Andra sidan
Jag har en fundering 
Alltså dom själar "andar" som fastnar eller inte förstår att dom är döda,och som är som "plåster" på en människa som tex är medial och hör eller ser dom,vet dom vilsna själarna att dom vill in i ljuset och att dom vet att dom får ro där? vad är de för skillnad på att va "fast" och komma in i "ljuset " som de nu kallas? dom kan ju göra samma sak va ja förstår ,tex göra så man uppmärksammar dom även om dom gått vidare eller är kvar???
Hur vet man om dom är "snälla" eller "elaka"? och varför kan dom som fastnat inte själva ta sej in till ljuset?
Hur kommer det sej att dom fastnar på jorden???
bara några tankar ja haft,förstår om ni inte kan ge ett rakt garanterat svar,men är de nån som har nån ide på detta??
Det är ingen som fastnar - det är vi människors benämning på en själ som vill hålla sig kvar här av olika anledningar - alla som dör går över till andra sidan!
Sen finns det en del som behöver vara kvar i vår jordiska sfär av olika anledningar och det är dem som gemene mun kallar "jordbundna andar" vilket i min sanning inte är så - uttan de har valt det!
Det finns olika kategorier av sk jordisar en del snälla och en del lite mer griniga
och dem som alla är livrädda för de mer ondsinta/rädda som skapar polterguistfenomen, de är så ovanliga så att de nästan inte existerar.
Hiner inte skriva mer nu - men är tillbaka i eftermiddag - så kan jag förklara mer!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack Jane 
Kan man haka på tråden med lite frågor?
Jag fattar faktikst inte vad ljuset/andra sidan är för nåt om jag ska vara ärlig. Jag förstår ju att det inte är vår värld, men vad är det då? Man hör ofta medium säga att nu så ser de att anden går in i ljuset. Det skulle vara av stort intresse om alla medier ville tala om hur "deras" ljus ser ut.
Sen så måste jag säga att om det är som Jane säger om poltergeists och dess ovanlighet, så kan jag bara konstatera att jag har enorm otur isf.
Än en gång, hur ser det ut när nån går till ljuset?
MVH
Woozy

# 3
Att komma till ljuset är bara ett utryck för att komma hem.
Men du befinner dig fortfarande här bland alla andra även om du är död och hittat till ljuset.
Bara att man finns på olika frekvenser därför vi har så lätt att få kontakt med dom för dom finns redan här runt oss.
Dom som inte går in i ljuset finns en frekvens som ligger väldigt nära den frekvens som vi själva befinner oss i.
och som avliden så mår man inte speceillt bra i denna frekvens.
Tarzan ja hur man vet om dom är snälla eller elaka ja det märker du välsdigt snabbt *S*
Men vill säga som jag sagt så många gånger innan så finns det inga elaka andar däremot kan dom vilsna själarna vara fruktansvärt rädda och frustreade och därför göra lite elaka saker.
Precis som när en person som får ett dödsbud av polisen och ger sig på och slår polisen inte är personen elak för det utan väldigt frustrerad.
Varför dom stannar här och inte går in i ljuset så finns det många olika själ men oftast en rädsla för att möta det som finns på andra sidan.
Finns dom som är rädda för den straffande guden som kyrkan beskriver och vem är synd fri.
Men var med vid ett tillfälle där en person som blivit utnyttjad och slagen av sina föräldrar.
Han ville absolut inte möta dom igen och dom fanns ju på andra sidan.
En narkoman som var rädd eftersom en han var skyldig pengar fanns opå andra sidan.
Spå det är inte att dom inte hittar utan det är för att dom är rädda för att gå över av ngn anledning.
Men oavsett dom har gått till ljuset elelr inte så finns dom här mitt i bland oss och inte i ngn himmel eller ngn annan planet.
Lasse
Ja då ser jag att det är svar här på Woozy.Fråga…
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Du får ursäkta min tröghet idag, men vad menar du nu?
MVH
Woozy

#5 Ja vanligare är det inte sedan tycker jag det lite felaktikt att säga ond ande.
Bättre säga vilsen själ visst kan dom göra ondskefulla saker men inte för att dom är onda utan för att dom är rädda och frustrerade.
Lasse
Hur får man all denna gränslösa kunskap om det övernaturliga och hur andevärlden fungerar?
Trots att vår moderna vetenskap (som kan skicka människor till månen och konstruera den mest fantastiska teknologi) inte hittar ett enda litet sandkorn av trovärdiga bevis?
Men ändå finns det andra människor, som på det här forumet, som har en närmast encyklopedisk kundskap om hur andevärlden fungerar. En helt fantastisk sakkunskap.
En väldigt intressant paradox.

