Flera är trött på detta forum!
Hej!
Ja nu blir jag väl halshuggen när jag skriver detta, men har fått veta att flera är trött på detta forum bla pga alla påhopp och att har man en åsikt så får man folk på sig, att jag själv skrivit beror på att i någon enstaka tråd har jga hittat ett ämen där jag svarat, men jag har mitt forum som jag är medlem på och som har en betydligt högre debatt nivå än detta forum har. jag säger igen på det forum jag är medlem på FINNS INGA PÅHOPP AV NÅGOT SLAG. Man respekterar varandra på ett djupt och innerligt sätt. jag tänker troligen trappa ner mitt skrivande här då jag anser att kunskapen om människan inte är så vidare hög, vissa kan förstå men många förstår inte. Så fort man nämner något blir det genast ensidiga konflikter etc. jag har som sagt hört från flera om dessa ensidigheter och kan bara beklaga att ett forum som håller på till viss del med det andliga inte har större kvlitet än så. Ni får gärna säga vad ni anser men från och med nu trappar jag ner och går över till det forum jag är medlem på för där kan man verkligen diskutera sakfrågor på ett riktigt bra sätt, den som har en annan uppfattning blir inte utsatt för elaka påhopp med glåord etc, man håller en hög debattnivå där som jag tycker tyvärr saknar här. / Ann-Mari
Kan hålla med dig.
Egge

Håller också med…

Jag förstår dig himlen och dessa påhopp tycker jag är fruktansvärda i flera trådar och det gör att man inte svarar längre på frågor på samma sätt som det var tidigare, vilket känns tråkigt. Däremot så tycker jag att ni som medlemmar kan skriva om hur ni vill ha det, för det är så också att när vi håller på med att ta bort alla påhopp och liknande så får vi bannor för det av medlemmar också, även från medlemmar som inte gillar att det är så. Jag får pm och telefonsamtal från medlemmar som då berättar hur dom känner och vill ha det och alla kan ringa elelr maila mig. Alla medlemmar som vill ha sajten till det som det en gång har varit kan ju istället hjälpas åt att det blir så igen, men om man istället väljer att dra sig undan och bara några fortsätter för att kunna skapa det så, då fungerar det ju inte, det gäller att alla hjälper till och det har synts en förändring då man gör det tillsammans. Man kan heller inte jämföra forum på det sättet, här har vi ett öppet forum som är väl etablerat, en del forum är slutna för utomstående och en del forum är nyetablerade och syns inte lika mycket t.e.x. Här har vi tidigare haft en jättefin gemenskap med trevliga diskussioner utan elakheter och självklart är det så vi vill fortsätta ha det, min önskan är att få tillbaka det trevliga som var men det gäller att så många som möjligt åt vilket jag hoppas att man vill göra. Jag kommer här senare att gå igenom trådar som jag inte hunnit läst och se vad som står där, trådar och inlägg med påhopp ska raderas bort och jag vet att fler känner som du gör, även jag gör det, så sajten håller på med en förändring i nuläget men man får också ha lite tålamod då vissa förändringar kan ta lite mer tid än andra. Så hjälp till ni som vill ha en sajt med trevliga diskussioner utan elakheter som påhopp bl.a!
Kramar
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vi får tillsammans se till att vända detta till vad det är tänkt för..Kan vi inte alla ge järnet för att få detta forum till Sveriges bästa Övernaturligt forumet ?? 

Hej!
Jamen Anna då måste vi respektera dom som har den uppfattningen att människan är en andlig varelse, så fort man skriver det kommer "Vetenskapsmännen" och frågar om man har yttre bevis för allt så blir det bråk och allt förstörs av dessa näthulliganer för näthulliganer det är precis vad dom är, på något sätt är dom avundsjuka på oss som har en förståelse av det andliga dom mår helt enkeltl inte bra. Ska då dom få förstöra för dom här som är sökande människor, nej jag tycker inte det / Ann-Mari

#4 Yes Anna! Tillsammans fixar vi det 
#5 Nej, sånt kommer inte att accepteras, det är inte roligt när det kommer sånt i varje inlägg man skriver, om bevis får man skriva i egna trådar vilket jag även har påpekat. Så det ska inte få frstöras pga det.
Elisabeth
Vore det inte bättre att låta bli att besvara de som är skeptisker-alltså inte "nära" skeptikern så mycket med er ilska, tårar, besvikelser, hat mm.
Om man väljer sin reaktion så behöver man inte må dåligt, låt inte något negativt påverka er över huvud taget! Det är bara du själv som mår dåligt av detta när du väljer att ta åt dig, inte skeptikern eller någon annan gör det.
Sätt smileysen på din mage och bry dig inte om vad skeptikern/ uppviglaren säger

