Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 977 ggr
Cristine
0

Fenomenet Ambres!

Jag är väldigt intresserad av Ambres och hans lära.

Kärnan i hans budskap handlar om självkännedom. Han vill få
människan att se vem hon är bortom den präglade identiteten. Ambres vill visa på vägar att nå fram till den egna alldeles unika grundpersonligheten. Han vill inte tala om andlighet utan om medmänsklighet. Den esoteriska kunskapen är inte ny, bara bortglömd och Ambres säger att han finns här som ett svar på vår längtan att vakna. Vakna till den fantastiska kunskap vi bär inom oss. Ambres har klargjort att han inte kommer att göra sig hörd vare sig genom tal
eller skrift när Sture inte finns kvar längre. Han understryker också
att det inte ska finnas någon förening eller rörelse runt förmedlingen,
då det låser oss i hierarkiska mönster och stjäl vårt egenansvar.
Var och en bär själv sitt ansvar för sin utveckling.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Det är en klok mans ord!

Mammi
0

Såg ett program om honom och blev väldigt fassinerad! Måste kolla mer på nätet känner jag!Tungan ute

chik
0

Ambres!! Tror jag på.

Har viserligen bara sett honnom på tv men han har något.

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Ambres!! - Men framför allt är han en esoterisk lärare. Humoristisk, full av medkänsla, kärleksfullt lotsar han oss fram till insikter som vi bara anat, men inte vågat pröva på. Men framför allt är han en esoterisk lärare. Humoristisk, full av medkänsla, kärleksfullt lotsar han oss fram till insikter som vi bara Anat, män integre vågat prova på. Ambres säger: - Ni har redan all kunskap, men den är gömd bakom föreställningar som hindrar er att se. Ambres säger: - Ni har Redan all kunskap, men den är gömd bakom föreställningar som hindrar er Att se. Jag är en Kosmisk fönsterputsare som rensar rutan så ni kan se klart! Jag är en Kosmisk fönsterputsare som rensar rutan så ni kan se klart!

Cristine
0

Det finns en Dvd med honom , är det någon som sett den?

[Hellas]
0

Ja det är fantastiskt att få höra ord från andra sidan på det sättet, de har en sådan visdom att man blir tårögd.

Jag vet inte om det är riktigt djup trans detta eller om det handlar om en lättare variant men det spelar ingen roll det är vackra ord

Cristine
0

Man har nog mycket att lära av honom så det blir väl att köpa skivan. Jag var ju inte hemma när detta hände så jag har läst lite nu på senare tid och blev fasinerad av historien. Jag tycker den är fantastisk.

tommytoe
0

Spännande och intressant! Missade tyvärr programmet eller programmen när det gick på TV. Får försöka se DVD´n någon gång.

Britt-Marie
0

Jag såg programmet som gick på TV förut och tyckte det var mycket intressant. Såg även reprisen och skulle kunna se det igen.

Eija
0

Gråter…jag har missat den så klart….tänk om det kunde komma i repris igen….för allt annat går ju om o om igen….

Leonesse
0

Går det inte att leta fram avsnittet på svt:s hemsida?

luxplyr
0

Jag såg med det programet när det va på tvn det va rättså bra tycker jag.

chik
0

Man kan ju ta sig tid o gå  igenom programen på vebben.

TV 2. kan man läsa om honnom. Bara sök på hans namn. man kan även se.

Jane-Lyzell
0

Jag somnade två ggr under programmet - vad ska det betyda?

Eija - programet finns som DVD med att köpa -kostar väll som en dvd gör antar jag!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Yvonne-E
0

Här en länk till några klipp och DVD ni kanske har den men endå

http://www.ambresfilm.com/sv_ambres.htm

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hittade just denna sida!

[Jeremina]
0

GladJag spelade in tv-programmet och ser den någon gång då och då…

Assi2
0

Ja, det är verkligen fascinerande. Jag såg Ambres redan för 14-15 år sedan i Göteborg, tillsammans med en pojkvän som inte var det minsta intresserad av andlighet DÅ. Efteråt, typ ett par år efter vi hade gjort slut blev han mkt intesserad av anlighet, främst nordamerikanska indianer. Man kan tänka, såddes ett frö, öppnades en dimention? Ovanligt också att det inte har bildats just de där hiarkiska sammanslutningarna runt Ambres, det är ju annars ovanligt. Det är ju många ljusbärare genom historien som velat ha det så, men tyvärr har det ändå bildats religioner och samfund i deras fotspår. Hoppas vi är förbi den eran snart- eller hur?!

[Mastre]
0

Hittade ännu en äldre tråd med värdefullt innehåll. Jag fastnar för detta:

"Han understryker också att det inte ska finnas någon förening eller rörelse runt förmedlingen, då det låser oss i hierarkiska mönster och stjäl vårt egenansvar. Var och en bär själv sitt ansvar för sin utveckling."

och detta:

"Ni har Redan all kunskap, men den är gömd bakom föreställningar som hindrar er Att se."

eremiten
0

Jag har DVD om Ambres och är man intresserad av honom så kan jag verkligen rekomendera att införskaffa den.