Hej!
Svaret är mer komplicera än dom svar du fått, det är ofta astrala spöken vi ser när vi ser dom, människan har eterkropp, astralkropp etc mna måste göra skillnader på saker annars blir det pannkaka / Ann-mari

Hej!
Serenity 5 med den yttre vetenskapen kommer du aldrig och få en andlig förståelse det kan du endast med andeveteskapen / Ann-Mari PS Du kan inte få svar på andligt djupa frågor genom den yttre vetenskapen
Men det borde väl gå ganska lätt att vetenskapligt kontrollera hurvida ett medium kan kommunicera med andar (som de påstår sig göra), eller hur?
Påstående som att man endast kan få andlig förståelse genom andevetenskapen (och där missbrukar man ordet VETENSKAP tämligen grovt. Vetenskap kan alltid bevisas) gör ju bara att många skeptiker blir ännu mer skeptiska.

Ja det är mycket vetenskapen inte förstår sig på.
Dom vet att det fungerar för det har dom gjort ett otaliga tester på.
Men en så länge har dom inte kunnat förklara varför det sker och det måste man kunna om det ska vara vetenskapligt belagt.
Den Amerikanska underrättelse tjänsten hade som mest över 50 medium anställda inte för att det var vetenskapligt bevisat. Utan för att att man fick så häpnades väckande bra resultat som stämde.
Så denna avdelning med medium var aktiv under många år.
Dom gjorde även mängder av vetenskapliga tester på dessa medium och resultaten var att det fungerade men ingen kunde förklara hur det fungerade vilket är kravet för att få det vetenskapligt belagt.
Lasse
Väldigt många skulle nog nöja sig med tydliga bevis på ATT det existerar medial förmågor, men sådana bevis kommer vi aldrig få se, eller hur?
Om det vore sig att ett medium kunde tala med döda vore det väl ganska lätt att bevisa.
Men det finns ju inget medium som vågar upp till bevis. Vaför, kan man fråga sig. Varför?

Hej!
Serenity5 du har helt fel i det, det heter andevetenskap ta reda på fakta innan du kritiserar något du inte begriper dig på / Ann-Mari
Det är säkert så att någon eller några "kallar" det för andevetenskap. Men bara för den sakens skulle är ju inte beskrivningen korrekt.
Bara läsa en definition av vetenskap på wikipedia:
"Vetenskap, eg. "kännedom", "kunskap", är ett begrepp som kan sägas innebära organiserad, verifierbar kunskap. Den bygger starkt på ett systematiskt och metodiskt inhämtande av kunskap som kännetecknas av empiri och ofta även experiment, att samla in och klassificera data, samt, enligt vissa vetenskapteoretiker naturalism. Inom vetenskapen används inte förklaringar som bygger på det övernaturliga"
…så förtår man hur fel det är att sätta ihop ord som "ande" och "vetenskap"

