Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1961 ggr
TerryGilliam
0

Intressant artikel

…om hur en reporter på Nyheter 24 använder sig av cold reading för att skaffa sig ett jobb som telefonmedium, utan några som helst problem.

Hon skildrar sedan sin tid under arbetet. Vittnar om hur fruktansvärt lättlurade de människor som ringer henne verkligen är.

Lär gärna artikeln här.

Talisker
0

Jag har en kompis som faktiskt hamnade i problem o skulder mm pga en telefonsierska det är dessutom rena ockerpriset på tjänsterna. Jag försvarar absolut inte dessa småanonser med telefonmedium utan ser det som väldigt oseriöst o jag ser det som branchens baksida, även om det kan finnas nån seriös som valt fel väg att profilera sig.

eggebanroth
0

"1

Så sant,

Elisabeth-J
0

Det är skrämmande!

Har själv arbetat på en telefonlinje som från starten var väldigt seriös men med tiden plockades vem som helst in för att sitta och jobba, så det var 99 anställda och då slutade jag. För min del kändes det inte bra att det kostade 20 kr/min för dom som ringde och jag pratade med några som ringde väldigt ofta och hade fått telefonräkningar på närmare 50 000 kr! Jag försökte få dom att sluta ringa, jag bad chefen om att få deras nummer spärrade för deras egen skull men tyvärr. En person fick telefonen avstängd men slutade inte ringa ändå, gick hem till en kompis och ringde så jag undrar hur det gick för den kompisen sen :( Jag lärde mig att jobba väldigt fort så mina samtal kunde vara 5 min och då hade jag förmedlat massor, det var pga att jag inte ville att dom skulle bli ruinerade. Min chef däremot hade ingenting emot det, men jag hörde att hon sa till dom nya sen att dom skulle dra ut på samtalstiden. Det är tråkigt och jag tycker inte att dessa betallinjer borde få finnas för av erfarenhet vet jag hur mycket skada det gör istället för den hjälp väldigt många istället skulle behöva, många av dom som ringer mår redan väldigt dåligt och dessa samtal gör inte situationen bättre när telefonräkningen kommer. Dom som har linjerna ser inte till människornas bästa, det är bara pengarna som kommer in genom samtalen som betyder något, hur personerna mår bryr man sig inte om och där blir det så fel. Min önskan är att bojkotta betallinjer!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

eggebanroth
0

Jag har suttit på tarotlinjen, när det börjades annonsera om olika tjänster. Det var en dansk firma som ståd i tidningarna oxå. Bredvid mig bakom en skärmvägg satt en trevlig tjej. Hennes uppgift var inom sexlinjer, hon kunde prata men 10 personer samtidigt. Samtidigt hon tittade på tv. Det var imponerande. Men fattar inte att ngn går på o ringer, tyckte det var helt sjukt.

Måste säga , jag vet absolut inget om tarot.  Men det var roligt prata , använde min intuition osv , o det funkade kanska bra.

rosmarin90
0

Jag tycker inte om tarotlinjer eftersom det är så fruktansvärt dyrt.

Lägger själv tarot på telefon, men då bokar vi en tid i förväg så får de ringa mig och jag tar ett fast timpris. Det fungerar bra för de som inte kan komma till mig eftersom de bor långt bort.

Jag har aldrig ringt en tarotlinje själv … just på grund av priset, annars kunde det varit skoj att se hur de jobbar.

KyssRose

Elisabeth-J
0

#5 Så gör jag med och jag vet hur en del jobbar, det är hemskt när en tarotlinje tog in chattjejer, tonåringar som inte kunde något alls för att få in minuter på tarotlinjen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tarzan88
0

# 3 Synd att alla inte tänker som du tyvärr,då kanske folk hade sluppit sitta med massa skulder,de kan nog säkert bli ett behov för vissa,dom är så svaga och behöver vägledning så tror dom till 100 att de är de enda sättet,alltså att sitta och ringa sådana samtal,men om ja ska va ärlig trodde ja inte att de va så vanligt att så många ringde,men klart att din chef inte ville spärra samtal,de betyder ju mindre $

Det finns väl MASSOR av såna linjer väl?

Ja vet att för kanske ca 2 år sen lite mer kanske så sökte dom på ARBETSFÖRMEDLINGEN en sådan,men de stod att man skulle få en snabb utbildning, fattar ni en plats annons där vem som helst kan söka och eventuellt få börja jobba,man va tvungen att ha egen hem telefon om ja inte minns fel,så va de nått mer,då blir man besviken att folk inte är mer seriösa med det,de va i Göteborg tror ja dom sökte!

Jane-Lyzell
0

Kan bara hålla med dig Terry i detta, blir arg att sådana betal linjer får förekomma - det bäddar för bedragare som endast är ute efter snbba pengar oftast helt okunniga personer som blir lärda på plats att utföra sitt jobb! Här om någonstans borde kvacksalveri lagen(eller den nya lagen ) träda in tycker jag personligen - så många människor som blir villseledda i dessa chalataner.

Däremot försvarar jag medium som valt arbeta igenom telefon- men på vanligt telenr och vanlig taxa per konsultation!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarzan88
0

HALLÅ Jane! Tänkte gå på eran rund resa en dag när ni va nära mej,men ja hade förhinder med sjukt barn tyvärr Rynkar på näsan

Ni åkte väl runt till en del platser i sverige,Jag hoppas att de gick väldigt bra,får försöka ta mej dit nästa gång du e uteSkrattande

Hade vart trevligt att få träffa dej Flört

Kram Kram

eggebanroth
0

var inte detta utanför tråden? Tycker man ska hålla sig till ämnet.

Vänligen Egge

[AnnikaOhlsson]
0

När jag gick arbetslös så försökte min handläggare "tvinga" mig att söka en tjänst som "spådam" på en telefonlinje. Jag totalvägrade eftersom jag inte har gåvan.

Då tittade han på mig och skrattade "Gåvan? Vilken gåva? Tror du verkligen att de som sitter och svarar på såna linjer har nån connection? Det behövs inte, bara du kan låta övertygande så…" (inte ordagrannt, men åt det hållet iaf).

Jag vidhöll att jag inte kommer att söka. Då menade han på att om man ska följa reglerna så kunde han se till att jag blev avstängd från A-kassan. Men efter en stunds betänketid så sa han att jag slapp söka. (Jag hade nog sökt, men börjat min ansökan med "Jag vill inte ha jobbet, men måste söka").

Jane-Lyzell
0

"9 Det gick bra tackFlört Vad synd du missade!

"11 Det var det värsta jag hörtRynkar på näsan hua!

[AnnikaOhlsson]
0

Tyvärr var det så… Jag blev "tvingad" att söka flera tjänster jag inte var kvalificerad det minsta för. Bl.a så sökte jag som optiker. Det närmsta optiker jag är, är att jag besöker en då och då i o m att jag bär glasögon..

Men då började jag min ansökan som ovan "Jag är varken kvalificerad eller intresserad, men måste söka för att få behålla min A-kassa".

Idag lär det vara ännu värre i o m alla 10.000-tals som blivit av med jobben de senaste åren…

Så att det hamnar såna som inte har den mista mediala ådra på sådana linjer är nog inte konstigt alls!! Tyvärr!

Jane-Lyzell
0

#13 Hua , vilken rysareFörvånad