Kroppsdelar?
Det finns hur många berättelser och upplevelser som helst, där folk bara har sett delar av ett spöke….typ bara en överkropp, arm, ben, etc, etc. Men vad beror det egentligen på? Min teori är att dom får inte tillräckligt med energi att manifesteras i helform (dom tar ju energi från oss, varm luft, eld, vatten, elektricitet, etc.)
Men vad tror ni?
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
jag har sett dela av ett väsen på min uppfart en gång..han bara stod där och såg på mig…
jag har också alltid undrat varför man ibland bara ser delar av "spöken"..
och det finns de som bara har sett en hand sväva runt dem, och det har blåst från handen…
U R us
Jag har en hel del ggr sett vad jag tror är DELAR av nåt paranormalt. Eftersom jag inte vet vad för slags "del" jag ser så har jag inget klokt svar på din fråga. Senast i förrgår natt så såg jag vad jag tror kan vara en del av underarmen?? på en människa säkerligen 5-8ggr.
Fast det är ju min teori/tolkning på vad jag tror mig kunnat ha sett. Däremot så vet jag med 100% säkerhet att jag sett nåt avlångt svart och nästan transparent. Min teori angående orberna stämmer in ganska bra på det du skrev om tillräcklig energi vid tillfället de visar sig.
MVH
Woozy
Jag har ju hört en historia om där de bara sågs två ben springandes.
Varför det blir så vet jag inte……Har funderat på det själv med ibland.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Pia - jag har ju hört din historia…visst är det konstigt. Det sägs att den andra sidan lever på en annan frekevensnivå och då ibland kommer i samma frekvens vid våran…kanske kan det vara nån "brytningspunkt" mellan vår dimension och deras som liksom slår fel??? Att dom inte får tillräcklig styrka helt enkelt för att materialisera sig helt är en annan teori!
/Fredrik 
Värmland"
Jag har sett shadow people utan ben.. Helt sjukt skrämmande. (Hade man haft det på film så). De jag såg, syntes lika "starkt" som jag skulle titta på en livs levande människa. Dvs ingen transparens eller "dammighet" nånstans. Jag har faktiskt inte funderat på det där om det "går åt" olika mkt energi beroende på vilken färg de "uppträder" i.
Å andra sidan så lär jag inte bli klokare oavsett hur mkt jag än hade klurat på det.
MVH
Woozy
#4 Ja något underligt är det helt klart….Kan vara så som du skriver. Skulle inte alls förvåna mig.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Tack för era berättelser
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga….nån mer som har någon teori om varför man bara ser delar av ett spöke ibland??
mvh, Fredrik
Värmland"
Det krävs mycket energi för att kunna materialisera sig som ande och ibland räcker den energin endast till en liten del
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jane - Ja, det är just det som jag mest tror på
mvh, Fredrik
Värmland"
En fråga om det är ok??
Varför är det då oftast en arm? (ser ut som en del av en människoarm iaf).
MVH
Woozy
Woozy - ja det är märkligt….jag har ingen aning? nån annan som kan svara på det?
Värmland"
bättre med en arm som det kan använda en en näsa t ex
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
ja har sett en gång ( en vållnad/ande ja va de nu va ) men de va typ i mörkret ,den va liksom ljusare grått,men då såg jag BARA kontur på huvud ner över axlar /armar men de va hel färgat grått ingen näsa mun eller nått sånt!
utan de såg ut som om nått grått, ja de svårt att förklara men de va RIKTIGT obehagligt att ha den stående vid fot gaveln på sängen,men ja har bara sett de en enda gång,Hur kan de va så svårt för dom att visa sej riktigt?
vissa som berättar i forum eller böcker mna läser så ser dom "människa" hur kommer de sej? vad gör en vållnad/spöke/ande stark? alltså så stark så att den kan "visa" upp sej?
Jane - ha ha..ja det är sant!
Tarzan - Andarna/spökena tar energi från bl.a varm luft, oss människor, eld, vatten, elektricitet, etc och få dom inte tillräckligt med detta så räcker det inte för att visa hela kroppen. Ibland kan dom se lika klara ut som du och jag och ibland nästan bara som en skugga eller bara delar av kroppen ibland.
Värmland"
Jag har stått face to face med en grå man. Avståndet var uppskattat 50 cm.
MVH
Woozy