# 17
Ja då och det har det gjorts också vid ett flertal gånger och i många olika länder där man forskat om andevärlden.
Som jag skrev i en annan tråd ( börjar bli trött på att upprepa mig nu)
Så gick det en Fransk dokumäntär på Tv där dom testade medium rent vetenskapligt där dom bland annat stängde in ett medium i ett rum och en sitter i ett annat rum.
Allt för att inte det skulle kunna handla om cold reading.
Mediumet hade ingen aning om vilka som skulle vara sitter.
Och vid samtliga fall så fick mediumet fram så pass bra uppgifter och specifika händelser så sittern kunde känna igen anden. Även denna forskare satte sig i rummet och han var skakad över den informationen mediumet gav.
Dom gjorde samma test på engelska medium där elever på ett universitet fick såtta sig ett rum och mediumet i ett annat även här fick dom samma resultat.
Så jo forskarna vet att det fungerar men dom vet inte hur det går till därför godkännes det inte som ett forsknings resultat.
Det forskas i många olika länder och det har gjorts åtskilliga tester på medium och dom vet att mediumen kan få fram saker som det inte går att förklara.
Lasse
Jag tvivlar rätt starkt på dina uppgifter i det här fallet. Du får väldigt gärna källhänvisa. Framför allt till de här testerna i frankrike och england.
Fråga: Om ett medium kan berätta saker för tex mig som har med diverse sjukdomar att göra, vart jag har ont och vad som har hänt, speciellt på min fars sida av släkten. Saker som hyschas ned så gott det går av de levande. -hur förklarar du det?
Jag personligen sätter inget värde på "namnet" på hur informationen kommer fram, utan mer innehållet. I det här exemplet så råkade jag veta väldigt väldigt mkt om informationen som mediumet berättade om.
Jag kan berätta en sak som har med medium och dess information som mediumet fick av en ande-släkting.
Mediumet visste till 100% inte vilka sjukdomar jag har och vart jag har mest problem (hur skulle mediumet kunna veta det?). Mediumet går fram till mig och pekar försiktigt på olika ställen där jag har ont. Visst kan en medicinsk utbildad människa se vissa "syndrom", men knappast alla då jag satt ned.
Sedan så kom det fram mera information som stämde klockrent, men det får bli en annan story.
Jag skulle mer än gärna veta HUR en människa (medium) skulle kunna fejka fram denna informationen. Hade jag haft problem med en fot och kom haltande så hade jag oxå småskrattat åt det hela, men det här är ljusår från en öm fot.
MVH
Woozy

Detta med dina sjukdommar så kan mediumet läsa av dig intuitivt.
Detta behöver mediumet inte ha någon kontakt med någon ande för.
Vi har en egen själ och kan få fram otrolig information genom vår egen intuition och vårt inre.
Finns många medium som jobbar på detta vis dom säger tex
att jag har din pappa med mig och han säger att du si och så
mediumet är klockrent på att lämna information om dig men lämnar ingen info om anden.
Då jobbar mediumet intuitivt eller som det heter på engelska Psychic medium och har ingen andekontakt alls utan jobbar med sitt eget inre.
Ska du veta att mediumet har kontak med en ande ja då ska du kunna kräva att mediumet lämnar så bra beskrivning på anden både utsende mässigt och hur anden var till sättet kunna berätta hur anden avled plus att få fram specifika saker om anden som händelser eller speciella föremål som anden ägde när den levde.
Så för att kalla sig medium och säga att man har ande kontakt då krävs det att du kan lämna sådana bra bevis på anden och beskriva anden och inte en beskrivning på dig själv.
#21 jag kommer inte i håg vad detta tv program hette eller vilken kanal det visades på men det var ett mycket bra program. Vi fåpr hoppas dom visar detta i repris ngn gång.
Men Frankrike och England har i många år forskat just om ande världen finns även forskare i Usa.
Det har även forskats mycket i Köpenhamn och nu så forskar man även om detta och paranormala fenomen i Lund.
Lasse

