Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 3063 ggr
Elisabeth-J
0

OT Helgsvammel

Gör en tråd där vi kan svamla om vad vi vill i helgen Glad

Vad gör ni ikväll? Jag sitter här vid datorn och har en tv-fri kväll, Robin tittade på sport men nu klinkar han på gitarren, låter som han håller på att lära sig spela en ny låt. Ostkakan står i ugnen och snart är det dags att vispa grädden, det är Robins favoritgottis just nu Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[outgrundlig]
0

Jag sitter med en väninna o ser på Let´s Dance o sedan skall vi se en film.

Vi har ätit o skall nu bara ta lite ost till vinet.

Er Ostkaka låter godFlört Ha en go kväll!!

Isa56
0

Jag har köpt två laserstavar, och googlar runt för att försöka hitta nåt vettigt om hur jag ska använda dem. Det står ju bara lite allmänt på lappen som följde med.

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

camecat
0

Har en "göra så lite som möjligt" kväll. Burit in ved och kastat råtta (nej, inte en riktigt :) )till katten. Skulle ha gjort en kvällsmacka i några timmar nu men inte orkat.  Ostkakan hade nog inte varit fel ;D

Blir nog TV resten av kvällen.

Önskar er alla en kalashelg.

Elisabeth-J
0

#2 Spännande, hoppas att du hittar mer info.

#3 Jag fick också bära in mer ved ikväll, det går åt en del när det är kallt. Men här ska det tydligen bli nollgradigt imorgon. Märkligt vad det svänger stort på graderna nu. Igår var det -5, idag -20 och imorgon noll om det nu stämmer.

Elisabeth 

[Woozy]
0

Jag har nyss dragit mig in i datarummet för att slösurfa. -har haft en huvudvärk i en vecka i sträck snart. Ögonen rinner och näsan nyser.

Försökte få igång min "riktiga" email som ingår via ISP, men supporten har stängt och jag kan inte få tag på koderna som behövs för att logga in.

Sedan funderar jag på att poppa lite popcorn och kolla på film. Återstår att se om jag orkar dra igång spisen. Glad

Tv:n surrar i bakgrunden på svt1.. Skavlan är helt suveränt program.

MVH

Woozy

Elisabeth-J
0

#5 Då är det bäst att vila så du mår bra snart igen, popcor kanske gör susen Glad

Elisabeth 

[Woozy]
0

thx…

Hoppas jag inte nyser bara, för då har jag och min tjej ny struktur-tapet Cool

MVH

Woozy

Elisabeth-J
0

#7 Hahahaha men då blir det ju nytapetserat Glad

Elisabeth 

[Woozy]
0

Flört

MVH

Woozy

Eija
0

Hallojsan!

Har nyss kikat på "Lets Dance"….tillsammans med gubben min, han kom ju ikvälls, och blir kvar till tisdagen den här gången…så det blir väl lite kvällsmys framför tv:n…..

En lugn o fin kväll….

[Woozy]
0

Hej.

Jag ska oxå dra mig till TV-soffan nu. (min tjej poppar popcorn) Tungan ute

MVH

Woozy

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväl på er.

ostkaka o popckon mums.Veden inne inte kalt ute ca5-..Har sett på Let´s dans.Tycker det är så tråkit när någon åker ut..Men det är en tävling…

Så nu skall jag dricka upp min öl sen blir det la bingen…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Elisabeth-J
0

#12 Har nyss laddat in med ved i pannan. Tror inte på nollgradigt imorgon för nu är det -16, men det sker ju konstiga förändringar så man blir inte förvånad Glad

Elisabeth 

chik
0

# 13.Samma här..På Morgonen kan det vara kalt inne..Om man inte har laddat..

Elisabeth-J
0

#14 Jag kör med el på natten så här är det inte kallt om det inte är väldigt kallt ute.

Elisabeth 

[outgrundlig]
0

Vem åkte ut från Lets Dance? Vi såg en film så missade det?

Jag är i en lägenhet i göteborg nu så jag har det varmt, värre blir imorgon när vi är hemma hos mig….Skrattande

chik
0

Somliga har vett på o gaddera sig i kylanFlört

Birro åkte ut.Synd.Men någon skall ju ut.

Nu hoppar jag i Loppebingen.

Natti på er.

[outgrundlig]
0

förlåt men vem e BirroSkrattande ja hänge rinte med i denna tävling så mycket så ajg kommer ihåg namnen….flåtTungan ute

Natti Chik!!

