Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1728 ggr
MexicoMaja
0

andar

Hej!

Jag upplever ofta att jag ser skuggor hemma i köket, min hund stirrar på något och morrar åt "något". Är det fler som upplevt sånt?

Elisabeth-J
0

När man har hundar och katter hemma så märker man om man har "besök". Djuren ser andevärlden. Själv har jag inga djur men jag tror att det är många som märkt att djuren beter sig ibland som om någon är där. Jag besöker många hem där det spökar och i de hem där det finns djur har de betett sig som i din beskrivning.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Lisbeth
0

Jag har två hundar. En av dem beter sig ibland som om han "ser något" han kan sitta och gnälla och vifta på svansen och bara titta "på något". Jag utesluter att han behöver gå ut heller är hungrig eller vill mig något annat. Då brukar han titta rakt på mig. I de här fallen stirrar han bara på något. Men han verkar oftast inte så rädd. Ibland morrar han dock.

Dinam
0

Jag ser ofta gestalter och skuggor hemma och ibland blir jag rädd för de visar så plötslit och det är lite läskigt. Jag har sett när en hund blev rädd för ett spöke en gång, verkade som hunden blev attackerad eller nåt

Qabang
0

Jag kan också känna att min vovve ibland stirrar på någon eller någonting, både hemma och ute på promenaden. Och då får man ofta kusliga vibbar och kalla rysningar. Men jag går efter min känsla, jag bara vet att någonting finns där fastän inte mitt sinne kan beskåda "det"..

EwaKristina
0

Blir lite full i skratt då jag tänker på min egen STORA STORA schäfertik(En tjej med gott självförtroende och lite kaxig mellan varven).Min Farfar gör Andebesök hemma emellanåt,han vill gärna hålla lite ordning och reda,och ha lite koll på mej.Det tycker jag är otroligt trevligt,men min stora schäferdam och jag har inte samma åsikt om besök från Andra Sidan.När någon komme oftast min Farfar,så försöker hon krypa in under min säng.Men då hon är rätt så stor så får hon inte plats där,däemot kan hon stoppa in huvudet under sängen.Och hon ser ju för härlig ut då hon ligger där.Jag pratar med henne och försöker lugna och hon rör inte en fena….Hon morrar aldrig,eller beter sig annorlunda förövrigt.

-mmk-
0

vi hade en schäfer förut och jag tror det var en midsommarkväll så började han morra och gick upp mot huset.. man såg att han följde nån upp.. och jag blev jätte rädd för han har aldrig gjort så.. men sen kom jag på att det bara va mormor som kom och hälsade på .. men sen dess har hon inte kommit tillbaka.. jag vill så gärna att hon ska komma igen ..

Elisabeth-J
0

#6 Om du ber henne komma så gör hon säkert det. Tänd ett ljus, meditera en stund med avkopplande musik och be sen att få kontakt med mormor. Det kan hända att du inte ser eller hör men kanske får en förnimmelse genom en känsla eller en doft.

Elisabeth 

-mmk-
0

#7  ska göra det.. tack så mycket för hjälpen :)

lightworker
0

jag hade bott 1 år i denna lägenhet då började jag känna av att någon var hos mig. Såg skuggor flera ggr i hallen. När jag satt i soffan kände jag hur någon stog 1 meter och bara stirrade på mig. Varje dag kände jag detta. Jag märke att jag började att sova oroligt. Vaknade flera ggr. Kände att någon smekte mitt ben. En dag skulle jag meditera, plötsligt hörde jag ett brak från köket. Som att någon slängde nåt i golvet och var arg. Hjärtat for upp i halsen. Gick och tittade och mycket riktigt köksklockan var i flera bitar på golvet. Under denna period då jag kände att nåt var fel i mitt hem var jag otroligt trött, satt bara i soffan orkade inte göra något. Jag tog hit en tjej som tog bort spöket. Hon sa att han gick i min hall, att han stog exakt där jag sett han (där hade han ramlat och dött), och vid min säng gick han förbi. Efter detta så har det varit jättelugnt och jag fick en sådan energi tillbaka. Härligt.

Elisabeth-J
0

#9 Det tar kraft och energi när man är i kontakt med andevärlden bl.a så man kan bli otroligt trött ibland. Vad bra att det har blivit lugnt hos dig igen!

Elisabeth 

dreamiz
0

Min förra hund reagerade ibland på något. Men vem eller vad vet jag inte, men jag är övertygad om att det var någon där, någon som jag inte såg.

O för ett tag sen såg jag en mansfigur här i lägenheten. Men den försvann mesamma o jag vet inte vem det var.

lightworker
0

Igår när jag arbetade kvällen (på ett servicehus) så hörde jag en mansröst som hostade 3 ggr bakom mig. När jag vänder mig om så finns ingen där. Känner mig ofta iakttagen när jag går i korridoren. Kalla vindar kommer emot mig. Hört dörrar öppnas och stängas hårt, hört fotsteg, sett en liten hund springa förbi och en man klädd i helt svart. Kanske kommer jag att få se vem det är, men jag har mina aningar.

Elisabeth-J
0

#12  Spännande ;-)

Elisabeth 

lolalamba
0

Hejsan!

Ja, jag upplever det väldigt ofta. Ser i ögonvrån hur det är någon som cirkulerar runt omkring mig. Jag blir aldrig rädd..=)

Flyttade till denna lgh för 7 månader sedan och fick in en man… o han var så stark för mig o en dag när jag skulle ner i trappen så stod han där och gick (gled) ner före mig… O så göra han ofta nu! Min hund visar ragg och skäller ofta mot dörren, men jag lugnar honom o talar om att de är välkommna( även fast jag inte ser nått)…Då tittar han uppåt och viftar på svansen… men har dock raggen kvar! ;) Hua vad otäckt tycker han säkert! *L*