Hej!
Lostighway beskrivningen tr helt korrekt du är ute och cyklar om du säger något annat ta reda på fakta innan du säger något, jag ger inte ett smack för förståsigpåare / Ann-Mari
Jodå jag vet lite hur vissa "medium" jobbar, men det här går bara inte bortförklara. Jag vill inte prata om mina sjukdomar och levande/döda släktingar offentligt, men som sagt, no way att en bluffare kunde få tag på all denna informationen i "tomma intet".
Sen så var det en sak som hände för 37 år sedan, som jag fick veta efter att fått fråga min morsa om vid senare tillfälle. osv osv.
Dvs jag visste inte själv den informationen vid det tillfället, så det hade liksom inte spelat nån roll om mediumet kunde läsa tankar.
MVH
Woozy
Tarotlasse, vad underbart det är att läsa det du skriver om hur vissa medium jobbar intuitivt.
Det bevisar ju hur svårt vissa har att förstå vad det ett medium gör exat.
Men sen har vi ju tyvärr det här med trovärdiga källor.
" jag kommer inte i håg vad detta tv program hette eller vilken kanal det visades på…"
…är tvärr ingen trovärdig källa. Inte ens i närheten tyvärr. Sorry.
Det är uppenbart att du inte har några som helst verkliga argument att komma med.
Om du bara tittar i posten du kommenterade så blir det ju VÄLDIGT tydligt att ett ord som andevetenskap blir väldigt fel.
Eftersom andevärlden inte kan bevisas, och vetenskap är sådant som de facto kan bevisas.
Enklare en så blir det ju inte, eller hur?
*26 *27
Varför så "hård" ???
Måste ALLT kunna bevisas för att du ska känna dig tillfredställd?.
Om så är fallet så måste väl det hela bli väldans jobbigt ibland?
MVH
Woozy
Nej, absolut inte allt. Men allt som har med det paranormala: ja, det måste bevisas innan jag tror på det.
Det finns ju inga såna bevis svart på vitt vad jag kan förstå. Räknas bekräftelse som bevis för din egen del?
MVH
Woozy
Vad exakt menar du med bekräftelse? Från vem?
Låt oss säga att du råkar ut för nåt som kan vara paranormalt och att det inte finns en enda rimlig naturlig förklaring i hela världen. Skulle du acceptera en "bekräftelse" av din upplevelse som "bevis" eller skulle du tänka att du håller på att bli knäpp, för "såna" saker händer bara liksom inte.
-vet inte om jag kan förklara på ett bättre sätt, men det vore intressant å höra vad du tror du hade trott om du varit med om nåt "paranormalt" som inte går att bevisa.
MVH
Woozy
# 32
Intressant fråga. Jag är nog med böjd att tro att det förmodligen skulle handla om en slags Hallucination.
Men det är naturligtvis svårt att veta i förväg hur man skulle reagera i en sådan situation.

# 27 beror vad du anser vara bevis
I veckan hade jag en sittning där jag får en kontakt med en man jag beskriver manens utsende ålder och hur han var som person.
och hur han avled.
Sittern kunde känna igen detta som hennes första man. Jag fick även till mig ett dubbel namn och sittern säger att detta var hennes första mans namn.
Sedan berättar anden om en händelse som skett och anden ber om förlåtelse för det inträffade och när jag berättar om denna händelse blir sittern helt vit i ansiktet.
Jag fick tydliga bilder av vad som hänt och var detta hade hänt någom stans och sittern kunde bekräfta precis allt jag sa.
Detta var väldigt starka bevis för sittern att jag verkligen hade kontakt med hennes förra man.
Och det var även väldigt starka bevis för mig själv också.
Det är så en privatsittning ska gå till och som krävs av ett ccertfierat medium.
Som certfierat medium så ska du kunna ge sådan konkreta bevis så att sittern kan känna igen kontakten som mediumet beskriver.
I England är det till och med lagstiftat att du som medium ska lämna sådana konkreta bevis så att sittern känner igen anden.
Annars kan du bli fälld i domstol.
Så i England gör man stor skillnad på just detta med att jobba som Medium eller om du jobbar Psychic eftersom det är fast ställt enligt lag.
Så jobbar du som medium jobbar du med ande världen och jobbar du med din intuition så jobbar du Psychic och det är lag stadgat.
Lasse
# 34
Om du anser att andeprat går att bevisa, källhänvisa gärna till ett dokumenterat fall.
Mycket bra förklarat Lasse. Där fick jag massor med potentiella svar.
Jag tror nästan man måste uppleva det Lasse nyss beskrev för att ens kunna förstå.
MVH
Woozy

Ja du fick just precis en källa även om det var min egen sittning.
Detta är vad som krävs om du jobbar som certfierat medium.
Då ska du kunna ge sådana bevis så att sittern kan känna igen det som mediumet berättar.
Du kan fråga vilken sitter som helst som besökt ett certfierat medium och dom kan berätta att dom fått sådana konkreta bevis så som mediumet inte kunnat ha en aning om.
Varför inte själv besöka ett så du vet vad du pratar om.
Vill du ha ett dokomenterat fall så har jag bandinspelning från en av Stewarts Alexander fysiska seanser där en mans röst kommer igenom i tomma luften som alla i rummet kan höra.
Paret som sitter bakom mig kan känna igen sin sons röst.
Sonen berättar sitt namn och sedan så har anden och föräldrarna ett rent samtal med varandra där anden tar upp barndoms minnen och andra händelser som föräldrarna bekräftade stämde.
Jag satt precis framför och hörde denna ande röst precis bredvid mitt huvud men det fanns ingen kropp där rösten kom i från.
Men då är vi inne på fysiskt mediumskap men starkare bevis kan man knappast få.
Lasse
# 37
Jag är ledsen. Vill inte vara stingslig, men personliga erfarenheter människor har är inte speciellt trovärdiga som källor.
Bandinspelningar är också problematiska. Hur ska man avgöra vad var rösterna kommer och inte kommer ifrån?

