Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tvtidningarradio
Läst 6459 ggr
Elisabeth-J
0

Det Okända 17/2

Kopierat från www.tv4.se:

Del 4 av 12. Britt-Marie Wennerstrand håller länge tyst om sina övernaturliga upplevelser i sin bostad i Nora. Men när hon slutligen bestämmer sig för att berätta visar det sig att ytterligare fyra kvinnor i området varit med om liknande saker. Flera av dem har sett en mansgestalt och de undrar om deras liknande förflutna kan ha något att göra med saken.

Det spökar hemma hos Britt-Marie i Nora, och hon är inte ensam om det hon upplever. Terry Evans rycker ut för att hjälpa henne.

Britt-Marie Wennerstrand håller länge tyst om sina upplevelser i sin bostad i Nora. Hur säger man till sina grannar att man tror man har spöken hemma?

Men när hon en dag börjar tala om vad hon varit med om visar det sig att flera kvinnor i området upplevt samma sak. Flera av dem har sett en mansgestalt, för Britt-Maries del lämnade han ett bestående avtryck - i form av ett rött märke på höften, som efter ett piskrapp. Alla fyra kvinnorna har ett liknande förflutet, och de undrar om detta kan vara anledningen till att de är hemsökta.

Mediet Terry Evans försöker lösa gåtan.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lojna
0

Är detta en Repris?

Undra om hon inte bor på någon gammal offer plats.

[kvasthilda1972]
0

ja då får man bänka sig framför tvn ikväll!!!

Elisabeth-J
0

#1 Jag tänkte också på det programmet men det är inga repriser, det är nya avsnitt så vi får se om det är samma person eller någon annan i Nora Glad

Elisabeth 

eggebanroth
0

Vad roligt du tipsade om det. Men det kommer bli skriverier oavsett hur resultat  blir.

JILE
0

Åh vad intressant det ska bli….Glad

Bara ladda kaffet har köpt ny apparat nu ..hi,hi

hege85
0

Kommer det Okända på svt4??

Bodde i 1månads tid i Sverige och kommer ihåg att jag skulle ha kollat på det från tv4+. Stämmer detta?

Mvh Heidi

Playja
0

Undrar som #1.. Är det en repris? Lät väldigt bekant då jag läste programinfon.   

-vqthinkco3.gif picture by lara_k_

*fundersam*

[Woozy]
0

Kl 20.00 är man bänkad.. Tungan ute

MVH

Woozy

Britt-Marie
0

Jag tänkte också på om det var en Repris. Men vi får se i kväll.

Nora ligger ca 5 mil från där jag bor. Nora är en fin gammal stad. Vädligt fint där på sommaren. Vi brukar åka dit en gång varje sommar och äta Nora glass bla..

Eija
0

För min del så spelar det ingen roll om det är repris, för jag såg inte alla delar den omgången som gick förut, och den med Nora såg jag inte….

#9…ja visst är Nora en fin liten stad….ett populärt ställe, dit många MC-åkare  brukar åka och ta just denna glass…jag har varit dit oxå en gång med ett motorcykelgäng…och ett par ggr med min gubbe…och vägarna dit är ju just sådana som man vill åka på som motorcykelförare…"kurviga" och så vackert runt om…..(nu pratar jag om customcyklar, inte dom där snabba racercyklarna heller)…nä, det skall gå lungt o fint….I LIKE!

himlen
0

Hej!

Terry kan kanske övertyga terry vem vet / Ann-Mari

hege85
0

kommer det från tv4 ikväll??

Tony4
0

Men det står ju på tv.nu att det är en repris från 16/5 och att det är från 2007-2008? Kanske TV4 tror att folk hellre tittar på OS så att de spar de nya avsnitten tills efter OS?

Elisabeth-J
0

#13 Det är ju dom nya avsnitten som går nu och på TV4 står det inget att det är en repris, däremot att reprisen är på lördag. Jag ska kolla vidare om jag hittar något som är fel med kvällens avsnitt.

Elisabeth 

vojsan
0

jo det är repris…har sett avsnittet förr :( jag vill se nya….

Elisabeth-J
0

Kikade in på www.dagenstv.com och där står det att det är repris.

Elisabeth 

himlen
0

Hej!

Vårens Det okända ska vara nyinspelat har jag hört / Ann-Mari

Elisabeth-J
0

#17 Det är vårens avsnitt som går nu, men ikväll ahr dom tydligen satt in ett gammalt avsnitt och det kan ju bero på OS.

Elisabeth 

[mia-38]
0

Så kan det nog vara Elisabeth.
har för mej att det är störtlopp med Anja vid 20.00….

himlen
0

Hej!

MIa-38 är du med och åker störtlopp i OS ? hi hi / Ann-Mari

Elisabeth-J
0

#19 Ok, vi får göra annat tills dom nya programmen sänds igen om ett par veckor Glad

Elisabeth 

[mia-38]
0

#20…hahahah..nädu…aldrig. Jag skulle svimma innan jag ens hade hunnit åka 3 m i backen..hahahah.

himlen
0

Hej!

