Katten förutspår
Katten Oscar kan förutspå dödsfall
Han är fyrbent, pälsklädd, har svans och jamar.
Men katten Oscar är ingen vanlig misse.
Han vet när en människa ska dö.
Läs mer: http://www.expressen.se/husdjur/1.1868310/katten-oscar-kan-forutspa-dodsfall
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag läste den nyss, ja katter är klokare än man tror.
Kul inslag, tack för tipset
Jile
Jepp katter känner ju av saker så pass bra så. Djurvärlden som sådan har väl lite av "paranormala" egenskaper. Kolla tex de djuren som reagerar "långt" före naturkatastrofer mm.
Fast, vem skulle vilja ha en sån katt som länker länkar till privat? Inte jag iaf.. 
MVH
Woozy
Katter kan man lita på
tack för härlig tråd Elisabeth!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Härligt att läsa. Djur är fenomenala på att känna av och bara veta. Intressant läsning,tack.
åh dessa underbara djur… mina känner alltid när någon i familjen är sjuk. Även när barnen blir rädda så kommer katterna springade till dem.. tack för intressant läsning

Jag har läst om den här katten tidigare. Om hur hag gick och la sig hos de männsiskor som var i slutskedet.
Det skulle behöva finnas en katt eller hund på varje vårdhem. En sån tröst och glädje för de gamla.
Då mina föräldrar bodde på vårdhemmet, så brukar jag ibland ta med Cremis dit. Mamma som var dement sken alltid upp som solen när Cremis var med. Även andra gamla dementa blev glada och jag vet en gång som en tant som var vädligt dement sa, men åhhh såna vackra blå ögon katten har. Till saken hörde att hon nästan aldrig sa någonting annars. Så djur kan förgylla vardagen för gamla och sjuka.
Tack för denna tråd.

Skall berätta lite om min katt kom jag på. Hur han var då jag kom hem från lasarettet, då jag hade legat inne i dryga 5 v. När jag kom hem så låg han och sov och jag sa- Hej, Cremis nu är matte hemma igen. Han vaknade med ett ryck och kom till mig omgående. Sedan vek han inte från min sida. Låg jag, så låg han på min arm. Gick jag upp, så satt han bledvid mig. Så han var en tröst och hjälp då dagarna ibland kändes svåra.
Min lilla goa katt, Cremis
7# Härligt att läsa.
Kram
Ja vad gullig misse du har Britt-Marie. Kul att läsa…man blir nästan rörd.
Kram Jile

# 9 Ja, jag blir rörd då jag tänker tillbaka på den tiden. Hur han så troget fanns vid min sida hela tiden.
Jag tror verkligen på att djur kan känna av när någon håller på att bli sjuk. Eller är sjuk. När man behövet tröst, så finns de där för en.
Ett djur blir lika glad varje gång man kommer hem. Är lika trogen en om man har en dålig dag och är på dåligt humör. Eller om man har en bra dag och är glad och lycklig.
Men synd är att många är allergiska mot djur. Jag är själv allergisk mot just katt, det visar mina prover på. Men jag har haft katt i över 20 år och det fanns katt även i mitt föräldra hem. Jag är även allergisk mot hundar och hästar. Men de proverna visar inte lika stark allergi. Visst jag tar astma mediciner varje dag. Men det fick jag säker göra även om jag inte hade katt. Men jag kan ju förstå de som är jätte allergiska att de inte kan ha något djur. Men det är synd, för ett djur förgyller tillvaron.
#10 Ja visst är det så, min en väns mamma hade ju dåligt hjärta eller hjärtsvikt och var så dålig. men katten hon hade skulle ligga på bröstet på hjärtsidan. Han kände nog att hon behövde det. Katter ger ju healing där det behövs.
Ja visst är det hemskt när man är allergisk mot djur, min 14-åriga dotter är ju det och hon älskar djur verkligen. Har suttit i två dagar nu när hon var förkyld och sökt på portugiskisk vattenhund eller spansk vattenhund. Många allergiker kan ju ha dessa hundar utan att känna av dem.
Våran "vododoktor"
har fått fram att min dotter ska kunna tåla en sådan. Men jag tycker vi har tillräckligt redan, utekaniner, fiskar,utekatter men som kan gå in i källaren och undulater.
Du kan ha katt trots astman då Britt-Marie?
Ja djuren ger ju så mkt och det skulle nog inte gå att inte ha ngt djur för man ser hur mkt de ger min dotter.
Kram och tack för att du berättade.
Jile

#11 Ja, jag kan ha katt. Men kanske min astma vore bättre utan husdjur. Men min läkare ställde om medicinerna förr förra våren och jag har inte haft ett enda astma anfall sedan dess, eller knappt ens kännt av mina astma. Tar jag bara mina mediciner som jag skall så går det fint att ha katt.
Jag har haft astma sedan jag var 16 år. Det var alla fall då det blev kontaterat.
Ok, ja det är ju svårt att veta hur det skulle vara utan. Men de gör ju gott för själen de raringarna
.
Kram
Visst är katter magiska!
Jag har också hört om många katter som healar genom att de lägger sig på det stället som man har ont.
Min uppfattning om katter är att de är högre andliga varelser och att de kom ner till oss människor för att vara oss till hjälp. Redan de gamla egyptierna visste detta!
Det lär finnas en man i Sverige som har en katt som healar. Har sett detta i ett TV program.
Jag har en healingkatt:-)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"