Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 2315 ggr
Soffe
0

Söker lite hjälp..

Igår hela kvällen kände jag att jag fick stark kärleksfull healing. Visst va det härligt och precis vad jag behöver, men när jag är öppen så kan det bli för mycket och det blir lätt att det känns starkare då. Iaf för mig är det så.

Nu när jag tänkte på det så känner jag det igen. Det känns som att någon kramar om mig på något vis. Alltså energimässigt. Dessa kalla vindar som säkert många känner igen.

Finns här någon som kan hjälpa mig känna av vart den här healingen kom från? För det är ingen som frågat mig om jag vill ta emot, utan detta kom spontant igår kväll. Och även nu känner jag det tydligt. Härligt, men samtidigt blir jag fundersam på vem som gav mig healing igår.

Elisabeth-J
0

Det kan vara så att det är din guide eller någon från andra sidan som ger dig healing, dom vet vad du behöver.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Soffe
0

#1 Jag har haft det i tanken, för jag har fått spontant stark healing förut och då har det heller inte varit någon annan som frågat mig. Vet att jag själv kan påverka den genom mina tankar, men när det kommer såhär är det inte jag själv.
Sen är det så oxå att jag vet att när jag inte vet när jag ska få healing, då känner jag det starkt och tydligt. Men när jag vet om det så blir det inte alls samma upplevelse.

Jag önskar iaf, även om du Elisabeth inte gör sådant gratis. Om någon kan förnimma något som hjälp till mig på vägen. Jag har min misstanke, så om någon vill får ni gärna pm:a mig. Jag erbjuder mig att hjälpa tillbaka om det så krävs.

Kristall47
0

Håller med #1 till 100%. Eftersom du är känslig för energier så märker du av det lätt din guide frågar inte om lov, den vet exakt vad du behöver för att komma vidare i din andliga utvekling. Tacka och ta emot! Du kan ju även försöka fråga vem det är och du får säkert ett svar så småningom. Tålamod ska du ha, känns det som.Skrattande

Soffe
0

#3 Nej precis. När jag får den här starka healingen, då är det speciellt och jag har fått det förut när jag behöver det. När jag minst anar det. Just nu svävar tankarna bara om vem det kan vara.

Jag har Tackat Glad

Elisabeth-J
0

#2 Lita till det du själv känner Soffe, svaren kommer så småningom Glad

Elisabeth 

Soffe
0

#5 Jag försöker, men det är svårt. Jag vet liksom inte vilka på andra sidan som kan ge healing eller om det är en guide.

Kristall47
0

#6 Känn ingen press att du måste något, låt allt komma som det gör. Du känner ju av att det är kärleksfullt- då kan du känna dig trygg med det. Vi människor behöver inte alltid veta vad som sker och vad vi får från andevärlden, men vi vill gärna det därför att det är så intressant att veta.

Det finns oändligt många som kan ge dig healing från andra sidan men oftast så är det ens guide som gör det. Första gången jag fick det så blev jag rädd, jag såg även en gnistrande ljusformation som kom in i mitt synfält och närmade sig mig från vänster sedan drog den sig till höger om mig för att stanna på min högra sida, detta varade i ungefär 5 minuter. Man kan känna svag kyla eller som en lätt bris när änglar kommer till oss också.

Elisabeth-J
0

Jag håller med #7, det är vanligtvis en guide som kommer och ger healing, så fundera inte så mycket, bara njut av alla fina energier!

Elisabeth 

Soffe
0

#7 Ja det kändes som en stor lättnad sen. Och jag kände även när det avtog sen. Det tog sin tid, men jag kände helt klart att det va en stark närvaro igår.
Jag hoppas isåfall att det är den jag tänker på, men svårt att veta.

#8 Jo härligt är det med så fin healing och att jag känner den och att det hjälper!

JILE
0

Vad härligt Soffe, måste vara underbart att känna så.Glad

Kram Jile

Soffe
0

#10 Ja det är sällan det händer, så inte är det väl konstigt att man då vill veta vem det var.

Kram

Frida42
0

Hej Soffe, jag har upplevt samma sak som du. Underbar känsla :-) Vet dock inte varifrån det kom, jag är bara glad över att ha fått uppleva detta.

Soffe
0

#12 Härligt att du oxå upplevt så.. Jag tror det berodde mkt på att jag hade kontakt med en annan medial person den kvällen, för det började när vi pratat en stund och jag har upplevt det så förr..

[kvasthilda1972]
0

#7 och 8 det visste jag inte att ens egna guder ger healing ibland??