# 38
Nej det kan man ju inte avgöra av bandinspelningen
men dom 50 personerna i publiken borde väl duga som vittne.
Och inte minst föräldrarnas vittnes mål.
Lasse
# 39
Nu är jag ännu mer stingslig, men tyvärr inte. Det är min ärliga (men också personliga) uppfattning att många människor som besökt den typen av sammanhang gör det för att de väldigt gärna VILL tro…

# 40
Ja tror att enda sättet för dig att tro är att du får uppleva det själv. Inte ngt vi kan övertyga dig om här genom att skriva om våra egna upplevelse för dom tror du ju inte på ändå.
Som jag sa gå till ett certfierat medium och var med om en sittning och sedan får du avgöra efter detta.
Tycker bara det är synd att du öser ur dig en massa när du inte har ngn erfarenhet alls om mediumskapet så tycker inte du har mycket att komma med när du inte vet vad det handlar om.
Men som jag skrev i en annan tråd så är det väldigt viktigt att vara skeptisk till det man upplver.
Men har man inte upplevt ngt eller har haft några egna erfarenheter så vet du ju heller inte vad du pratar om.
Lasse
# 41
Jag förstår att du kan tycka det, men som jag ser det så är alltså inte mina personliga erfarenheter speciellt relevanta.
Om mediala förmågor existerar så borde det inte vara något problem att vetenskapligt bevisa dem på ett sådant sätt att deras existens inte går att betvivla.
Vad jag personligen upplevt eller inte upplevt bör alltså inte på något sätt vara viktigt.
#3 Jag skulle helre säga rätt vibbrationsplan
#42 Tycker synd om dig som inte litar på din egen person!
Vänligen Jane
# 43
Det är synd om mig av mig av många anledningar, men inte just i det här fallet. :)
Jag kan naturligtvis mista mig, missuppfatta, dra förhastade slutsatser, hallucinera.
Vad jag "tror" mig ha upplevt behöver inte nödvändigtvis vara sant.
Tänk va det kan vara patetiskt ibland alltså 
Vissa tror inte på nånting såvida inte det kommer 100% "oknäckbart" bevis (alltså så kan de inte tro på universum och dess planeter).
Andra tror på viss sorts aktivitet och är nyfikna av sig.
Vissa har varit med om oförklarliga saker som inte går att bortförklara, såvida de inte är knäppa i kolan.
Sen har vi de som upplevt negativa saker och inte vill ha ett smack med det "paranormala" att göra.
-vilken blandning.. 
MVH
Woozy
Ps. Ibland känns det som: ju mer man vill, ju mindre chans. Ju mindre man vill ju… ja resten vet ni nog.
# 45
"Tänk va det kan vara patetiskt ibland alltså
"
Kan bara hålla med. Vissa saker är fruktansvärt patetiska.
"Vissa tror inte på nånting såvida inte det kommer 100% "oknäckbart" bevis (alltså så kan de inte tro på universum och dess planeter)."
Du får jättegärna försöka förklara logiken i påstående här ovanför. Den går mig, så att säga, förbi.
# 45 Håller med dej
Thx

MVH
Woozy

#0 Nu har jag inte läst alla inlägg i din tråd..
Jag tror att om vi dör & har mycket ouppklarat eller något som aldrig hann bli sagt eller gjort..då kan kan man få tid på sig i jordelivet för att göra detta..! Tror att man håller sig kvar & inte släpper taget om vårt gamla liv…
Där kommer ju oxå medvetenheten/andliga utvecklingen, vilket stadium vi befinner oss i..rädsla för döden, kontroll mm mm
Tror absolut att ALLA, precis alla får tillträde, det är bara gamla "mänskliga känslor" som är kvar & styr & stökar..!
Detta är vad jag tror..!
Kram Anna

Hej!
Vi går igenom inkarnationer för att i varje liv lära oss något nytt så är det, man måste ta med både karma och inkarnationstanken för och förstå hela människna väsen, jag tycker att man gör det så enkelt för sig på detta forum det är en av orsakerna till att jag inte skriver här så mycket, man förytligar saker coh ting och går inte riktigt in på djupet / Ann-Mari
# 50
"Vi går igenom inkarnationer för att i varje liv lära oss något nytt så är det."
Är det här någonting du TROR eller skulle du säga att du VET att det förhåller sig på det här sättet?
Om det är så att du VET: i vilken mån kan du utesluta önsketänkande?

