Det okända 27/1
kl 20.00 TV4+
kopierat från www.tvplaneten.se:
Paret Lena Jansson och Peder Blakarstugun tycks förföljas av en retsam närvaro. De har avverkat fyra bostäder och störs fortfarande av att prydnadssaker flyttas. Mediet Lena Ranehag åtar sig fallet.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Spännande…Tack för påminnelse…
Roligt, det får man inte missa. Elisabeth, ska inte du vara med i nåt mer program?
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Hej!
Ghosthunt i vilket hus spökar du ? är du heltidsanstätts spöke? ha ha ha ha / Ann-Mari
himlen - sorry..men nu talar du i gåtor igen…vad vill du mig?
Värmland"

God kväll!
Kommer att sitta bänkad framför Tv:n.
Det måste jag titta på. Tack för påminnelsen Elisabeth. 
Ghosthunter, det är väl ganska lätt att förstå? Personen undrar om du är ett heltidansätts spöke.
Tydligare än så kan väl inte en fråga bli? 

Hej!
Ghosthunt har du ingen humor? du liknar ett spöke, vi ska också se det okända / Ann-Mari
Ja jag ska titta, har bunkrat med semla och varit ute och skottat så jag känner att jag är beviljad en semla.
Kul att det är lena Ranehag, gjorde en sittning för henne ganska precis ett år sedan.
Kram Jile
Ghosthunter har mycket humor kan jag tillägga. 
Och nåt spöke är han inte…Utan en go person….
Vad skoj JILE att du träffat henne. Då blir det extra skoj att få se program med henne med. 
ha ha…okay, du menar så…min Avatar är ett spöke
Jag spökar överallt
Ursäkta att jag var dum och inte fattade först vad du menade!
Värmland"
JILE - Hoppas semlan kommer att smaka gott!!
Jo du Mia….jag är ett mäktigt spöke…huuuuhuu..akta dig..haha!
Värmland"
Hhheheehe…..#13……Vad rädd jag blir…hihihihi….
Ja det är ju det mia
, hon är väldigt trevlig att prata med.
Ja Ghosthunter det gör den nog. Det är våran byaffär som gör så goda egna…mums..slurp…
Nu blir jag också sugen på semla…men jag har ju inte skottat…här får folk pulsa sej in…så jag har väl inte förtjänat en semla…
Mia - ha ha
Ha en bra kväll!
Värmland"
# 12
Bara du inte spökar hos mig
har precis blivet av med ett
Hhihihi…Är det trevliga spöken gör det ju inget..och Ghosthunter är ett trevligt ett…fniss
Men Sisa gumman nu börjar jag få dåligt samvete över min semla. Såklart du ska ha semla, du har ju gjort en god gärning och tagit hand om en utekatt. Det är STORT..värt en semla. Ring semelbudet eller muta gubben……Kram Jile

#2 Nej jag är inte med mer 
Buuu vi har ÖN:s eget lilla goa forumspöke 
Elisabeth
#21 Hm…jag ska ta en tugga för dig med då.
Kram
# 23
Tack…men jag vill inte ha mandelmassa…avskyr mandelmassa…brukar ge den till gubben…
Hoppas semlan smakar bra ( är nog lite avundsjuk i allafall ) 
Sisa - inte vara ledsen du får en hel kartong med spöksemlor av mig
nyfiken - jag vet det, dom sa det på Spöknyheterna på kanal 13 innan!!
huuuuhaaaa…mitt lakan är äkta och jag har en kedja också..ha ha!
Elisabeth - vad synd…det får jag rapportera till Spöknyheterna
Värmland"
ha..ha ja du får smaka av Ghost istället. Nej mandelmassan skrapar jag bort det mesta för jag tycker inte heller om det något vidare.
Kram Jile
# 25 Tack Ghost…nåt nytt att fresta Jile med…spöksemlor har jag aldrig smakat…
JILE - ge mig mandelmassan så är du snäll..det är ju gott..mums!!
Värmland"

Hej!
Mia-38 har du,inge humor du kan då inte vara ett spöke snarare en tråkmåns hi hi hi hi / Ann-Mari
#28 ja du får spöka vid mig med då..hi,hi så lägger jag fram den till dig inatt…..buuu hm..undrar hur spöksemla kan smaka då.
Sisa - dom är lite väl fluffiga bara..nästan genomskinliga
Nu till TV:n snart Det Okända!
Ha en bra kväll alla!
Värmland"
ja nu måste jag sätta på min kaffehurraré den är laddad.
Puss och godnatt alla,
Jile
Himlen…hahahah..jag jag är så tråkig så jag tråkar ur mej till leda själv…hahahhaha