Jag har talat med en kvinna som gör healing om varför man inte kan ge healing till sig själv och hon sa att det kunde man inte…

När jag haft besvär så har jag bett mina guder heala mig men inget har hänt…

vojsan
0

Jag tycker det låter spännande, har aldrig fått healing vad händer? blir man piggelin, frisk eller vad? en kvinna här ifrån forumet hjälpte mig att rensa min lägenhet, och så snart hon gjort det kände jag mig pigg igen…kan det vara typ så?

En annan fråga, de flesta här talar om sina guider, hur vet jag om jag har någon guide och hur komuniserar man med dem?

linda

Kristall47
0

Hej Vojsan!

Renig av lägenheten hjälper dig att bli fri från de energier som påverkar dig utifrån, (väsen andar). När man får healing så är det en universell energi som man kan definiera som den högsta kärleken, livsenergi, prana, ki eller vad man väljer att kalla det. Denna energi läker ens fysiska och mentala kroppar. Man får alltid den healing och läkning som är tillåten "just nu". Healern kanaliserar energin genom sin egen kropp ut genom händerna till klienten, vi är som en kanal/verktyg/instrument för healingenergin. man kan även skicka healing på distans (fjärrhealing).

Ofta så är det blockeringar som man blir förlöst ifrån, både på det fysiska och mentala planet.

Du kan läsa mycket om detta ämne på Healing iFokus.Skrattande

De flesta människor har guider, inte bara en, utan man kan ha flera. man kan också få byta guider under sin livstid, detta sker ofta när man utveckas andligt. Ibland har man en guide som ska hjälpa till med ett  speciellt uppdrag och när det är utfört så har guiden gjort det den ska och fortsätter till andra som behöver guidens hjälp. Är man utan guide så måste man vara i sitt Högre Jag då kan man klara sig själv det är sällan som det kan ske.

Jag fick själv reda på i torsdags att mina tidigare guider har gjort det dom ska för mig, och jag har nu enbart en guide som kan klara allt som jag behöver i fortsättningen. Jag har tagit emot honom med stor kärlek och tacksamhet!

Kram Kristall47

Kristall47
0

Jag förstår att du menade healing på det sätt som jag och Sofie fått, jag skrev ovan om när vi människor ger healing i inlägg #16.

Det är olika vad man upplever efter healingen från guiderna eller ens själ. Man märker förändringar på olika sätt, och det sker alltid ur ett högre perspektiv.Skrattande

Tarzan88
0

# 14 ja du kan visst heala dej själv,varför skulle du inte kunna det?

du helar dej själv genom tex att prata"ventilera" sen kan du heala dej,med pendel dina egna händer osvSkrattande

vad menade hon med de hon sa?Obestämd

TantAlma
0

Håller med #18 om att man visst kan heala sig själv.

Betty Shine beskriver hur man kan gör det i sin bok  sinnets magi -Fantasin är nyckeln till universum.

vojsan
0

Jag vill oxå kunna heala mig själv ;) fast kanske skulle vara lättare om jag kunde över huvudtaget hehe

Erika-A
0

Det går att heala sig själv. Inte så svårt som somliga tror. Fungerar alldeles utmärkt. Glad

Erika-A
0

Jag ska ge förslag på självhealing jag brukar göra och har fått till mig.  
Sätt dig på en plats där du är ostörd. Ta ett par djupa andetag hela vägen ner till magen och andas ut. Se till att du blir mer avslappnad för varje andetag du tar. Föreställ dig nu ett ljusklot  som svävar ovanför ditt huvud. Se hur den kommer närmre och närmre din hjässa. Be nu att healingen ska gå till de eventuella områden i kroppen & själ du vill ha hjälp med. Låt nu ljusklotet komma ännu nämre för att rinna ned genom hjässan som en ljusenergi. Föreställ dig hur hela din kropp och alla celler fylls av detta ljus. Bara fortsätt att andas och känn hur energierna går till de rätta områden där du bett om hjälp.

Hoppas dettta kan vara till någon hjälp!

Kram Erika

JILE
0

#22 Tack Erika för detta, ser detta ljusklot framför mig nu när jag läser ditt inlägg. Nästan bränner på huvudet…

Kram Jile

Erika-A
0

#23 Det var så lite så! Glad

Kram Erika

Rosenvial
0

Soffe

Jag tror nog det var någon som tänkte på dig,som kanske just den kvällen tänkte extra mycket  på dig..hjärtedag..var det väl..då..tror jag väl..

Glad

Soffe
0

#25 Ja det tror jag oxå.. Skrev i ett annat inlägg att jag tror det berodde på den jag pratade med samma kväll, för det va då det började..