Gå i arv?
Kan det mediala gå i arv hos en människa?
Tex om min mormor var medial och jag med blir det?
Kan det hoppa över nån generation?
Det har man ju hört att det gör, att man är på olika nivåer /känslighet och en del är öppna redan från början medan andra måste träna upp sig. Kanske är det så olika pga vilket livstema man valt innan man föddes. Så av den anledningen kan jag tänka mig att den hoppar över.
Alma
Är nog som med de flesta saker man kan ha fallenhet för tex förmåga att spela instrument, förmåga att återge saker i form av tekning eller målning, osv. Men alla kan göra en målning, alla kan lära sig klinka blinka lilla stjärna. Men om man ser det på detta sätt, kan vissa nå en högre nivå.
Mia - ja, det tror jag helt klart. Det är nog som mycket annat. Man kan ju ha fallenhet för vissa saker som går långt tillbaka. Men man måste väl tro på det också och hålla uppe ett intresse.
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

I min släkt har det gått i arv i några generationer 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Elisabeth - Ja, där ser man
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Hej!
Elisabet jag har ställt en fråga om hur man går tillväga för och bli et medium dock utan svar?? / Ann-Mari
På min mors sida så känns det mer eller mindre bevisat. Då denna sida av släkten har ett annorlunda efternamn och det finns ca bara 10 i sverige som har det.
Där av inte så svårt att finna släkt i släktforskning om man väl hittat linjen.
Där å vår linje då så har vi haft en rad häxor och medialt folk. Även bladnat med mördare och präster av dess olika slag.
Jag fick lära mig att det mediala går i arv. Och kan hoppa till var tredje generation även om alla är känsla på sitt vis så kanske inte alla kan öppna sig like stort som den tredje.
Jag tror absolut att det mediala går i arv eller åtminstonde finns inom släkten…..
Jag har inte hört att varken mina föräldrar eller morföräldrar har haft denna förmåga, men däremot vet jag att en kusin till min mamma var synsk och såg….så kanske är det därifrån jag har fått mitt arv att kunna uppleva saker …fast långt ifrån att vara medial…
Recessiva arvsanlag kan få ett släktdrag att hoppa över en generation. Jag har också hört flera personer som "ser" säga att deras mor eller mormor haft samma förmåga. Undrar om det ärvs mer på kvinnosidan?
Jag tror på att alla kan det minst lika bra som trådskaparen och mig själv. Så nej jag tror du har det i dig i grunden varken mormor eller mamma kan det…
Jag har för mej att min mormor var synsk. Det hoppade tydligen över en generation då min mamma inte alls är sån.
Jag har upptäckt att jag är lite "andlig". Känner på mej saker innan….träffat andar osv.
Tack för era intressanta svar. Jag har fått och funderat på detta ett tag nu om det kan vara så.