Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: sorg
Läst 1184 ggr
eva-lina
0

om våra kära husdjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag är så ledsen när jag får läsa om friska oftast katter som mäniskor haft i flera år ska katten avlivas för att dom ska på semester eller flytt ibland är det för att dom ska skaffa sig barn ,allergi mycket välkänt när det fins vi som har förlorat en kär vän på olicka vis bortsprungna ,påkörda eller någon mäniska skadat ock dödat det vi älskar oftast mest.tackar för mig jag är så upprörd för jag får läsa dessa djur berättelser när jag letar efter min kisse  på olicka katthem som jag efterlyser killen. från eva-linaGråter

Anna-H-K
0

Känner precis som dig eva-lina! Jag läste något så hemskt för en tid sedan..En katt som låg helt nerkyld under en buske..Han visade inte några livstecken men han var vid liv..Öronen var totalt sönderfrusna då en man hittade honom Gråter

Det var så djupt sorgligt att läsa detta…någon som ville göra sig av med sin innekatt & lämnade honom åt sitt öde, en plågsam död..

SÅ ofta läser man ödet för dessa goa sommarkatter oxå, som familjer har så stor glädje av under sommaren…för att sedan bara lämna dem då semestern är slut..Kan inte alls förstå hur människor kan göra så..hur tänker dom? Det undgår då helt mitt förstånd..

Kram Anna

[Sisa]
0

Jag håller med er…det gör så ont inom mej, att läsa om sånt här…orkar snart varken läsa, eller tänka längre, på alla stackars djur som far illa. Önskar jag kunde hjälpa dom alla. Förstår inte heller hur människor kan göra så här…tydligen finns det människor utan hjärta i kroppen…Gråter

Kram från Sisa

Ghosthunter
0

Anna - Jag kan inte hålla tillbaka mina tårar när jag läser om den stackars katten Gråter (nu gråter jag faktiskt) Jag kan inte fatta att folk kan behandla ett djur på det viset, Jag anser att djuren har lika stora stora rättigheter som oss männsiskor att ha ett bra liv och leva det fullt ut!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Anna-H-K
0

#3 Ja, det är så sorgligt att man inte finner ord..Jag blir både förtvivlat ledsen & arg…

Kram

Ghosthunter
0

Anna - ja precis, man har lust att ge alla med den inställningen till djur en rejäl känga och predika om det!!

Kram, FredrikKyss

Värmland"

[Sisa]
0

# 5

Har förstått att du är en stor djurvän, Fredrik. Jag hade en katt boende på min altan i somras…i en sopsäck. Då det blev kallare ute fick hon flytta in till mej. Jag fick tag i ägaren, som har ett flertal andra katter. Denna lilla tjej hade blivit bortjagad av de andra katterna.

Försökte förtvivlat få tag i någon som kunde ta hand om henne, då jag själv är allergisk. Satt ut annonser, ringde katthem, frågade folk…Det var jättesvårt, men till slut hittade jag ett hem till henne. Jag vet att hon har det bra nu…

Varför är det så svårt att hjälpa hemlösa djur…varför kan man inget göra, för att förbättra detta…och varför skaffar människor djur, som de inte kan ta hand om…Jag fattar inte det…Alla katthem är överfulla och inget görs…Gråter

Eija
0

Jag blir så ….Skrikandes…när man läser o ser o hör om sådant här…..förstår att det blir många kattungar när det är löp, men varför kastrerar inte ägarna sina katter istället…..kan ju låta elakt, men i o m att katterna är frigående så blir det lätt att dom träffar en partner o så är det färdigt….

Många ungar föds ju ute med, och blir förvildade o svårfångade….tänk villket jobb dessa volontärer gör som fångar in alla som dom kan….men som sagt var det blir ju fullt över allt på katthemmen oxå….men där är det praxis att dom kastreras innan dom slussas ut till nya hem….så det är ju kanon….

Annars så är det ju bra att man sätter ett högre pris på dom, då blir det inte så lätt att bara ta en sommarkatt och sen lämna den till sitt öde….men som sagt var då måste man först få ner mängden av kattungar som föds överallt…..

Där är det ju bättre kontroll på hundar gudskelov, men visst händer det även där olyckor med en kull valpar på köpet….fast dom hamnar ju inte uteslängda som kattungar kan bli…..

Så sorgligt…djur o barn är ju det mest värnlösa o oskyldiga som finns….

Ghosthunter
0

Sisa - ja det stämmer och särskillt katter. Härligt att du tog hand om en katt..men synd att du är allergisk. Jag hade också en katt som min syster hittade…tydligen nån idiot som bara hade lämnat katten i vinterkylan och jag tog hand om den. Många tror bara att en katt (eller andra djur också) bara är en sorts leksak som man kan köpa och ha roligt med på sommaren och sen bara dumpa den. Jag blir så arg på såna idioter så jag skulle nästa kunna döda dom!Skrikandes

Ett djur är också ett liv som kräver omsorg och kärlek som alla andra!

Värmland"