Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1854 ggr
[mia-38]
0

Toalåset

Härom kvällen när jag skulle duscha..så låste jag toadörren. Jag satt på toastolen en stund och hörde då vredet vridas om på dörren. Den låstes alltså upp! Förvånad

Kan tillägga att vredet är lite trögt..så det kan inte gått upp av sej självt. Det satt heller inte i nån slags mellanläge.
Jag ser alltid till att låset är låst ordentligt.
Sonen var inte ens hemma heller så han kunde det heller inte vart.

Lite mysko men en kul grej.
Har nån här ibland som skämtar till det. Skrattande

Ghosthunter
0

Mia - Ja såna händelser är roliga och intressanta. Det är sånt som lyser upp den trista vardagenFlört

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[mia-38]
0

Hahahah…Ja Fredrik..visst är det så.
Jag fick mej ett gott skratt. Frågade vem som ville se mej duscha..hahahah..Men fick inget svar. Skrattande

Ghosthunter
0

mia - ha ha ha!Skrattande

Jag har tänkt på det ibland när det gäller intima situationer och spöken/andar. Det måste vara jobbigt att bo i ett hemsökt hus och vara naken eller rulla runt i sänghalmen med sin partner…ja du förstårSkrattande Spökena har ju första parkettSkrattande

Värmland"

[Woozy]
0

he he

Min första tanke var varför du låser dörren om du är ensam, men sen kom jag på att i likande fall så hade jag stängt toadörren mitt i natten och jag var ensam människa. Det går bara av farten liksom. Tungan ute

Det har skett minst två ggr här att "nån" försökt öppna våran då "svällda" toadörr. Varför, har jag ingen aning om, men terorier finns.

MVH

Woozy

[mia-38]
0

Precis av den anledningen som du själv skriver Woozy..så låste jag dörren av bara farten. OM sonen skulle kommit hem och skulle på toa och så står jag där i duschen….Not so fun….

[Woozy]
0

Nu vet jag ju inte hur er toa/dusch ser ut, men jag förstår hur du menar. Lika bra att låsa på rätt toa, än att ha olåst på "orätt" toa..

De är bara å åk Tungan ute

På tal om åk. Vet du vem den värsta motståndaren är för skidåkaren? -Stenmark å stubb.. Cool

Sorry, har knappt sovit inatt.. =)   Oskyldig

MVH

Woozy

Marina2
0

Ja det rör på sig runt dig Mia! Kul!

Tack för den Woozy!

Du Ghosth,tror o hoppas att de ger oss lite privat liv..! Annars får de väl skylla sig själva..

Elisabeth-J
0

Någon som tyckte att du inte behövde ha dörren låst Mia Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[mia-38]
0

Ja så var det säkert Elisabeth..Skrattande Jga låste igen…av nån konstig anledning..men då fick det vara fortsatt låst. *L*

Ghosthunter
0

Marina - jo, det gör dom väl för det mesta tror jag, men om man bor i ett hemsökt hus…så kan ju bara själva tanken på de osynliga invånarna göra att man känner sig störd…men det är ju mer en psykisk grej kan man väl sägaSkrattande

mia - låsa om sig när man är i badrummet är ju ofta sånt man gör automatiskt…det är helt normalt Flört

Värmland"

[Woozy]
0

Jag kan ge några exempel på att det inte hjälper att låsa dörren när "de" kommer.

Första gången (om jag minns rätt nu) så satt jag på muggen å bombade. Nån liksom vickade till tandkrämstuben som stod på badkarskanten. (sån där tub som står på hatten/korken/locket).

Andra gången såg låg iag i badkaret och dushade. -hade världens huvudvärk så jag pallade inte att stå. -vad händer? -jo jag får en tom (som tur är) flaska duschcreme i skallen.-hjälpte ju inte min huvudvärk då da *ironi*

Tredje gången så står en halvfull duschcreme (gillar de heaven milk tydligen?) och hux flux så halvramlar flaskan mot en plastmugg där tandborstarna står. För det första så fattar jag inte varför och för det andra så förstår jag inte hur en sån "tung" flaska med duschcreme kan stå i den lutningen utan att "halka" omkull.

Sista exemplet hände i förrgår när jag (host) satt å bomba. (jag måste lukta lik tydligen när jag bombar med tanke på "deras" reaktioner). Det lät som nån (hur ska jag kunna förklara detta då) liksom lät fingertopparna slå mot badkaret, fast med ett finger i taget. typ tappetitapp fast snabbare och med alla fingrar då da.

