Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1549 ggr
[GunillaR]
0

Vad hände inatt?

Jag kom inte isäng förrän efter klockan ett, så jag var jättetrött när jag kröp ner mellan rena lakan. Katten kom också och lade sig bredvid mig, så detta var jättemys.

Plötsligt hördes det en smäll ifrån hallen. Som om man skulle ha tappat något tungt som gick i golvet. Det jag tänkte på var om hatthyllan hade åkt i golvet. Både jag och katten hoppade till rejält.

Jag gick upp och kollade men allt var som det skulle. Gick och lade mig igen och efter en stund så small det igen, denna gången hördes det som från vardagsrummet. Jag gick upp och tände lampan - ingenting.

Jag gick till sängs igen rejält irriterad över att jag inte fick vara ifred och ville bara sova, och så small det igen. Denna gången lät det som köket. Jag gick upp och kollade - ingenting. Kollade badrumsskåpet om det satt kvar, allting var som det skulle.

Sen lade jag mig igen och somnade till slut. Då vaknar  jag av ett intensivt tryck uppe i näsroten och såg som lysande ringar i mitt inre öga. Sedan kände jag att blod kom från vänster näsborre. Det var ingen näsblödning utan bara några droppar. Så jag satte en tuss i näsan och gick till sängs igen. Där kom inte mera blod utan det var bara lite som syntes på bomullen. Men sen var det svårt att sova naturligtvis. Jag sov men korta stunder bara.

Vad är er känsla när ni läser detta?

Jag lägger in detta även på UJ

Anna-H-K
0

Hej Morgaine!

Min första känsla är att du hade ett besök från andevärlden! Känns som en manlig energi..Någon som funnits på platsen tidigare..! Känns också som att du kommer att få höra av honom mer!

Kram Anna

[GunillaR]
0

Men jissus då! Måste det smälla så förbenat och måste jag få näsblod?

Jag är inte så medial att jag kan kommunicera med andarna så jag kan inte avgöra vem som eventuellt är där, även om jag ibland de se små skymtar av vederbörande besökare. Jag brukar också reagera fysiskt när jag har besökare.

Men…………när jag väl somnade så drömde jag väldigt klart och intensivt om en ungdomskärlek, där jag tog hand om hans lille baby. Har drömt en del om honom på sista tiden.

Anna-H-K
0

He he…Du e go du..Nee man tycker inte att det ska behöva vara SÅ dramatiskt men jag har själv upplevt det vid några tillfällen då andevärlden vill göra sig påminda..Så jag hoppas att du snart får veta vem det är som hälsar till dig eller pockar på din uppmärksamhet!

Tydligen en stark & betydelsefull dröm..skriv ner den(ett råd) så kanske du, om en tid kan se en "röd tråd" av budskap från drömmarne!

Kram

[GunillaR]
0

Det kan ju vara min sons pappa för han avled för några månader sedan. Och vi var väl inte riktigt sams.  Ja det kan vara han…….

Anna-H-K
0

Absolut..Be honom att ta det lite lugnare nästa gång…;-)

Lycka till Glad

[GunillaR]
0

Jag är inte så bra på detta, men jag ska säga till honom om han kommer när jag ska sova.

Inte trodde jag att man kunde få sådana reaktioner som trycker vid näsroten och ljuset i tredje ögat vid andebesök. Plus näsblod.

Jag fick nästan tankar om att detta kunde vara något utomjordiskt.

[Woozy]
0

Hej

Jag kan inte sånt som medium hade sagt åt dig, men jag hoppas verkligen du slipper det negativa (oavsett ursprung).

Fråga: brukar du få näsblod annars? Jag vet vissa människor som har lite tunnare blod än normalt och de kan få näsblod hux flux av tex trötthet. Jag tänkte på om händelserna fick din puls att öka så pass så näsblodet tittade fram lite.

Som sagt, bara teorier från min sida.

Min kropp svarar oxå fysiskt på vissa paranormala händelser, men då oftast genom huvudvärk, pulserande "smärta", förhöjd puls med ca 30 slag/min i snitt, ont i lungor, bröst, och även på slutet inuti halsen/strupen. samt ångestliknande symptom. (har säkert glömt nåt). Det märkliga är att det kommer som att trycka på en knapp och de kan fösvinna rätt så fort oxå.

Även om jag kan ha trevligt och roligt så kan det komma. Till 99% så tror jag mig veta att det har med det paranormala att göra, men jag vet inte vem/vilka som är här och varför.

Hoppas du och din katt slipper liknande i framtiden.

