Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1203 ggr
[GunillaR]
0

Ökande medialitet

Det har under senaste 15-20 åren förekommit ett stort ökande intresse för det mediala.

Detta gäller också ökad medvetenhet inför olika energier och krafter, ökat intresse för healing, Meditation, tarot, kanalisering, kristaller och stenar osv.

Likaså blir vi också medvetna om andlig utveckling, personlig utveckling, existensella och livsåskådningsfrågor.

En helt ny värld har öppnat sig för oss. Fler och fler upptäcker att de har en medial sida. Fler och fler öppnar sig och får kontakt med sitt högre medvetande.

Min fråga och det jag vill ta upp till diskussion är;

- Vad gör med vår nya andliga sida och vad vi har för framtida avsikt?

Berätta gärna om era mediala vägar och planer!

Elisabeth-J
0

Jag tror att intresset har funnits lika stort som idag sen väldigt långt tillbaka i tiden men att det sen bara blivit mer öppet och fritt att kunna prata om det, många fler våga komma fram med sina upplevelser. Så jag ser inte att det är en ny andlig sida och framtida avsikter är inget som jag någonsin har planerat, jag har gått emot mina förmågor i många år innan jag accepterade det helt fullt ut. Utvecklingen kan vara en berg och dal-bana och vad som sker imorgon, om en vecka eller ett år vet man inte så framtida avsikter finns inga planer på angående den mediala/andliga vägen.

Carpe Diem!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[GunillaR]
0

# 1 - Absolut har detta intresset funnits långt tillbaka i tiden. Så visst finns detta hos människorna från början, det är min uppfattning.

Men kyrkan kom och satte ner sina stora fötter under de första århundradena evt och "tog över" all kontakt med den egna gudomligheten. Sen har ju kyrkan börjat släppa taget under senare hälften av 1900 talet.

Men det hände något i början på 90-talet, det som många kallar för New Age-rörelsen, eller som jag föredrar att kalla den "Nyandlighet".

Ghosthunter
0

För mig är det mest ett intresse. En spänning i tillvaron.Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"