Dimma framför ögonen
Den senaste tiden (ca halvåret) så har 90% av korten jag tagit på min dotter blivit "konstiga". Det är som om en dimma liggen framför hennes ögon. Man ser inte riktigt ögonen på henne. Resten av bilden är klar, men just ögonen… Lägger in ett exempel här. (dock är det BARA ögonen jag visar här..)
Någon som vet varför det blivit så plötsligt?

För att det skall gå att se vad det beror på måste du publicera flera orginalbilder, både med och utan dimman.
Capo
Håller med #1 där, hur skall man annars se skillnaden som du skriver om……att det är bara ögonen som är skymda av en dimma…
Varför ska #0 Publicera bilder som hon inte vill? Hon skriver klart och tydligt att det BARA är en bild med ögonen som hon visar.
Respektera det.
Woozy

#3 Du får nog läsa #0 igen. Hon skriver ingenstans att hon bara vill lägga upp en bild. Hon skriver att hon lägger upp ett exempel som bara visar ögonen.
Sen tycker jag inte att varken jag eller #2 kräver att Hyacinta skall lägga upp fler bilder, utan snarare att vi påstår att utan fler bilder går det ej att förstå vad det beror på.
Tagga ner lite, så blir det trevligare på sidan.
Capo
(x)
Eller va det 1X2?
nä (x) va det.
Woozy
# 5
Varför skriver du den typen av inlägg?
Någon besvarar dig med sakliga argument, och då svarar du i tur med….ja, vad är det du skriver om egentligen?
Likadant i tråden om Uppdrag granskning. Då känner du att måste svara på någon med ett enda T, av någon anledning.
Jag förstår inte riktigt syftet.
Nä det kanske inte är meningen att du ska förstå eller lägga dig i allt?????
Woozy
# 7
Så vad är syftet med inlägget då? Är det någon som förstår vad du menar med det?
Läs PM!!!!!!!
Woozy
# 9
Jag har läst det. Tyvärr förtydligade det ingenting. Tvärtom. Jag förstår fortfarande inte vad det är du menar eller vill säga med:
"
(x)
Eller va det 1X2?
nä (x) va det"
Du får gärna förtydliga.
Terry..
Nä tack!
Woozy
# 11
Då tar jag det som ett ganska tydligt Tecken på att det inte var någonting relevant.
Suck..
-ja ta det hur du vill.
Woozy
Lugn och fin nu…. ingen ovänskap i trådarna tack!!
Jag förstår #1 och #2 mycket väl, för att de ska kunna se skillnaden behövs fler bilder, inte konstigt alls.
Av någon anledning som jag inte kan sätta fingret på så har jag en olustkänsla över att lägga ut bilder på nätet på min dotter (antagligen överbeskyddande mor) så jag kan, om någon vill, lägga ut några bilder till, men då bara på ögonen och inget annat….
Kalla mig konstig, men så är det! Det kanske går över någon dag :-)
# 14
Det är högst förståligt att du inte vill lägga ut bilder på din dotter. Ett alternativ är ju att du skickar bilder via pm till någon som är intresserad och duktig på fotografier.

