VAD BETYDER MINA "ORM-DRÖMMAR" ??
Hej! fick för ett tag sen hjälp här inne på forumet,med tolkning av mina drömmar som då rörde sig om gamla hus,och svaren/tolkningarna som jag fick stämde in på pricken!
så jag tänkte det vore intressant om någon kunde hjälpa mej tyda en annan dröm jag har ofta,och haft i flera år nu..
Drömmen: jag drömmer att jag är i en vanlig skog,inte så stor skog.. och det är ormar Överallt! jag går på dom,dom hänger Alltid över mej från träden,både stora och små ormar, men i drömmen är jag inte rädd för dom,och dom gör mej inget ont,dom är bara med mej , nästan som om att ormarna och jag hör ihop i drömmen,haha låter kanske lite sjukt,men så är det iaf! vore jätte tacksam ifall någon iaf ville ge på sej ett försök å tolka denna dröm

Ja du vad betyder ormar för dig ?
För enbart du själv som kan tolka dina egen drömmar.'
Vänder du dig till en tolkare som har ormar som husdjur så får du en tolkning av ormarna. Vänder du dig till en som är rädd för ornar så får du en annan tolkning. Vänder du dig till en som jobbar inom vården som har ormen som läkesymbol ja då får du en tredje tolkning.
När det gäller drömmar så vänder du dig till 10 olika tolkare så får du 10 olika svar.
För det du drömmer är enbart avsett till dill dig och dom symboler som visas i drömmen visas just för dig för att du har din egen betydelse av symbolen därför just den symbolen visas för dig.
Som i detta fall ormen.
Så ingen annan en du själv kan tolka dina drömmar på ett korekt sätt.
Lasse
…Jag håller med lasse där en del….det är verkligen svårt att veta riktigt vad drömmen vill säga dig, men jag har oxå hört att ormen kan betyda sexualitet…Så nu har du några symboler som ormen kan betyda, och då kanske du själv från fram den bilden som det betyder för dig…
Kan tillägga att jag själv är en ormfobisk människa, jag är livrädd för dom, och har oxå drömt om massor av ormar i ett rum där jag sov….och då kan du förstå villken skräck jag levde i denna dröm…så för mig är ormar negativt….
Fast samtidigt som jag drömde denna dröm, så var inte mitt förhållande någe vidare….blev faktiskt våldtagen av min egen sambo flera ggr under vårat förhållande….han hade många tjejer på sidan om….var alltid otrogen…så det kunde ju ha varit en symbol för just sex…jag var ju rädd i både dröm o verkligheten…han var ju en jäkla orm själv….
Hoppas att du hittar fram vad det kan vara….

Ormar symboliserar ofta helade vid sjukdom, förändring, "att ömsa skinn". Håller i övrigt med tarotlasse till stor del, kanske du fick detta svar av mig just för att jag är vårdare också, fniss
andra typiska "ting" som förknippas med ormar kan bland annat vara lögner, slughet, intelligens och kraft.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
Jag läste för många år sedan att ormar har med penisar att göra. Att dina ormar helt enkelt betyder att du längtar efter sex.
Drömde ofta om ormar själv när jag var singel men tror inte att jag en enda gång haft en ormdröm sen jag träffade min sambo. Jag drömde att det var ormar överallt, det fanns inte en kvadratcentimeter där det inte fanns en orm och jag fick springa så fort att jag inte nuddade marken för att slippa trampa på dem. Jag blev aldrig attackerad av någon orm, tyckte bara att det var väldigt obehagligt…

Är du rädd för ormar? jag tolkar då drömmen i så fall som att du nu övervinner någon rädsla, skogen är inte så stor så det går bättre än du förväntat dig.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus