Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketthealing
Läst 1261 ggr
Rocktjejen
0

oansvarigt

Hej!

Måste bara fråga om det inte är oansvarigt att sända ut healing till andra som inte vill och visst är det väl så att alla kan stänga av sitt flöde? Nu känns dt som att jag måste skydd mig dubbelt upp än vad jag redan gör för att en kompis går och känner av mig och som hon säger skickar ut healing här o där..Jag är otroligt sensitiv utav mig men har bett om att inte få detta skickat till mig pga jag är instabil just nu o säkert ett bra tag framöver. Får ta fram min "skyddsolja" känns det som..som jag en gång fick när jag var hos en aurosoma terapeft..

Eva

chik
0

Hallo på dig.

Nu kan inte jag något om det.

Men jag tror nog att man skall vara överens om en sådan sak…Så hade jag varit Du!Så hade jag sagt till ordentligt….

Men gör o säg det som känns bäst för dig.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Rocktjejen
0

Jag vet att jag läst nånstanns att man inte får gå o läsa av andra hur som helst inte när man har det som sitt yrke iaf eller jobbar proffisionellt med detta..Likaså med healing.ville bara få det bekräftat.Jag har sagt ifrån innan och då hon precis var här så sa hon till mig att jag skulle säga ifrån om jag kände att hon sände ut healing till mig för att hon inte kan stänga av..

Jane-Lyzell
0

#2 du har så rätt så det är inte etiskt riktigt att läsa av någon som inte vill bli det. Och naturligtvias ska man inte skicka healing till någon som sagt nej!

Däremot kan healing aldrig skada och ditt högre jag vet om du behöver den eller inte och det är det högre jaget som avgör om du ska ta emot sänd healing eller inte - så du har redan skydd idig själv gentemot energier sända till digSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eggebanroth
0

Healing är en äkta kraft.

Som hypnos eller suggestion, vill man inte ta emot det, så funkar den inte heller. Så bekymrad över det behöver du inte vara.

<när man skickar abcent (fjärr) healing, så är det väl så att, eftersom man inte bedjat om det!   

Så kan man endast skicka det genom universell kraft, så att det går genom en större kraftkälla en vi har på jorden.

Förstår du? Det är nog du som tar emot det omedvetet. Det sinnet som styr" själen (dvs ,medvetandet=sinne för själen )

Vill du inte ha heling , då räcker det med din vilja ,som  i sig styr medvetandet.

Komplicera det inte i onödan.

Ha det bra, Egge

Rocktjejen
0

Tusen tack Jane för dom svaren!Glad

Blev bara så otroligt rädd för att må sämre än vad jag redan gör..men då vet jag att mitt högre jag stoppar isåfall..

Varm kram

Eva

Rocktjejen
0

Hej egge!

Jag förstår vad du menarGlad Men tror däremot inte på att jag själv omedvetet tar emot det eftersom jag så bestämt har sagt nej. Men det är vad jag tror.Glad

Eva

Hoppfull
0

Hur fungerar det med sådant som människor skickar utan att man vet om det då? Jag har hört människor berätta om att de skickat så att folk ska få dåligt samvete för elakheter de gjort eller för att de ska komma på vad deras problem är (enligt den som skickar). och hur de oxå senare fått de resultat de ville utifrån sitt ego s.a.s.

För människor påverkas ju av det som andra skickar… och alla som skickar är ju inte neutrala utan kan ju ha egna motiv bakom så att säga.

Sedan tycker jag att det oerhört viktigt det som Jane skriver om att man måste ha fått ett uttalat tillåtande innan man läser av någon. Jag personligen tycker inte att det räcker med att någon t.ex. ställer en fråga på ett forum om torr hud eller bristande aptit och då går någon in och läser av och svarar sedan att det finns många underliggande blockeringar och känslomässiga problem från barndomen eller dylikt. Det här ser man inte helt sällan och jag förundras över detta varje gång det händer. Hur tycker ni?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Denna kommentar har tagits bort.
Rocktjejen
0

Jag tänker såhär om man själv inte är i form att sända healing så kan det nog ge mer skada än nytta.Så har jag fått det förklarat för mig.Ta tex en som är otroligt i psykiskt dåligt skick och du istället triggar igång det redan dåliga psykiska måendet till det värre och att personen i sig blir intagen för att han hon inte kan hantera det.

Jag själv låter bara personer utöva healing på mig som jag vet är trygga i sig själva och är en ren kanal.

Eva

Jane-Lyzell
0

#7 Healing fungerar inte i anat än i villkorslös kärlek- allt negativt slår tillbaks  som en bomerang på den som sänder!

Vänligen Jane

Hoppfull
0

#10 Men även på den som den sänds till då? Det måste ju inte alltid vara healing som sänds… utan energi i allmänhet eller?

Rocktjejen
0

finns det förresten något som heter att man är själv healare..att man läker sig själv hela tiden? det blev många frågor detta Jane..eller tillnågon annan som naturligtvis kan svara.Glad

Varm kram

eva

[Mastre]
0

Jag skulle tro att det beror på ens egen energi-vibration vad man släpper in. Har jag en negativ vibration, till exempel går och oroar mig mycket, är jag nog mer mottaglig för negativa "sändningar", annars torde jag helt enkelt vara immun mot dem.

eggebanroth
0

Intressant just vad man själv tror. !!!!

Ser man barnen,, dem tittar åt föräldrarna. Där fins alltid deras källa.

Egge

Jane-Lyzell
0

"11 Nej allt som sänds i negativitet går tillbaks till sändaren 10 fallt!

Kruxset är om du som motagare tror att de kan skada dig - då gör det det med! eller du själv tillåter energin skada dig !

"12 Javist kan du själv heala som det heter, det gör alla som blir friska , vi människor har en fantastisk kropp som läker sig själv - och ja man kan även sända healing eller ta emiot healing till sig självGlad

Hoppfull
0

Aha, ja det är är ju historier andra berättat för mig om tankar de tänkt och verkligen försökt förmedla och sedan fått just det resultat av ånger, skam eller vad det var de försökte uppnå.