#7 Ja det är det allra bästa, man kan välja att ignorera och bara skriva om det tråden handlar om för då lägger man inte ner energi på det som känns jobbigt.
Elisabeth

#5 Jag ser över dem..
#6 Lita på det Elisabeth..detta fixar vi tillsammans 
Kram & tack för ett toppenforum!
Anna

Hej!
Då har jag en fråga till Anna och Elisabet vill ni att jag fortsätter här eller inte? forumet har ju också intressanta saker som inte får förstöras? hör av er bägge till mig / Ann-Mari PS Jag deltar gärna i seriösa diskussioner om det inte blir påhopp och elakheter, men nu vill jag att Anna och Elisabet svarar på min fråga jag nyss ställt

#10 Oki…jag svarar för mig…Tycker du har tillfört mycket till sajten & har absolut INGET negativt att säga om det jag läst iaf! Tycker att sunda diskussioner är helt OK & jag har inte sett att du hoppat på någon på ett otrevligt sätt, då har jag isf missat något 
Kram Anna
Ja det är synd att det är som det är. Samtidigt så är det lika synd att "riktiga" skeptiker/frågandes kanske aldrig kunnat få utbyte av frågor & svar -då vissa näthuliganer gör så att i princip ingen orkar svara de "riktiga" skeptikerna i tron om att de antagligen oxå är näthuliganer?.
Hur det än ligger till, så är det tråkigt.
MVH
Woozy

#10 Självklart himlen, annars hade jag inte skrivit så till dig här ovan 
#12 Det finns en del som är här och för trevliga diskussioner och självklart är det varmt välkommet. Däremot är det nog bättre om dom som vill vara med och diskutera akverar sin sida och presenterar sig så behöver det inte bli missförstånd som det lätt kan bli då anonyma medlemmar skriver.
Elisabeth

Tycker att detta forum ändå är mycket givande, tror många med mig tycker samma sak…då vi ändå finns kvar här…eller 
Tycker att skeptiker har rätt att vara här men att det ska vara med sunda diskussioner utan personliga påhopp, har sett en hel del där flera fått ta emot en massa som skulle leda till straff enligt svensk lag…Absolut inte ok!
Tror vi tillsammans kan vända trenden & fixa så denna sajt blir vad den är tänkt att vara, ett andligt forum där vi kan diskutera & dela erfarenheter i vårt intresse- det övernaturliga mm..
Ljus & värme//Anna

Hej!
Tack Anna för dom varma orden detta gör ju att jag gärna stannar och försöker och höja nivån här, Kram till fig också Anna Mvh Ann-Mari PS det lustiga med dessa näthulliganer är att dom kan ta till vilak elakheter och provocerande för och nå sina mål, det är som om dom vill göra sig roliga på vår bekostnad men det ska vi inte tilllåta genom och ignonera dom så släpper dom taget förr eller senare, vi ska inte sänka oss till deras sandlådenivå PS NU väntar jag bara svar på min fråga från Elisabet

Hej!
Tack Elisabet för ditt svar kram till dig också Mvh Ann-Mari PS Anna och Elisabet peppade mig här så jag stannar nog kvar
"16 Klart du ska stanna
Det händer ju saker här inne hela tiden, vilket är dynamiken med ett öppet forum - de stängda forumena blir lätt trista - antar därför skeptikerna rör sig hit - de vill ha dynamik! och till överdrift många gånger!
Säger som flera andra hälsosamma skeptiker ja! men nej tack till de fanatiska som endast vill förstöra och igentligen inte är ett dugg intreserade av ämnet utan är hatiskt inställda till vårat intresse!
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
# 0
Det roliga med tråden är att du skriver om hur trött du är på påhopp. Men sen kliver du själv ut i trådarna och kallar ateism för "en utbredd sjukdom"
Vad är det om inte ett påhopp?
Men det där med påhopp verkar tydligen vara en definitionsfråga för vissa.

