Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: reinkarnationtidigareliv
Läst 1367 ggr
[Evangeline90]
0

Utomjordingar och andra sidan!?

Hej,

Jag försökte att få igång ett samtal om detta på mitt senaste inlägg "Andra Religioner", Men blev inte så. Hoppas att ni intresserar er för frågan nu.

Vad gäller Utomjordingar, andra livsformer ute i Universum. Har de en egen andra sida eller??? Är det någon som har något svar på detta eller någon fundering, eller kommer de till "vår" andra sida oxå om det nu bara finns en "andra sida"?

Kommer inte ihåg vart, men läste nånstans att stora personer såsom Copernicus skulle ha vart reinkarnerad utomjording från en annan planet. Skulle va coolt! Det var då som jag blev intresserad av denna fundering.

TerryGilliam
0

# 0

Det blir tyvärr en fråga som blir omöjlig att svara på då vi hittils inte stött på några utomjordingar.

Och även om vi skulle få kontakt med en annan civilisation ute i rymden skulle vi ju stöta på samma problem som vi redan har nu: nämligen att det blir väldigt problematiskt att bevisa existensen av en andra sida.

Men en diskussion om vad de TROR händer efter döden, och hur de resonerar kring religion, skulle ju vara otroligt intressant, om ett sådant möte någonsin skulle ske.

[Mastre]
0

En del har i regressioner upplevt tidigare liv på andra planeter än jorden. Inne på "Andlig Utveckling" finns det också minst en artikel om s.k. stjärnmänniskor som valt att reinkarneras på jorden.

Jag tror inte det finns separata eftervärldar; allt är nog ett. Vi blir rent medvetande när kroppen släpps och då spelar det ingen roll vilken fysisk form eller miljö vi har varit i.

[Evangeline90]
0

Häftigt! =)