Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 4244 ggr
alskling
0

Kärleksproblem

Jag är sambo och förälskad i en gift man. Det finns starka känslor och fina energier mellan oss men av olika anledningar kan det inte bli något mellan oss just nu.

Kan någon se om det är idé att jag håller fast vid den här mannen? I min värld hör vi ihop, det finns inget alternativ och jag är färdig med mitt förhållande. Han har en bit kvar, har inte kommit lika långt i bearbetningen av att lämna det han har, men jag vet att det mal i hans huvud. Frågan är om han någonsin kommer att ta steget…

Tacksam för råd och vägledning…

[AnnikaOhlsson]
0

Jag tror inte det finns någon här som kan säga om han kommer att ta steget eller inte. Det enda råd jag kan ge dig är att känna efter riktigt ordentligt och följa ditt hjärta!

Lycka till!!

Kram

[GunillaR]
0

Om du känner att du är färdig med ditt förhållande så ska du dra dig ut detta. Detta ska inte ha någonting att göra med den gifte mannen.

Om han inte tar steget nu, vad säger att han kommer göra detta i framtiden. Och i så fall när? Om ett år, två eller tre? Och vad ska du göra under tiden - vänta?

Lev du ditt liv här och nu, för din skull!

Glad

USViking
0

Hej

Man ska inte alls ha något förhållande med en annan som är ex: Gift.

Man ska avsluta det man är involverad i INNAN man påbörjar något nytt.

Ha en bra dag/kväll

? USV ?

alskling
0

u har vi ju inget förhållande, inget vänsterprassel. Vi har konstaterat att vi tycker mycket om varandra men att tiden inte är mogen för oss. Därmed har vi satt stopp just nu. Så några moralpredikningar behöver jag inte…

Om han inte tar steget nu, vad säger att han kommer att göra det i framtiden undrar Morgaine. Tja, egentligen ingenting förutom att det är en process att bryta upp ur ett mångårigt äktenskap. Han är inte lycklig med sin fru, men har kämpat på för att ändå försöka hålla ihop familjen. Nu börjar han dock få nog, hans process har satt igång. Men frågan är om han vågar ta steget att börja något nytt.

Själv har jag en plan, men det är samma sak med mig. Man öppnar inte dörren och bara går efter många år tillsammans. Det finns hänsyn att ta och det krävs tajming för att separationen ska bli så bra som möjligt för alla inblandade.

Anledningen till att jag ställde frågan här är enbart att jag inbillade mig att någon kunde känna av energierna, lägga några kort eller se i kulan och utifrån detta ge ett råd. Det tar mycket energi att längta efter en man som jag inte är riktigt säker på var han står så lite vägledning hade varit gott att få…

Svara inte om du tänker komma med fler moralpredikningar, ingen behöver tala om för mig när jag ska avsluta respektive börja ett förhållande. Det avgör jag själv…

[GunillaR]
0

# 4 - Jag vet allt om processer att lämna ett förhållande. Jag vet också väldigt mycket om att ha ett förhållande med en gift man.

Ibland så kan man inte bara "se in i kulan" och handla därefter. Livet fungerar inte så. (även om man önskar det vore så många gånger). Men måste tänka sina egna tankar, ta sina egna beslut och handla därefter.

Om det nu är menat så att ni två ska vara tillsammans så kommer det att bli så.

Jag vet att det är en oerhört jobbig situation du befinner dig i nu. Och jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta!

himlen
0

Hej!

Man måste lämna varandra i frihet också inte klampa på vill han själv sklija sig så är det en sak,men stör inte hans frihetsfär det är inte bra / Ann-Mari

Eija
0

Jag känner som så att du måste vara in i en väldig jobbig situation, först att få en separation som är värdig och utan bråk o tajfs, och sen samtidigt ha en enorm längtan o kärlek till en man som är fast i ett jobbigt äktenskap…

Säger som Morgaine, att det är inget man kan sia om i varken kort eller annat spåmedel,…..har ju själv spått i kort i många år sen flera år tillbaka….och det man får fram är vägar och råd i situationer, och man har alltid en egen vilja att göra något åt den situation som man spår fram….

Alltså så är det helt o hållet du själv som avgör….inget annat får spela in….det  är dig du skall tänka på nu….om nu ni inte har barn tillsammans, för då är det barnen som kommer i första hand….

Så jag hoppas för din egens väl o ve gör så att du mår bra….detta tar ju så mycket energi från dig….så jag tror på att du i första hand skall välja att ta itu med ditt i ditt förhållande först…..för den andra mannen har det fullt upp själv där  han är….

Hoppas att det löser sig för dig, och jag hoppas nu att du inte tar detta som moralpredikning utan ett tips i all välmening…

kram

Eija

USViking
0

Bladde!

Otrohet är enligt mig en mycket nedrig företeelse, och att uppmuntra till det är lika lågt.

Ni borde skämmas, det är min åsikt.

? USV ?

[AnnikaOhlsson]
0

Men ser du inte vad TS skrivit, de har ju inget föhållande!! De har ju konstaterat att deras tid inte är inne ännu! har de gjort något fel då?

Denna kommentar har tagits bort.
[Mastre]
0

Eftersom du är färdig med ditt nuvarande förhållande, som du skriver, är det hur som helst en bra idé att arbeta på ett avslut. Det är lätt att dra ut på sådant för länge, tills man börjar må dåligt av situationen.

Jag skulle fokusera på allt positivt jag kan komma på med förhållanden, vad jag vill ha ut av ett, föreställa mig den idealiska partnern…Fantisera, drömma, skriva ner hur mitt optimala förhållande ska se ut. Om mannen ifråga är rätt för dig kommer bitarna att falla på plats med tiden.

Med andra ord, jag skulle arbeta med attraktionslagen.