Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 4298 ggr
Ghosthunter
0

Meditation??

Jag har tänkt att börja meditera i syfte att få kontakt med andar eller/och min guide (inte i syfte att må väl eller nåt sånt)

Hur kommunicerara man? Pratar man högt eller tänker man frågan i skallen?..och hur kommer svaren?…som en bild, tanke i skallen eller en verbal röst?

..och kan man göra en s.k "astralresa" med Meditation?

/Fredrik Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

chik
0

Ghos.Många tankar.

Det där är nog personligt…Man gör det som känns bekvämt för Sig…

Men sätt dig bekvämt o försök att bli tomm i huvudet (svårt).Med Fötterna i golvet..

Sen så tänker du på att du går sakta fram på något ställe som du trivs o vara ute…Många har havet skogen ängen.

O så försöker du framkalla möten…

-Jag kan ha helt fel..Så lita inte på min beskrivning….

Det gäller att du hittar din grej.O det kan vara svårt när man inte har en aning om vad som menas.

Kan någon annan beskriva detta.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Ghosthunter
0

Tack chik….Jag vet hur jag ska utföra själva meditationen och det är svårt att koppla av alla tankar. Men frågan kvarstår..hur man kommunicerar med andarna/guiderna?

Värmland"

chik
0

Går du inte o dagdrömmer???

Jag pratar tyst i huvudet då får du egna tankar eller bilder.Det är något som du får komma på skälv.För det är ju du som skall ta i mot informationen..

Vi är så himla olika..O jag är dålig på o förklara.

Något Medium som kan hjälpa oss??????

Ghosthunter
0

Ja, jag pratar också tyst i huvudet….men gör andarna och guiderna det också??? (i min skalle alltså) eller hur gör dom?..det är just det jag vill ha svar på!!

Värmland"

sven-g
0

Meditation är inte ett sätt att få andekontakt, utan en möjlighet att få kontakt med sitt högre jag. Detta är vad jag fått i tutat mig, Meditation sänker energi freqensen, låg freqvens = typ guid kontakt. Hög energi= ande kontakt. Men det är bra att vila typ Meditation för att senare, lyckas höja sin energi till ande nivåns freqvens.

chik
0

Braa Sven.Tack.

Ghosthunter
0

Sven-g - Men varför är det många som säger att dom mediterar för att kommunicera med andar/guider då?Obestämd  Idag var jag och köpte en meditations-cd för nybörjare och passade på att fråga om de andra meditationsskivorna som dom hade angående att kommunicera med andar/guider och dom hade ett flertal, men sa att det är bäst jag börjar med nybörjar-CD:n. Självklart vill dom väl sälja så mycket som möjligt..men då hade dom väl tryckt på mig en massa andra skivor, som dessutom är dyrare…så jag litar faktiskt på dom!

Men tack för ditt svar…det ger ju lite förklaringar ändå!!Glad

Värmland"

chik
0

Ghost!!Man lyssnar på många o tar åt sig dom svaren som känns bra…En tanke från mig…

Ghosthunter
0

Chik - ja så är det. För det tycks ju finnas många sätt att utöva och lära sig olika kunskaper inom det Paranormala!!Glad

Värmland"

sven-g
0

Kan inte någon med mera erfarenhet gå in och säga sin mening om detta. Och kul att höra lite olika skolors syn på detta.

[GunillaR]
0

Det finns meditationer där man kan komma i kontakt med sin andliga guide.

För den som vill veta mera, välkommen in på tarotsajten! Här finns tre artiklar som berättar om att möta sin andliga guide.

Möte med din andliga guide

Rosenvial
0

Så det finns olika skolor i hur man mediterar..hade ingen aning om de..men å andrasidan har jag nu inte mycket erfarenhet..men gör inte alla som dom vill..

[Mastre]
0

Hittade just en tråd om guidekontakt som jag petade upp. Kanske hittar du något intressant där.

Elisabeth-J
0

Det finns en artikel härinne med en övning där man kan träffa sin guide, kika bland artiklarna i kategorin övningar.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ghosthunter
0

Tack ElisabethGlad Men kan man liksom förflytta sig…ja typ astralresa genom Meditation? Har läst om många som har flyttat sitt medvetande till en plats långt ifrån och träffat på de andarna som finns där och känt av platsen på alla sätt och vis. Lite svårt att förklara, men du förstår säkert vad jag menar?

Värmland"

Elisabeth-J
0

#15 Förstår vad du menar och det kan man göra Glad

Elisabeth 

[GunillaR]
0

Elisabeth, varför tog du bort mitt inlägg # 11?

Ghosthunter
0

ok…toppen!! Jag gjorde det en gång och tyckte mig förnimma den speciella lukten som är i det huset som jag intensivt koncentrerade mig på….men det kunde ju bara vara inbillning..svårt att lita på!!Glad

Värmland"

[GunillaR]
0

Jag vill fortfarande ha svar varför mitt inlägg togs bort!

Ghosthunter
0

Jag undrar också varför hennes inlägg togs bort??!

Värmland"

sven-g
0

#12 Det var inte Mediatationen i sig, utan formen av kontakt

[GunillaR]
0

Väntar fortfarande på svar på varför mitt inlägg togs bort. Det minsta man kan begära är åtminstone en förklaring.

I mitt inlägg fanns inget kränkande, inget elakt, ingen reklam utan bara en hänvisning till artiklar på Tarot iFokus som just belyser det som tråden handlar om.

Är det förbjudet att länka till andra sajter inom iFokus?

eggebanroth
0

Jag har mediterat under många år. Gör det varje dag. Men inte sjutton är det andekontakt,  Riktig Meditation är en avspänning , fokuserad anding. Som i yoga.

Om du "mediterar" o tro dig ha ngn typ av kontakt då är det ingen Meditation.

Ser du.. om du leder tanken till olika aspekt , är det egot som styr , således blir det inom fantasin.

En Meditation ska leda till ljuset inom oss. Det är en plats där vi finner ro till själen. En stillfull känsla av välbefinnade. Tiden stannar, energin flöder till alla celler…

Det som är det svåra  är: TANKEN , den kommer o går , olika tankar hela tiden. Vi har ju förmågan att tänka till vardags.      Här ska man inte tänka, eftersom det är en blockering. Det kan man träna bort.

Meditation är samtidigt svar till våra böner.

Rosenvial
0

21 Är lite osäker nu sven-g om jag förstår det rätt ,det finns alltså olika kontakt skolor

[GunillaR]
0

Skulle fortfarande vilja veta varför mitt inlägg togs bort.

eggebanroth
0

Mitt nlägg togs bort oxå i en annan träd strax innan, jag tycker det här är så långt ifrån andligheten , kommer inte skriva mer , det smakar inte äkta längre.

[GunillaR]
0

Nej precis. Man borde ju få en liten förklaring till varför.

Här skriver man ett inlägg, glad för att kunna hjälpa till, och så tas inlägget bort utan minsta förklaring.

Elisabeth-J
0

Morgaine, ditt inlägg togs bort tillfälligt för att granskas då det inte var klart om det var otillåten reklam eller inte. Det finns att läsa att vi gör så ibland när någon av admin är osäker på om det ska finnas kvar eller inte.

Elisabeth 

[GunillaR]
0

# 28 - Hur kan det vara otillåten reklam att länka till en annan iFokus-sajt?

Reklam är det väl när någon framhåller en vara eller tjänst för att tjäna pengar.

Jag hoppas verkligen att inlägget är färdiggranskat nu och kan komma tillbaka.

Jag trodde att det var naturligt med ett samarbete emellan sajterna och har flera gånger hänvisat besökare på tarot till ÖN eftersom jag inte kan erbjuda någon information om kontakt med avlidna nära och kära. Det finns en del som tror att detta går med tarotkorten per automatik.

Elisabeth-J
0

#29 Som jag skrev så var det osäkert så det togs bort tillfälligt. När jag inte är här så har mina Medarbetare full rätt att göra så tills jag har kollat det. Det har ingentin om samarbete mellan sajter att göra! Den här sajten har ju även artiklar som funnits en lång tid om ämnet så det kanske kan förstå om det tolkades på det sättet?

Otillåten reklam/marknadsföring handlar inte bara om att framhålla tjänster, det finns dom som kommer in här för att länka till andra ställen som sajter, föreningar och sina hemsidor osv. men är inte intresserade att vara delaktiga i övriga trådar och skriva, och det är inte ok anser jag. är man här så är man med och skriver och inte för att enbart slänga ut något man vill marknadsföra, det har hänt åtskilliga gånger, så osäkerhet om vad som är vad finns ibland. Ditt inlägg kommer att återpubliceras.

Elisabeth 

[GunillaR]
0

# 30 - Jag förstår att det måsta finnas en granskning, men blev ändå lite konfunderad.

Tack :-)