Hej!
Detta är något som jag vet, men har inte lust och diskutera detta med dig då du verkar vara en näthulligan / Ann-Mari
# 52
Så för att man ifrågsätter ett påstående som fullständigt saknar vetenskaplig förankring och någon som helst slags bevisning är man alltså en näthulligan?
Det var en, för mig, alldeles ny definition av begreppet.

Hej!
Man kan lugnt säga att du fått vetenskapen på hjärnan, med den yttre vetenskapen kan du inte förstå det andliga men jag vill överhuvudtaget inte diskutera detta med dig då du bestämmt dig för och vara Vetenskaplig / Ann-Mari PS Ja du verkar vara en näthulligan
Jag tror inte att det är just din fråga i det här "fallet", utan grejen är att det kommer "näthuligan" på "näthuligan" på "näthuligan". Det tar liksom aldrig slut.
Sånt gör att man inte orkar i längden. I början då jag var ny här så hade jag massor med energi, men nu på slutet så känns det som ett väldigt gammalt och taskigt laddat bilbatteri och det är -30 grader Celsius ute.
Nåt sånt tror jag många känner när det kommer "näthuliganer".
MVH
Woozy
# 55
Så en person som automatiskt inte håller med någon annan, och tycker om vetenskapliga bevis för påstående som lägs fram som fakta är alltså en näthuligan?
Jag blir förvirrad.
Jag är alltså en näthuligan för att jag, per automatik, inte tror på människor när de säger så ha varit med om det ena och det andra?
# 54
Den yttre vetenskapen är den enda vi har. De upplevelser människor haft på ett andligt plan kan aldrig kategoriseras som vetenskap i någon korrekt bemärkelse.
Då har man tyvärr inte riktigt förstått begreppet vetenskap.

Hej!
Du ljuger så du tror dig själv nej den yttre vetenskapen är inte den enda vi har vi har också andevetenskapen men det tänker jag inte diskutera med dig om / Ann-Mari PS Eftersom du inte känner till andevetenskapen tycker jag att du ska TIGA!
#
Jag tror tyvärr inte du har någon rätt att be mig tiga, Ann-Mari. Det här är ett öppet forum, där alla får komma till tals, både spektiker och troende.
Och nej, jag ljuger inte.
Andevetenskap kan man hävda att det finns, men det är ju någonting som inte kan bevisas, och vetenskap är någonting som de facto kan bevisas, där tro inte ska behöva spela in.
Och sen förstår jag inte riktigt hur du kan kalla andra människor huliganer helt enkelt för att de inte delar din tro. Jag tycker det är främst du som är otrevlig.

Hej!
Du ska respektera oss som förstår det andliga och tror något som ni materialister inte vill tro, jag bryr mig nu inte om dig du har sagt ditt och jag mitt, jag är less på och debattera med dig! / Ann-Mari
# 60
Det här med det andliga finns det ju tyvärr ingen som kan bevisa att det finns, därav problematiken.
Det handlar inte om att jag inte vill tro, utan om den fullständiga bristen på bevisning.
Däri ligger hela problematiken.

Hej!
Jag vill nite debattera med dig det ger inte ett smack, du är materialist och sådan håller jag på avstånd! / Ann-Mari
# 62
Tråkigt att du känner så. Hade varit spännande att höra dina argument för denna andevetenskap.
(Och sen är det ju fritt fram att låta bli att svara om man nu tycker att någon är så fruktansvärd som du tycker jag är).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Intresant You tub film:-)
Tack!
Jane

Jag tycker det här är otroligt intressant
Jag tror absolut att det finns "något mer", trots att jag inte har några konkreta s k bevis för det… Det skulle vara så spännande att få inblick i den världen.
#64 Kul film