Ett härligt program som visar det vanligaste inom deta med räddningar.
Där dom boende är jätte rädda skapar sina egna demoner.
Så visar det sig att det är deras egna nära och kära som vill visa sin närvaro.
Så många år detta par levt med sin rädsla och flyttat vid 5 tillfällen för att bli av med dessa onda andar.
TÄmk så mycket besvär dom skulel sluppit om dom lärt sig att hantera sitt mediumskap och att dom gick runt och var öppna.
Så detta program visade vad vi vid 99% av hembesöken upplever och dör dom boende när dom fått veta att det är deras egna nära och kära så släpper rädslorna och inga som knuffar eller slår dom mer.
Så rädslan kan skapa så mycket elände.
Lasse

Kanonbra program ikväll 
Elisabeth
Programmet var jätte bra ikväll. Lena super duktig!!

Hej!
huuhhaaahuuuhahh Ghosthunt och Mia-38 nu skrämmde jag väl er, det var bra att det löste sig för famlijen PS Mia-38 jag skojde lite med dig klart att du inte är tråkig, men jag tor att du är svarta madam i något spökslott huuuuuuaaaahhuuuuuuuuuuuaa / Ann-Mari PS Ghosthunt brukar du tvätta lakanet ibland ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha PS Vad har du på dig då när det tvättas ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
"34 Kan bara instämma i det du skriver
kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Det Okända med Lena Ranehag är alltid bra,synd att hon inte är med oftare..Ikväll var inget undantag, kanonprogram

Ett kanonbra program ikväll. Rörande också.

Ja detta visade verkligen vad folks rädslor kan ställa till det och hur rädslor kan få folk ttro att onda andar knuffar dom och gör dom illa. När dom i själva värket bara vill så väl och titta till sina anhöriga.
Men ack så vanligt yterst ovanligt det rör sig om ngt annat en nära och kära som är på besök.
Lena var mycket duktig i detta program och hanterade dessa känslomässigt väldigt bra.
Lasse

Håller med dig Lasse i dina inlägg, jättera att det här kom fram ikväll för det är tråkigt att många tror att det är elaka andar när det är så sällan man möter någon elak ande.
Elisabeth
"41 instämmer igen
kram Jane

Robin tittar på alla avsnitt och han varje gång tankar och kommentarer.
Ikväll var en av hans tankar: Mamma jag tror inte att andar egentligen går genom väggar, jag tror att i deras värld ser dom huset eller platsen som den såg ut när dom levde så vi människor tror att vi ser att dom går genom väggar.
Elisabeth
"44 klokt - vist är det så - Vi har ett ställe här på Ramsbergsgården där andarna går rakt igenom väggen in i ett av sovrummen!
När man sover där blir det liksom lite störande, men det är inte andarnas fel utan där de går var en dörr förut ut i en hall - så det man får be dem , när det blir förmycket är att ta den nya vägen istället - så de som sover där får lugn och ro!
Vänligen Jane
Jag tycker den här sortens program var mycket bättre förut. Då vågade de ta ut svängarna lite mer.
Jag minns avsnitt jag såg då jag var liten. Då framträdde demoniska ansikten på fotografier. Elektriska saker började spraka utan att det fanns batterier i.
Det var rent demoniska figurer som förekom.
Jag minns framför allt ett avsnitt där någon hittade rostiga spikar under sitt badkar, och ruttna naglar i sängen.
Det var skitläskigt. :)
Nu känns det bara lite ljummet och avslaget så där, som det går lite på rutin. Nån gammal släkting som går runt och spökar lite försiktigt. Lite avslaget så där.
De krämade på mycket mer med spökerierna förrut, och det blev faktiskt lite mer underhålande.
Jag saknar det.

#46 Vad hette den serien som gick då?
Elisabeth
Det enda frågetecknet var vedboden, och även i detta program hur mycket var avläsning. Men Lena är en av mina favoriter, hon var mycket duktig i serien förnimelse om mord.
Jag minns ju tyvärr inte. Men jag minns att de förmodligen lånade in klipp från andra länder också.
Vissa reportage utspelade sig i Frankrike.
Skulle vara så otroligt kul att få se de avsnitten igen.

