drömde i morse
I morse hade jag en väldigt realistisk mardröm. Jag drömmer väldigt, väldigt sällan drömmar som jag minns, och det är nästan aldrig mardrömmar. Just därför fastnade den här drömmen, och undrar därför om den faktiskt har någon betydelse…
Såhär var det: jag och några kompisar var i skolan. Den här skolan låg långt ute på landet, i slutet av en grusväg. Jag tror att vi var nära havet, och naturen såg ut som ett gotländskt allvar (enbuskar och hällmark, typ).
Av någon anledning skulle alla i klassen pröva på ett piller, som skulle göra en längre. En bieffekt av det där pillret var att man blev extremt lycklig, glad, fri.
Sedan började lektionen och vi satte oss vi bänkarna, mycket glada och lite flummiga. Mitt under lektionen hör vi mullret av flygplan utanför, och en stor smäll. Alla springer till fönstret och drar upp rullgardinen för att kolla ut (alla fönster var täckta med rullgardiner). På skolgården finns nu en ganska stor krater. Så hör vi mullret av flygplan igen. Alla får panik och jag vet instinktivt "göm dig under bänken". Den här gången kommer flygplanet så nära att fönstrena skakar, och följs sedan efter av en gigantisk explosion. När allt tystnat springer vi ut ifrån skolan, för att fly. Skolbyggnaden mitt emot våran är helt och hållet förstörd av en bomb. Jag får panik när jag upptäcker ett plan som kommer emot oss, och börjar springa på grusvägen, bort från skolan. När jag kommit en bit bort försöker jag förtvivlat att få tag i någon som kan hämta mig, men då blir jag väckt (som tur var, den här drömmen var väldigt obehaglig :S)
Det skumma är att jag alltid varit sjukt rädd för flygplan, helt ologiskt, då jag aldrig varit med om någon läskig situation med flygplan.
Men, ni som kan, vad tror ni om den här drömmen? Finns det någon särskild betydelse i den, eller är det bara ett verk av min fantasi? ;)
kramar

putt :) är det ingen som har någon aning om vad drömmen kan betyda? ^^
bea..Du skall se att det kommer in någon som kan lite om drömar.
Jag har ingen aning…
Många gånger kan det vara att man bearbetar saker som har hänt..Men det är inget som jag vet..
Och du vet!!Det är Lördag..
Så vänta du, o se..Det kanske kommer in någon.
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.

jag får väl hoppas ;) det var ju två veckor sedan jag postade tråden, så… :P

Vi drömmer många gånger märkliga saker som egentligen handlar om annat, symboliskt sett kan den här drömmen tyda på att du sätter upp för höga mål och när du inte kommer dit tillräckligt snabbt så känner du dig misslyckad och allt raseras för dig (tålamodet behöver nog stärkas mer). Du vill visa, bevisa för andra att du kan nå högt och kämpar egentligen ibland för andras skull instället för din egen. Det tolkar jag med anledning av flygplan, klassrum och krasher.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#4 tack för tolkningen. det stämmer faktiskt väldigt bra, det du skriver…
kramar