Hej!
Kram på dig också Jane / Ann-Mari
# 0
Du kallar också ateism för en "defekt" i kropp och själ, om jag inte minns fel.
Påhopp eller inte?
Vänd gärna på påståendet: Ponera rent hypotetiskt att jag skulle kalla tron på gud eller andevärlden för en sjukdom eller en defekt i kropp och själv.
Skulle det vara okej eller inte?

Hej!
Ingne kommentar vill undvika bråk / Ann-Mari
# 21
Det är väl inget bråk? Bara en intressant fråga? Jag tycker det du skriver genomsyras av en otrolig dubbelmoral.
Du skriver:
"jag säger igen på det forum jag är medlem på FINNS INGA PÅHOPP AV NÅGOT SLAG. Man respekterar varandra på ett djupt och innerligt sätt."
På vilket sätt tycker DU att DU respekter folk genom att kalla atesism för en sjukdom och en defekt i kropp och själ?
Skulle bara vara intressant att få ett svar på den frågan. Framför allt eftersom som DU Ann-Mari är en sådan otrolig motståndare mot personpåhopp.
Det här är en jättebra sajt som kommer att överleva allt. Det är jag övertygad om.
Läser härinna varje dag fast jag inte är medlem längre, och lär mig massor. Visst förekommer det påhopp och det kommer det nog alltid att göra. Men försök ha överseende med dessa påhopp, eller strunta i dem om det inte blir för allvarligt.
Det här är som sagt en jättebra och informativ sajt.

Hej!
Jag har sagt vad jag sagt det är en defekt men eftersom du inte tror något på annat än fysik kropp och inget andligt kan jag omöjligt förklara för dig, jag har skrivit på en annan tråd vad jag menar läs vad jag skrivit och inte vad jag inte skrivit, Denna fråga är slutdiskuterad med dig respektera detta eller sök ett forum som passar dig bättre!! / Ann-Mari
Nu måste jag säga undrar oxå hur det ligger till, just när det gäller dubbelmoral. Vi kan väl prata sivilicerad ,men det gäller också alla.
Det är just egot som hindrar andlig utveckling, o det förekommer alltför ofta här .
Vi kan inte säga saker som tillfrädställer alla. Eftersom vi har olika åsikter som väl är, annars hade det varit lönlöst ens diskutera. Men åsikterna kan man respektera. Om vi gör en förändring att inte medvetet såra/trycka ner varadra, o lyssnar ibland oxå.
# 24
…och att kalla ateism för en defekt är alltså INTE någonting kränkande?
Det du skriver är alldeles fullproppat av dubbelmoral.
(Sedan har ju sajtvärden Elisabeth gång på gång hävdat att både troende och skeptiker är välkomna här, så när du ber mig söka mig här ifrån är det ju bara ännu mer påhopp).
Men du lever inte riktigt som du lär, va?
# 25
Skönt att du säger det. Ser du också dubbelmoralen i att ena studen starta en tråd om hur trött man är på personpåhopp för att i nästa stund kalla ateism för sjukdom och defekt?

Hej!
Jag står för det jag sagt nu vill jag inte ha någon mer diskussion med dig / Ann-Mari PS Istället för och gnälla så ska du ta reda på fakta men eftersom du inte tror på något andligt kan det bli svårt
# 28
Man ska inte behöva vara andlig för att ta reda på fakta. I så fall är det inte fakta utan tro det rör sig om.

Ingen ska göra påhopp, kränka eller håna någon här! Inte roligt att se en del sådana tråkigheter i trådarna, sitter nu och funderar på om jag ska ta bort dessa inlägg eller låsa dom trådar det gäller. Hoppas att det blir ett stopp på det nu så slipper vi dessa negativa energier som det ger och istället diskutera med glada positiva energier!
Elisabeth