Hej!
Elisabet det handlar inte om elaka andar utan förvirrade andar som inte hittat in i ljuset dom har fastnat i en dimenssion mellan den fysiska och den andliga världen / Ann-Mari

#50 Har träffat många som tror att det är elaka andar men det du skriver är det jag berättar att det handlar om i dom få fall man möter det ;)
Elisabeth
Kanonfint program ikväll med Lena Ranehag, det är så det är i verkliga livet. Kändes så skönt att se.
#44 Jag läste en gång i tiden om en ande som syntes gå genom rummet men saknade fötter. Lite forskning avslöjade att det tidigare varit någon decimeter lägre golv just där. Anden (eller platsminnet) gick helt enkelt på det gamla golvet!
Mia - du är väl inte tråkig 
himlen - din lilla skojare! Jag extraknäcker som spökstrippare när mitt lakan tvättas.. ha ha 
Hur kan ni skylla detta som hände i programmet på rädslor? Det fanns spöken där och rädslan beror ju naturligtvis just på rädslan av det onaturliga. Det är normalt (särskillt för oinvigda) att reagera så när det spökar!
Värmland"
Bra program igår med väldigt trovärdiga och goa människor. Inte konstigt egentligen att andarna kom till dom och ville ha tröst.
Både självmord och mordbränning. Oj vilka traumatiska händelser.

Ja vad bra det var och Lena var så duktig. Kände redan innan hon kom dit att huset var blågrått.
Detta att andarna knuffar, det sker inte alltså? Utan det är ngt som de inbillar sig pga rädslan.
JILE - Precis, det är konstigt. Då är det kanske ett program om psykologi?…men varför kalla det för Det Okända, när psykologi är en väl utforskad vetenskaplig lära?
Nej, jag skojar inte!
Värmland"
#57 Ja det går väl hand i hand nästan. En fin fin övergång .
Jag tycker Lena Ranehag är otroligt duktig, hon gjorde bra ifrån sig i går.
" Var nära naturen - var när dig själv "

Hej!
Det var ett par som åkte upp till Prästgården i Borgvattnet, mannen var mycket skeptiskt och nästan skrattade åt allt hans fru tog däremot det hela på allvar, när guiden berättade för dom om det som händer där då sa han att det fnins inget där bara rädslor hos folk enligt honom, paret hade hyrt Prästgården själva för två nätter, dagen efter första natten var mannen myckcet lugn och mycket ödmjuk han var rädd också hans fru hade frågat honom och han hade upplevt starka saker, han var mycket ödmjuk sen / Ann-Mari
Programmet i går var toppen bra!
Jag vet om krafterna i Borgvattnet, jag har varit där och det är ingen rädsla. Stället är hemsökt så det sjunger om det!!
Värmland"

Hej!
Håller med dig ghosthunt ställer är verkligen hemsökt, men till våren eventuellt åker vi upp ett gäng på 4 pers då ska jag hjälpa Erik Lindgren över till ljuset på andra sidan / Ann-Mari

#63 Tar du med dig en riktig kamera då himlen? Eller rättare sagt, fotograferar med en som du klarar att få ut bilder ifrån.

Hej!
Jajamen vulcan nu har vi en ny kamera spökena blir fotmodeller på detta forum, vill också säga att en god vän till mig som är antroposof som jag också är tycker programmet det okända är bra, det som är farligt med klarseende är när det är atavistiskt, men när det gäller medierna i det okända verkar dom ha det nya klarseende på något sätt, dom är medvetna, klarvakna,vilket är bra, jag tror dom har det nya klarseendet som gäller för vår tid / Ann-Mari

Hej!
Jag hade sms kontkat med Jörgen Gustavsson häromdagen 7 Ann-Mari
Taratolasse #41.""Men ack så vanligt yterst ovanligt det rör sig om ngt annat en nära och kära som är på besök..""
En tanke.När jag läser denna mening. Om det inte är en när o kär anhörig.Vad kan man tänka att det är då??
Någon som kan tänkas svara??
Lena.P är jag i verkliga livet.