Elisabeth-J
0

#16 har inte sett det men läste att det var Marcus Birro som åkte ut ikväll. Vad skönt att ni har det varmt nu, jag saknar badkar, älskar att ta bada varmt skumbad, speciellt när det är kallt. Får nog införskaffa ett snart, passar på när jag åker till syrran, då blir det badkaret direkt Glad

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

#17 Snart är det dags här med. Godnatt chik! Kramis

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Nu är det dags att släcka ner innan man somnar vid datorn Glad

Elisabeth 

[Woozy]
0

Två timmar kvar tills OS-invigningen. Glad

MVH

Woozy

Elisabeth-J
0

Funderar redan nu på vad man ska göra för middag idag, har ni några tips på något gott? Glad

Elisabeth 

Marina2
0

23# Potatisgratäng och fläskfile?

Själva ska vi ut och äta i kväll,sonen fyllde år i går,men då gick han sen efter fika här ut med sina kompisar. ska bli kul.

[Woozy]
0

Flygande jakob är smaskens

MVH

Woozy

TerryGilliam
0

# 23

Jag håller med Woozy, flygande jakob är underbart. Taccos är allt smaskens annars och kul och social grej att göra tillsammans.

Natteb
0

Jag jobbar i helgen, men ska ut i det fina vädret. fint att kunna välja i sitt jobb =)

[Koppsal]
0

halva natten arbetade jag i photoshop :)

det blev en rätt bra bild endå. Första gången jag gjorde blod.. kanske itne ser jätte verkligt ut.. men endå :)

tror man kan se vilken jag har gjort. i alla fall, den till höger är orginalet.

källa: sxc.hu

Elisabeth-J
0

#28 Det blev jättebra, du är duktig på att fixa med bilder Glad

Elisabeth 

[Koppsal]
0

#29 tackar Glad

[Woozy]
0

Ja verkligen. Du är duktig.

Det enda jag kan med bilder är klippa och klistra.. Cool

MVH

Woozy

[Koppsal]
0

#31 tack Glad

har man tid och ork så kan man göra det mesta med bilder. Guld i mun

Eija
0

Jättefint fixat Koppsal….

Idag så måste jag bara berätta nåt äckligt, lilla Milo är ju min omplacering, och idag när jag vände blicken åt något annat håll så lyckades han ta ett bett i hundbajs efter vägen….urk!Guld i mun…han har tyvärr dom där dumheterna med sig…så jag håller på att  jobba bort dom, bland andra egenheter som han har….annars en jättefin dag med en stooooor sol, men det är -10 grader…

Nu skall vi åka in till Hällefors och shoppa på "Billiga Nicklas" behöver ramar till mina teckningar…..

Elisabeth-J
0

#33 Usch då, me det fixar du snart bort Glad 

Har varit ute i solskenet, känns verkligen som vårvintern har kommit hit, putsade lite med skyffeln härute också Glad

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

När jag var i affären och handlade så blev det smågodis, snacks och gelehjärtan i en stor ask, tänkte att det här ska Robin och jag ha ikväll när vi ser andra delfinalen av melodifestivalen. Sen ringde han och sa att han ska sova hos en kompis, så jag får allt gottis för mig själv ikväll Tungan ute

Elisabeth 

[Woozy]
0

På tal om våren. Såg nåt knepigt program på TV där hallåan sa liknande: våren har väl inte riktigt kommit än.. -no sh*t tänkte jag. -jag tror jag har 3dm packad snö på parkeringensplatsen.. Tyst *ironi*

Cool

MVH

Woozy

[Woozy]
0

Kan inte damernas skidskytte börja snart på SVT. Foten i munnen

-ingen annan som längtar?

Woozy

[Koppsal]
0

#37 sport på TV är inget för mig, blir bara irriterad av all publik osv.. alla kommentarer från "programledarna". Flört

[mia-38]
0

Jo Woozy…Jag bara sitter och väntar…Vilken kanal???

[Woozy]
0

SVT1 och TV4 Sport tror jag det va.

www.tvplaneten.se

MVH

Woozy

[Woozy]
0

Helena Jonsson och ACO kommer göra processen kort med norskorna och tyskorna. Tungan ute

MVH

Woozy

[mia-38]
0

Ok…Tack Woozy…Skrattande

Kollar nu på Vinterspelen på 5:an…hahhah Kolla Plexus…hahahahha Detta är reprisen och när det gick i veckan skrattade jag nästan ihjäl mej. Gunde ramlar ju av skratt..hahaha

[Woozy]
0

Snart ska Woozy göra ungspannkaka.

