in mediala budskap.
Fick i början när jag fick healing mkt bilder etc till mig riktiga bildrusher,nu har man lärt sig att släppa fokus på det likadant när man ger healing och iallfalla inte ta in dem och börja tolka dem(för då tror jag healingen verkar sämre iallafall om man ger healing)Oftast det jag kan känna när man både ger och tar healing är mer energi genom strömningar ,värme och kyla och vindar/fläktar.Kanske mer typiskt också för nybörjare som ger healing att man försöker tolka mer ,medan man som van healer och van vid energier ej uppmärksammar eller lägger för mkt fokus på det…tror jag
När jag tagit emot healing så har jag vid fler tillfällen hamnat i något slags djupare meditativt tillstånd.Så att jag kunna se igenom ögonlocken …ehh ja låter otroligt men jag är varje gång helt säker på att ögonen varit stängda ,det som jag då ser är även mer suddigt än vad jag ser normalt.
Man får många gånger fantastiska känslor energi genomströmningar både när jag fått healing och tagit healing,ja jag har hört det förut man ska inte göra ngt sensationellt av det men man kan ju inte låta bli av att vara fascinerad.
Glömde lägga till att jag är ju nybörjare på detta,men det är ju säkert då det är som mest fascinerande otroligt och spännade kanske
13 när man får healing får man uppleva hur mycket man vill det är din stund
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"