MVH

Woozy

[GunillaR]
0

# 7 - Egentligen upplevde jag inte alls det hela negativt eller med någon rädsla. Blev bara irriterad över att jag inte fick sova.

Och ja, det händer att jag får näsblod men då brukar det forsa ordentligt.

Visst var det en paranormal händelse, det inser jag nu, men frågan är om det var någon ande som ville något eller om det var någon form av öppning. Detta jag såg med de ljusa ringarna var ju faktiskt väldigt vackert. Som lysnade guldringar. Vackert men våldsamt!

[Woozy]
0

En fråga till om det är ok. Är den katt nervös? Dvs rycker till av minsta lilla oljud (oavsett om oljudet har en naturlig förklaring eller ej).

Min katt är det, och i mitt fall så tolkar jag det som negativa händelser.

En katt ändrar oftast inte beteende hux flux bara så där, utan det ska "mkt" till enligt min erfarenhet. Att katter ser/hör/känner bättre än människor är så sant så.

Jag har faktiskt tre st ljudinspelningar (EVP) när "nån" pratar med katten. Ett ypperligt bevis för att katter är mkt mediala.

MVH

Woozy

Eloise
0

Hej,

Förmodligen var det nog bara så att du inbillade dig. Kanske att det smällde till utanför ditt hus, eller att någonting ramlade ned av sig självt. Eller så var du precis på väg att somna och drömde. Hjärnan kan ofta spela oss små spratt.

Det känns på alla sätt som mer trovärdiga förklaringar.

Och näsblod är ju tyvärr någonting som drabbar många. Jag har själv fått uppsöka läkarvård vid två tillfällen på grund av svåra problem med näsblod.

[mia-38]
0

Hej…

Jag tror med att du fick besök..Nån ville göra sej hörd.

#10 Inbillning 3 ggr med samma smällar fast på olika ställen??
Mjeee..jag tror nog det var besök..Skrattande

Eloise
0

Yes, det är min teori. Smällar utanför som man i kombination av fantasi och gräsen till sömn uppfattar som att de kommer innefrån huset.

Eloise
0

# 9

"Jag har faktiskt tre st ljudinspelningar (EVP) när "nån" pratar med katten. Ett ypperligt bevis för att katter är mkt mediala."

Vem är det som pratar med katten och på vilket sätt skulle det vara "ett bevis för att katter är mediala".

Du får gärna beskriva omständigheterna.

Jag pratar ofta med olika katter. Jag vet inte hur mycket de förstår, men ibland svarar de och jamar.

[GunillaR]
0

# 9 - Min katt är inte fullvuxen utan bara nio månader, så det är väldigt svårt att avgöra om hon är nervös eller inte. Hos ungkatter finns det bara två tillstånd, antingen hundra procent bus eller hundraprocent vila ;-)

Min uppfattning om katter är också att de är mycket mediala. De ser saker som inte vi människor gör. Katter är magiska ;-)

Eloise
0

"De ser saker som inte vi människor gör."

Verkligen. Katter har ett otroligt bra mörkerseende, och kan se i sex gånger svagare ljus än vad vi människor kan.

Fantastiska djur. :)

[GunillaR]
0

# 10 - Är du sömnforskare?

Jag har varit med så länge och haft så många upplevelser att jag vet att skilja på inbillning och äkta upplevelser. Jag söker alltid en förklaring till något som händer, vilket jag gjorde även inatt.

Eloise
0

Nej, jag är inte sömnforskare. Men ämnet intresserar mig, det ska erkännas. (Är själv väldigt aktiv sömngångare). Varför undrar du?

Hur kan du med säkerhet skilja på inbillning och det du beskriver som "äkta upplevelser"?

[GunillaR]
0

# 17 - Jag skrev mitt svar i inlägg 16. Och jag har ingen som helst lust att diskutera huruvida saker och ting är inbillade eller äkta. Det där får du diskutera med någon annan.

Eloise
0

Det var synd, för svaret hade säkert intressarat.

[Woozy]
0

Kan du tala om för mig varför jag skulle förklara det för dig? Varför skulle jag dela med mig av mina material till en sån som du?

Ge mig en enda godkänd förklaring till varför.

Woozy

Eloise
0

Det är naturligtvis helt frivilligt. Men eftersom detta är ett diskussionsforumen så skulle min motivering låta ungefär så här:

För att det skulle föra disskussionen vidare.

Jag stannar upp lite vid formuleringen "en sån som du" dock. Vad menar du med det?

[mia-38]
0

Kan du respektera dennes önskan om att inte diskutera det Eloise?

Eloise
0

Så vitt jag kan avgöra så slår #19 fast att jag gör just detta.