Var det hon?
För många år sedan hade jag en mycket fin nätvän, kontakten med henne blev allt mindre. Hade inte skrivit med henne på några år. Igår började jag tänka på henne. Vet inte var hon kom ifrån. Varför just igår? Idag letade jag upp hennes hemsida.
Är så ledsen & chockad. 
Denna fina tjejen lämnade jordelivet igår.
Hon var så ung & hade hela livet framför sig! Cancer!!
Tror ni hon skänkte mig tanken igår?
absolut
Det var jättetråkigt att du förlorat din vän. Jag beklagar det verkligen. Men det var nog snarare bara en tillfällighet att du kom att tänka på henne just den kvällen.
Man brukar prata om The Law of Truly Large Numbers, och säga att:
"…with a sample size large enough, any outrageous thing is likley to happen. Because we never find it notable when likley things happen, we highlight unlikley events and notice them more."
Oj vad tråkigt! Kanske var det hon som kontaktade dig så att du började tänka på henne. kram

Tycker det är fruktansvärt det som hänt :( Det är så mycket hemskheter som hänt på sistone. Kan inte låta bli att tänka "Snart är det min tur" :(
Jag haft många på sistone i min närhet som gått bort helt utan förvarning. Människor som man absolut inte trodde skulle dö. En dog av hjärnblödning och en fick hjärtattack. Man blir ju så… ledsen och konfunderad och så tänker man på sin egen dödlighet.
Det får ju en att börja tänka på livet efter detta, och att man själv en dag ska dit till andra sidan.
Du kan ju se det som en sorts "förberedelser", men det blir ju inte bra om du tror att det snart är din tur, för då glömmer du att leva.
Alla har vi vår tid, då tiden är inne, men man bör inte tänka på när man ska dö.
Det är svårare att LEVA än att DÖ.
kram