#67 I bland kan det rör sig om ngn som bott i huset innan och trivts väldigt bra där som tittar till det då och då.
Även dom har gått till ljuset och gör inte en fluga förnär även om många blir rädda för dom.
Sedan så som jag så ytterst sällsysnt så kan det rör sig om en vilsen själ som inte vill gå till ljuset.
Men så sällsynt att man stöter på dom ngn enstaka per år inte mer.
#56 detta med att folk tror dom blir knuffade är vanligast orsaken att anden försöker få uppmärksamhet och försöker få kontakt när den boende troligtvis slår bort det som fantasier. Så vill ju anden uppmärksamma sig på annat sätt. Ja vad gör du själv om du försöker prata med ngn och den inte uppmärksammar dig ?
Kanske tar du personen på axeln för att han ska lägga märke till dig.
Inte ovanligt att anden gör likadant och vet man då inte vad det rör sig om så är det folk som upplever att ngn knuffar dom eftersom ingen finns där så blir man rädd och då är det lätt att man förstorar upp saker.
#62 jag har också varit i Borgvattnet och ja visst där är det mycket andeaktivitet och andarna har jätte kul där.
Men inga vilsna andar inte utan andar som gått till ljuset och som har jätte kul och busar där.
Så inga som gör ngn skada där inte.
Men det fanns en kvinna där som var fruktansvärt deprimerad och som jag inte fick ngn större kontakt med möjligt att hon var vilsen.
Men fick så dålig kontakt med henne så var svårt att avgöra hon bara grät.
Men i övrigt så var det andar som gått till ljuset som hade skit kul med besökarna.
Lasse
Jag tackat!!
Inte för att jag blir klokare.Men jag skall ju finas jag med…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tarot - Lasse - Det är väl inte ovanligt att träffa på vilsna själar eller själar som ej är nära och kära. Jag brukar besöka ett väldigt livligt spökhus och där finns det säkert minst 10 spöken/andar och ingen är släkting eller anhörig till mig!
Värmland"

Det är ytterst ovanligt att stöta på dessa vilsna själar.
Att du skulle träffat på 10 st vilsna själar på en gång ser jag som helt omöjligt det tar mig fler år att komma upp till 10 vilsna själar.
Har du vid dessa tillfällen mått fruktansvärt illa kräkts och kallsvettats ?
Har du inte gjort detta så har du troligtvis inte heller stött på en vilsen själ.
Men att man stöter på själar som inte är nära och kära är inte ovanligt.
Oftast rör det sig om ngn som varit boende i huset innan och som bott där i många år och trivts väldigt bra.
Men dom har oftast gått till ljuset och är inte vilsna utan dom besöker och tittar till sin tidigare bostad.
Ser dom då att ngn av dom boende är öppen ja då ser dom ju sin chans att få prata lite.
Jag berättade i ett tidigare inlägg om att vi var hos ett par där kvinnan var jätte rädd för en ond ande knuffade ner henne från trappan.
Det visade sig vara den som byggt huset och som bodde där innan.
Han hade fått en hjärtinfarkt och ramlat ner för trappan.
Mannen i huset kunde bekräfta att det var den mannen vi beskrev och berättade också att manen avlidit av en hjärtinfarkt och hittats nedanför trappan.
Så kvinnan blev alldrig knuffad utan det hon kände var mannens dödsfall och hur han ramlade i trappan.
Han befann sig i ljuset redan men det var ju han som byggt huset och han tittade till det. Plus att han ville uppmärlksamma dom boende att det var ett el fel i köket som kunde orsaka en brand.
Mycket riktikgt så bakom kyl o frys kunde dom hitta två oisolerade kablar som kunde om oturen varit framme kortslutets och orsaka en brand.
Så denna onda ande som dom trodde vill i själva verket hjälp till.
Lasse
tarotlasse - Varför tror du inte på mig? Det kan hända att några kanske har gått över till andra sidan…men det finns säkert 6-7 som inte har det. Flera olika spöken har setts i huset och jag har spelat in hur många röster som helst.
Men vad jag egentligen menar är att jag inte har någon anknytning till huset och Andarna/spökena…inga anhöriga och inga avlidna vänner. Likadant är det för alla som kommer dit.
Värmland"

# 72 Jag är till hundra procent säker att du i detta fall inte haft med Vilsna själar att göra.
Dom är fruktansvärt rädda och dom tar avstånd från alla andra andar eftersom dom skyr varandra dessa vilsna själar.
Så att så många vilsna andar skulle samlas på ett ställe ja det vore första gången i världs historien därför jag inte tror på vad du skriver.
Jag ställde en fråga till dig innan Hur mådde du när du var där.
Hade du kallsvett, kräktes kände en fruktansvärd ångest rädsla och frustation om inte då har du inte varit med om att möta en vilsen själ.
Oftast så mår man så dåligt l flera dagar efter en räddning och i bland så har mediumet svårt att överhuvud taget ta sig upp ur sängen dagen efter.
Lasse
Jag svarar inte på frågor från en som inte litar på mig.
Värmland"
Kan man inte bara acceptera att ghosthunter har råkat ut för detta och det är så?
Jag förstår dig Lasse vad du säger men samtidigt så kan du erbjuda dig att åka dit och se för dig själv kanske…..jag vet inte… men man skall nog ta någon på allvar… men vad som sedan visar sig skall man sedan båda vara ödmjuka inför….