Hej!
För och förstå det andliga bör man ha en andllig uppfattning, om du inte kan läsa noter hur ska du då kunna spela i en symfoniorkester? sen vill jag göra en rättelse, ateism är en defekt i den fysiska kroppen, nu är detta ämne slutdiskuterat för min del när det gäller herr terrygilliar, / Ann-Mari PS Elisabet fortsätter det lås tråden för jag vill inte ha något bråk eller påhopp
# 31
Om "det" fortsätter? Vad är det? Dina personpåhopp?
"För och förstå det andliga bör man ha en andllig uppfattning". Fast det var just ordet fakta jag hade problem med. Alla människor har naturligtvis rätt till sin egen tro, men att kalla sin tro för fakta blir alltid väldigt bakvänt.
En tro kan aldrig vara fakta.
Klart som tusan en tro kan vara fakta. -varför skulle de inte kunna vara det?
MVH
Woozy
# 33
För att fakta är någonting som ska kunna bevisas. (Det faktum att tron existerar kan naturligtvis vara fakta: men inte tron i sig).
Att säga att andevärlden är fakta blir alltså galet. Men att säga att många människor tror på andevärldens existens är fakta.
Vem säger att fakta ska kunna bevisas? -du?
Då säger jag så här. Jag tror jag blir mätt på en pizza. 
MVH
Woozy
# 35
Nej, jag tänkte väl snarare på vetenskapen.
Om jag säger så här: inuti solen lever ett blått folk med enorma öron och fjorton ben.
Är det fakta då, Woozy? Bör det läras ut i skolorna? För att jag tror på det?
(Det är naturligtvis en överdrift, men jag hoppas du förstår mitt argument).
#0 Hänvisar återigen till mitt inlägg #7
Nu börjar det likadant om igen
He he he.. Hur i hela hälsingland kom du på det? 
Jag trodde de hade 16 ben.. 
MVH
Woozy
# 38
Haha, ja, jag får räkna lite nogrannare nästa gång.
Men förstår du mitt argument? Att man kan stöta på väldigt problem om människor som tror på olika saker får påstå att det är FAKTA?
Jo visst kan jag förstå dig när du beskriver så som du gör, men å andra sidan så kan jag förstå "de andra" oxå. Jag kan helt ärligt säga att jag inte hängt med om vad "diskussionen" handlat om, men för det så kan man väl få säga vad man tycker å tänker..
Men jag är lite nyfiken på hur du ens kunde komma på: "inuti solen lever ett blått folk med enorma öron och fjorton ben" ??

MVH
Woozy
# 40
Diskussionen började med att "himlen" påstod att jag inte kunde förstå fakta efter som jag inte var andlig av mig.
Därav uppstod problemet med definitionen av fakta. Det bör ju vara någonting som ska kunna bevisas för vara och en för att det ska kunna kallas för fakta.
"Men jag är lite nyfiken på hur du ens kunde komma på: "inuti solen lever ett blått folk med enorma öron och fjorton ben" ??"
Har du också sett dem? Då är vi två!
Yahoo.
Dubbelpost.

Jag tycker heller inte om dubbelmoralen för jag anser också att det är en form av påhopp om man anser att vissa tex jag skulle va sjuka eftersom man inte tror på gud, men det kan vara som jag nämnt i en annan tråd att det är en definitionsfråga för jag har inga som helst problem med att få ihop min medialitet med att inte tro på bibeln eller gud.
#41 skillnaden är att jag skulle respektera om det fanns ett forum för troende på dina solvarelser men jag skulle inte vara där för jag har ingenting att hämta där.
# 41
Men skulle du inte tycka att det var fel att de de som drev forumet påstod att det var fakta?
Och i nästa steg: påstod att människor som inte förstod att det var fakta var sjuka och defekta?
(Igen: en kraftig överdrift, jag vet, men för att förtydliga argumentet).
Att tro är en sak, att påstå att man sitter inne med fakta en helt annan.
Terry!
Tror du att det fins andevärld, att man kan se i en annan dimension en m vanliga ögön? att man kan förutse saker hända mm?

#44 Det här är ju ett forum med ett speciellt intresse o är man intresserad är man inte så petig med formuleringarna, det är mera störande i diskussionerna att ställa krav på fakta än att låta det passera men jag håller helt med dig att uttalandet om ateister som defekta o sjuka var att kasta sten i glashus.
# 45
eggebanrot!
Jag har inte sett några bevis för det du beskriver. Inte heller haft några personliga upplevelser som skulle få mig att tro att det förhåller sig på det viset.
Så nej, med det i tankarna, skulle jag nog personligen luta mer mot att tro att dessa fenomen inte existerar.

Det är inte ok att uttala sig om att ateister har en defekt i den fysiska kroppen! Alla har rätt att ha sin egen tro och det ska man respektera utan att såra, håna eller kränka någon person!
Den här tråden låses nu så hoppas jag att alla i fortsättningen kan diskutera med en trevlig stämning!
Gillar man inte varandra så undvik dessa trådar/inlägg istället för att lägge mer bränsla på glöden! Hjälp till med att hålla trådarna till dess innebörd, vill man skriva om annat så skapa ny tråd.
Kramar till er alla!
Elisabeth