Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertvtidningarradio
Läst 1781 ggr
[kvasthilda1972]
0

Dr Phil

Såg på hans program i morse på ett inslag där en tjej som skulle gifta sig hade mist sin mor i canser, hon undrade om hon ändå skulle gifta sig fast hon var i sorg.

Dr Phil svarade att hennes mamma kommer att vara närvarande på bröllopet och hon ville väl inte göra mamman ledsen genom att ha sorg på sin stora dag…

Ha sa mer liknande saker men detta skriver jag i stora drag.

Det intressanta är att han verkar vara öppen för det andliga och verkar tro på andens fortsatta existens efter döden.

Eija
0

Oj! Det hade jag inte en susning om med honom…kul, att se att fler kändisar oxå tror på andarna…..Glad, och vågar säga det i etern med…tummen upp…..

Elisabeth-J
0

Synd att jag missade det avsnittet. Ingen på andra sidan vill att man ska vara ledsen men självklart förstår dom vår sorg och saknad. Det han förmedlade till tjejen är ju så rätt och det gjorde nog henne glad också att veta att hennes mamma ville att hon ändå skulle gifta sig och vara med på bröllopet. Vilken hjälp han gav! Jag har läst att han har en tro på andens existens och att han har egna upplevelser. Tack för att du skrev här och berättade, det var stor glädje att få läsa det här :)

Kramar

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[kvasthilda1972]
0

Oj vad glad jag blir!

Tack Eija och Elisabeth!

Soffe
0

Dr. Phil är en klok och humoristisk man :-)

Jane-Lyzell
0

Nu steg han i min aktningSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Evangeline90]
0

Jag är faktiskt inte förvånad. Religionen d.v.s Kristendomen har stor betydelse i USA. Det är lika självklart att gå i kyrkan där som att inte gå här. Om du säger därborta att du inte går i kyrkan skulle de nog tycka att du var knäpp. De flesta kändisar liksom andra amerikaner är kristna, så jag är inte ett dugg förvånad.

Eija
0

#6…Jag är inte det minsta kristen men tror på ett liv efter detta…så det är ju inget man måste vara heller….Flört

[Evangeline90]
0

#7 Självklart inte, men Kistendomen är större i USA så det är mer troligt att man stöter på en kristen än en spiritualist eller nåt annat där. Visst Dr Phil behöver inte vara "Kristen", men kanske…

Mads
0

Det var väl klokt sagt av Dr. Phil som jag för övrigt tycker annars är ful med ganska mycket bullshit om ni ursäktar uttrycket Glad

Amor Vincit Omnia

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
0

dr Phil är bra! (i stort sett) Har följt hans program i flera år, och han har en hel del insikter den där karlen, så jag är inte alls förvånad….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[mia-38]
0

Jag tycker han är vettig och kommer med sunda åsikter.
Tyvärr tittar jag inte så mycket på det nu. Men kollade innan.
Tycker om honom. Han är lugn och saklig.

Mads
0

# 23 Du får självklart tycka han är hur bra som helst. Jag tyckte han var kanon i början när han var med på Oprah, innan han fick sitt eget program. Tyvärr tycker jag han blivit sämre med tiden, men alla har ju rätten till sin åsikt och jag vet att många tycker om honom likväl som tvärtom.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

eggebanroth
0

Såg ett avsnitt, den var inte en av dem bästa. Men just den psykologiska del tycker är nästan perfekt. Gillar inte när man säger att man vet ju bäst, som han gör.

Det nya är ju om själens existens som han tagit fram". den indigerar ju att dem behöver nytänkande i programmet.

kram Egge