Då lär väl brandlarmet pipa.

Foten i munnen

MVH

Woozy

[Woozy]
0

-har sett det. När Gunde skrattar så kan inte jag hålla mig. Det ahr spekulerats i om han överdriver skrattet eller ej, men jag tror det är 99% äkta. Gunde är en som skrattar högt vad man sett på tv. Likadant var det när han var med på Time Out (har jag för mig). -tror han knappt satt kvar på stolen när Robert Gustafsson höll låda.

Glad

MVH

Woozy

[mia-38]
0

Jag tror med det var äkta. Absolut. Man kan ju själv inte hålla sej när Plexus ska i genom den stora gummiringen med skidorna på..hahahahahh..

[Woozy]
0

Jo det var underhållning på hög nivå (det där med traktorringen) och "lösningen". Glad

MVH

Woozy

Eija
0

Skrattande…Ja, jag såg oxå detta med Gunde o Plexus…..skratta så jag tjöt….och Gunde har lätt till skratt och man ser ju att tårarna rinner oftast på han när det blir sådär….ja, han är härlig…..sådant gör en glad med….ett gott skratt förlänger ju livet….

Skrattande

[Woozy]
0

Jag tror Gunde blir + 95 år Flört

MVH

Woozy

Eija
0

#48…Skrattande, ja säkert….fasiken va dåligt det gick för tjejerna på skidskytte….aja….trist..Obestämd..men dom kommer igen hoppas jag..Flört

En histora så här på nattkröken….

Tre killar satt o snacka om sina fruar och vilken pli dom hade på dom…

Den första sa att hans fru kom från mellansverige….Han hade sagt åt henne att det var hennes plikt att hålla huset rent och att han skulle ha varm mat på bordet när han kom hem…

Första dagen såg han inget…..andra dagen hade hon städat….men först på tredje dagen stod även maten på bordet…

Den andra killen sa att hans tjej kom uppifrån Norrland, och till henne hade han sagt att det skulle vara välstädat, maten på bordet när han kom från jobbet…och all tvätt skulle vara rent…

Första dagen såg han inget,….andra dagen så hade hon städat o tvättat…..men först på tredje dagen så var även maten på bordet i tid….

Den tredje killen sa så till slut att han var gift med en SKÅNSKA….Hon blev beordrat att göra allt som dom andra sa, och även se till att ha strykt skjortorna, klippt gräset på sommarn, o skottat snön på vintern innan han kom hem från jobbet…

Första dagen såg han inget,….inte den andra dagen heller….men sen på den tredje dagen börja han se lite med vänster öga, för det högra var fortfarandes igensvullen efter smällen innan hon gick…..

Ha det så gott….

Eija

[Woozy]
0

he he fyyyyyyyyyyyyyyy  Flört

MVH

Woozy

Eija
0

Oskyldig….va!

[Woozy]
0

"Första dagen såg han inget,….inte den andra dagen heller….men sen på den tredje dagen börja han se lite med vänster öga, för det högra var fortfarandes igensvullen efter smällen innan hon gick….."

Jag syftade ju givetvis på att den var "elak" story juuu.. Flört

MVH

Woozy

Mirjami-78
0

Då var det söndag igen då. Imorgon ska jag åka hela staden runt här. Måste hämta samt lämna stora sonen på andra sidan ut av staden. Jag vet hur kommande veckan kommer att bli….Vi kommer att vara väldigt sega här hela fam. och sova väldigt bra.Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Woozy]
0

Sov jag 3 timmar den här natten får jag va glad.. (Det var inte hockeyn som höll mig vaken).

Skrikandes

MVH

Woozy

Elisabeth-J
0

Igår sov jag mycket men är piggare idag Glad Snart ska jag börja med middagen som blir potatisgratäng, fläskfile i gräddsås och sallad. Sen blir det att förbereda en del till mässan som blir här i april. Fick nya Beck-filmen i present idag så om jag orkar ska jag se den ikväll.

Elisabeth 

[Woozy]
0

Usch va äckligt det där låter då… *not* Tungan ute

Tur jag la fram kött från frysen till kylen då, så jag kan grilla imorgon.

Kött är väldans gott.

MVH

Woozy

Mirjami-78
0

Nu tid att sova…Jobba imorgonTungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool