Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1084 ggr
Ina96
0

Övernatruliga ?

Hejsan, jag har funderat på en sak ganska länge nu.

Det är ju inte så många som tror på det övernaturliga, men det finns väldigt många som tror på kärleken. Jag funderade på varför alla tro på kärleken och inte alla på det övernaturliga.

Det är ingen som har forskat i kärleken, men man vet att det finns,

Vem kan tex svara på dom här frågorna ?

Varför blir man kär ?

Hur blir man kär ?

Det jag inte fattar är hur kan man tro på kärleken, men inte på det övernaturliga då båda sakerna är lika oförklarliga

Jag kan försöka förklara bättre om ni inte förstog

TerryGilliam
0

Klart det finns folk som forskar i ämnet. Glad "Love lift us up where we belong", säger jag bara. Det är underbart att vara kär.

http://en.wikipedia.org/wiki/Love_(scientific_views)

Fayt
0

Att vara kär är en känsla som vi människor är skapta att kunna känna. Sedan så tycker jag det är lite långsökt o dra det med paraleller till det övernaturliga, eftersom alla är inte födda till att kunna "känna" av eller kunna se övernaturliga saker. Det är sånt man isåfall tränar upp.

Men dock gillar jag det här citatet: The supernatural is the natural not yet understood.

Rosenvial
0

Kult..Gyllene Tider..kärlek finns till oss alla..som vill ha den..den är alltid..Kärleken till..någon..alltid till alla medmänniskor..Just Dej

Eija
0

Kärlek är väl en känsla som hat, avund, sorg, ilska….ja massor av känslor som finns inom oss och dom sitter ju framme panngloben i hjärnan…dom finns där för att vi skall kunna vara de vi är….och reagera på saker….och kärleken hör ju till för att vi skall bilda familj o få barn…..en mycket underbara känsla….

För tänk på de som blev lobomoterade förr, p g a sina psykiska problem, som deppighet…dom blev som zombies utan känslor alls….ryyyyys….Tyst…

Sen att tro på övernaturlighet hör ju till något helt annat….Men däremot så tror jag i motsatts till Fayt, att alla har förmågan medfött, men att vi av en eller annan anledning tribblar bort den på vägen när vi växer…..

Ina96
0

tack för alla svar Glad