Tråkigt Woosy att du skriver så i den här tråden, nu är den kapad med onödiga och otrevliga kommentarer! Tråkigt för trådskaparen och jag ber nu om en förändring så det blir trevliga diskussioner i fortsättningen!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag respekterar dig självklart Hyacinta….det var alls inte illa ment, utan jag tänkte mer på att man ser ju bara ögonen och där är det ju disigt….men kan ju inte se om det är så över hela bilden….förlåt om du tog illa upp….men vad jag har sett så är det andra som tog mer illa vid sig för mitt o #1:ans inlägg….
Så det spelar ingen roll för min del alls om du struntar i detta….jag bara tänkte så eftersom du hade frågor runt detta fenomen…
kram
Eija
Jag förstår inte poången i tråden, men är inte hela bilden lite "dimmig".
Att tillåta sig vara lite "konstig" belyser stor intellegt. Alla är väl det mer eller mindre konstiga.
Hade varit roligt se som innan skrivet en annan bild av ögönen .
Vänligen Egge
Jag tar inte illa upp, inte alls. Som jag skrivit innan så förstår jag att det behövs fler bilder för att någon ska se vad jag menar?
Det var nog jag som var lite snabb och inte tänkte mig för innan jag lade ut tråden.
Det enda jag tycker är lite jobbigt är det ständiga tjafset som härbärgerar i var och varannan tråd. Inte hade jag väl trott att det skulle bli sånt tjafs utav min tråd?
Men om någon är intresserad så lägger jag gärna ut fler bilder på ögonen…
Jag är bestämt intresserad se o veta vad det kan vara. ..
#0 Hur blir bilden/bilderna om du tar med en annan kamera, har du provat det.
Ingen aning faktiskt. Jag tar bara biler med en kamera…. har bara en….
#22 Tänkte om du kunde låna någon och prova om det är din kamera som konstlar
Jo, så kan det ju vara. Men samtidigt så tycker ajg att jag borde "lyckats" med dimmiga ögon på andra peroner med? Jag är en glad amatör som fotar friskt allt och alla jag ser. Så jag borde ju någon gång fått dimmiga ögon på någon annan med?
Hej.
Klart det inte är kamerans fel. Precis som du säger så hade ju "dimman" synts på alla kort om det varit "knas" med kameran.
MVH
Woozy
#24 Då är jag med, ville bara få klarhet
Här kommer en bild till…med flera bilder sammansatta. Av dessa så är det bara en som är helt klar. Ser nu att på den översta bilden ser det ut som hon just blinkat…
Jag har en uppsjö fler bilder och kan ju naturligtvis lägga ut fler. Men på denna dator finns inte många till.
Så här får ni att börja med! :-)
Nu förstår jag med hur du menar….tänk va tokigt det kan bli, är ju så lätt att misstolka hur man skriver…..
…..
Så en till fråga…..blir det dimmigt på andra föremål du har tagit oxå…eller är det bara när du tar foto på din dotter…..
Håller med Kristall47…vore ju idé att prova med en annan kamera och se vad som händer….
Till din fråga, så kan det ju bero på att din dotter har en skyddsande så starkt hos sig så att dennes energi syns på fotot…min tolkning av det hela….
Eija
#28 jag är benägen att hålla med dig i ditt påstående, jag ser något som jag ännu inte kunnat tolka fullt ut. Ska kolla in de nya fotona med.
Citat # 28:
Till din fråga, så kan det ju bero på att din dotter har en skyddsande så starkt hos sig så att dennes energi syns på fotot…min tolkning av det hela….
Eija
Nej, jag har bara märkt detta när jag tar kort på lillan…
Jag har själv tänkt att det kan vara nån form av beskyddare eller något annat, men vill gärna ha andras tolkning av det hela. Det har ju börjat först de senaste månaderna…
Ska se om jag kan få fatt i nån annan kamera som jag kan ta några kort med och se om det blir samma!
Absolut. Ta kort med en annan kamera och se om problemen kvarstår.
Det skulle vara intressant att få lite input från någon som är sakkunnig i fotografi.

#0 Min spontana gissning är att det är blixten som reflekteras mot något och in i linsen igen.
Testa att ta en bild på dottern utomhus i bra ljus och utan blixt.
Det är viktigt att veta att kameror är inte magiska. Kameror kan inte se saker som inte syns med blotta ögat, så problemet uppstår i kameran eller i handhavandet.
Som ett allmänt fototips för porträtt, så stäng av blixten och använd naturligt ljus istället. Sätt dottern vid ett fönster och gå ganska nära när du tar bilden. Använd gärna lite zoom också för att platta till perspektivet. Då kommer du få jättefina bilder. 
Ska få låna en kollegas kamera några dagar. Ska bli spännade.
Ingen annan som "ser" nåt?
Kristall, du skrev att du ände av nåt?