Ha ha Mia-38 då är vi två som svimmar jag skulle inte ens våga / Ann-Mari

[mia-38]
0

#23 Nä, tanken finns inte ens. Men det är kul och spännande att titta på när andra våghalsiga åker. Flört

himlen
0

Hej!

Två minuter kvar / Ann-Mari

luxplyr
0

så kan det nog vara, att de visar de gamla i stället för att de är rädda för att vi ska missa våra avsnitt på de nya.

för detta avsnitt har jag sett, förra onsdagen när jag tittade då va det de nya avsnitten för det hade jag ej sett eller det första avsnittet heller.

undra när de ska visa de nya i gen då?

jag tyckte att min mormor sa den 4v mars eller nått.

Jag tittade ej på detta av snitt för att jag hadde set det, och att jag va på bion just då men kom hem i mitten av programet.

Ghosthunter
0

luxplyr - De nya avsnitten börjar Onsdag 3 Mars igenGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

himlen
0

Hej!

Hej du lilla söta ghosthunt roligt och se dig här igen / Ann-Mari

Britt-Marie
0

Såg att det var en repris. Det programet hade jag sett tidigare med. De nya kommer åter i början på Mars när OS är över.

[outgrundlig]
0

Detta avsnitt var lite annorlunda tycker ajg. Jag har inte sett det förut faktiskt.

Tyckte att Terry var stel i början och ville liksom inte känna in anden men gjorde det till slut…då han såg mer o mer av det. Vidden av den stora händelse som varit där.

Han började trevande med att läsa av ägaren av huset…men kunde inte till slut stänga ute anden……det var lustig tyckte jag.

Om jag hade varit ute på ett sådant uppdrag så hade jag inte sagt att det var ett virus…..var har jag hamnat i…..här vill jag inte bo…

Man vill nog göra allt för att dölja dessa känslor som kan skrämma ägaren av huset. Och föra fram det som man känner av anden…..istället för att säga att han är arg, så skulle jag säga…jag behöver mer tid att hjälpa honom och känna in vad han behöver hjälp med.

Ja det är lätt att sitta i soffan och se men detta var ändå positivt att se att Terry äntligen fick känna känslor av andar. Och att han fick säga att jag behöver komma tillbaka…

luxplyr
0

oki varför måste man vänta så länge för då?

är det för sportens skull elle?

Tarzan88
0

I gårdagens avsnitt stod det,glöm inte dom nya avsnitten av det okända den 3 mars??????? Nått i den stilen stod det,nån som fatta va dom mena med detta?för dessa avsnitt dom visar nu är ju nya avsnitt!!!

Ja fatta inte va dom mena faktiskt!Obestämd

Elisabeth-J
0

#32 Dom visar tydligen gamla repriser nu under OS.

Elisabeth 

Tarzan88
0

# 33 Jaha så detta va inte utav dom nya avsnitten??Obestämd

De tog ja förgivet då de vart de varje onsdag i nån vecka ….

Ok så de börjar igen eller fortsätter me dom gammla avsnitten från den 3 mars!

hmmmm  då fattar jag! tackar tackarFlört

Ghosthunter
0

luxplyr - jag vet faktiskt inte varför. Kanske sporten? Vad såg du för nån film på bio?Glad

Värmland"

hege85
0

Har ännu inte heller fått svar på min fråga Glad

Är det på tv4+ det kommer eller på vanliga tv4???

Mvh Heidi

Ghosthunter
0

Det är tv4+

Värmland"

hege85
0

Okej tack för svaret!! Glad Synd att jag inte ser det!! Gråter

Bor i Finland och måste ha ett kort för att se Sveriges tv..skaffa det endast för den kanalen, så fick jag veta att det inte går att få den! Så ser inte det Okända tyväär!! Bodde för exakt 1år sen i Sverige Skrattande

himlen
0

Hej!

Var i Finland bor du hege85? / Ann-Mari

Talisker
0

#38 Kan du inte se via nätet på Tv 4 hemsida.

hege85
0

#40 Är det gratis vet du?

Talisker
0

Jag var inne o kollade nu o tyvärr ligger det på TV4 anytime o då är det inte gratis, det kostar 49:-/ månad  o då kan man se alla programmen som varit, men du kanske måste kolla om det går att se ifrån Finland jag har nämligen försökt se program på BBC men det gick inte eftersom de ser att ip nummret kommer från fel land antar jag.

hege85
0

Ann- Marie, jag bor i Vasa Glad

Talisker; ok, tack ändå för att du kollade upp Glad

felixifokus
0

Ligger ute gratis i en vecka efter sändning på tv4 play, och funkar utomlands Glad

hege85
0

#44 Jaha!! Oj det  måste jag då prova på!!! Tungan ute

luxplyr
0

prinssesan och grodan men den va inte så bra väntar till purcy jackson börjar på bion den ser spänade ut tycker jag.

Ghosthunter
0

Ok luxplyr…..tyvärr så är ju inte alla filmer så bra. Då får jag hoppas att den andra filmen är bättreFlört

Värmland"

luxplyr
0

nu på onsdag börjar det okända med de nya avsnitten i gen.