Min första tanke var att det hade blivit (baksug?) i duschen som det kan hända ibland och några droppar åker ned i badkaret, men det hade det inte gjort, för badkaret var snustort.

Så, vad och vem det är var/är så respekterar de inte ens "privatliv".

Men helt klart så är det bästa att låsa dörren för man kalkylerar ju inte så ofta att det paranormala ska komma å "knacka på" när man bombar precis, utan man låser ju för levande människor.

MVH

Woozy

Ghosthunter
0

Woozy - dom kommer när man minst anar det!

Värmland"

[Woozy]
0

-måste vara min "Glade - lukta-gott-spray" som lockar.. Cool

MVH

Woozy

Mirjami-78
0

Men jösses…toa/badrum ska man ju ändå få vara ifred i. Ja det tycker jag alla fal. Lite privat liv måste man ju kunna få ha….Fast vad vet vi de från andra sidan också känner för att bada/tvätta av sig i mellanFlört

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Woozy]
0

Jag kan bara hålla med. Medium har sagt att "nära och kära" respekterar ens privatliv, så jag tolkade det som att det inte var nån släkting iaf….

MVH

Woozy

Ghosthunter
0

Pia - ha ha ha…ja dom måste också hålla sig renaSkrattande

Värmland"

Mirjami-78
0

Ghosthunter: De kanske inte har någon tvål på andra sidan så de återvänder och försöker låna från denna världenFlörtTungan ute

Woozy: Ännu värre ju….Okända andar inne i badrummer/toan. Då skulle jag skälla.Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Woozy]
0

Det var väl därför jag fick flaskan i skallen Flört *ironi*

Seriöst så vet jag inte vad "de" pysslar med i och runt bandrummet.

Nåt som "de" gillar är att väldigt ofta när jag ska på muggen sen kväll/natt så börjar toan spola så fort jag drar ner baken. Vet inte hur många ggr det har hänt. Givetvis händer detta på dagen med, men av nån konstig anledning så är man på muggen mer ofta kvällstid/nattetid. Får jag gissa så händer det här kanske 5% av de ggr jag lägger en blymatta.

MVH

Woozy

Ghosthunter
0

Pia - ha ha..så kanske det är. Dom får gärna låna tvål av mig..schampoo, duschcremé och tandkräm ocksåSkrattande

Woozy - Jag har också varit med om att toan har börjat spola ett par ggr. En gång när jag badade och en gång när jag inte var i badrummet.

Värmland"

[Woozy]
0

Oftast så tror jag det är naturlig förklaring till att en toa spolar "av sig själv" men ibland så börjar man fundera verkligen HUR ofta det är av naturlig orsak.

Men å andra sidan så krafsar hankatten i kattlådan lite då och då. Jag ser ju kattlådan från sänghalmen så jag har sett mången gång en "tom" kattlåda som krafsar. (för de som inte vet, så är hankatten död sen lite över tre år).

MVH

Woozy

Ghosthunter
0

Woozy - that´s wonderful!!Glad

Värmland"

[Woozy]
0

ja vad ska jag svara på det då?

VSK oldboys slog Sirius oldboys med 14-4 idag Cool

Jag pratade lite med Magnus Joneby (nr5 i VSK) och han tyckte han hade sin framtid där med oldboys.. he he  .-tror han är 25 år.

Hur som. Kul vad det iaf å få se VSK dominera som på glada 90-talet. Flört

Ja just ja, krafsande kattlåda va det ja. =)

MVH

Woozy

Anna-Helga
0

Låst balkongdörr har jag varit med om att den öppnats, detkänns ändå lite mer ok än toadörren… Skäms

#22 Aha Västeråsare! Cool

[Woozy]
0

Hörde jag Bästeråsare? Glad

MVH

Woozy

Anna-Helga
0

#24 Jajamen, helt riktigt uppfattat!

[Woozy]
0

Glad

MVH

Woozy

[Woozy]
0

Såg nu att du bor i Kolbäck.. -där brukade jag fiska i gropen förut. Men nu så är det inte så mkt fisk kvar där tycker jag.

MVH

Woozy

Anna-Helga
0

#27 Nu sabbar vi tråden om toan, ber om ursäkt!

Och jag måste uppdatera min sida märker jag, vi bor i Skultuna! :) Här kan man fiska i Svartån… ;)

Ghosthunter
0

Woozy#22 - ????????Skrattande

Värmland"