Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1396 ggr
Spiggen
0

Blir trött !

Börjar tröttna på fokus.Vad gör man här om man bara vill kritisera vara negativ,Be om fakta mm.Jag trode att alla som var här vill förmedla det vi har utan att få kritik eller få skit för det man tror eller tycker.Det är ingen fakta sida.Eller kanske så har jag fel.Om det är så så ber jag om ursäkt och drar vidare.

Sökaren.

Denna kommentar har tagits bort.
Boxman_
0

Är det verkligen så fruktansvärt jobbigt att bli ifrågasatt? Om man nu är så fast och stark i sin tro, borde det väl vara ganska enkelt att argmunetera för sin sak, eller hur?

Spiggen
0

Varför ska man argumentera ?

Sökaren.

Boxman_
0

Det är naturligtvis varlfritt. Men vad är det som är så fruktansvärt jobbigt med att bli ifrågasatt?

(Och naturligtvis är det åter igen HELT OKEJ att önska alla kritiker härifrån. Att rakt upp och ned konstatera att de INTE ÄR VÄLKOMMNA. Men ingen reaktion från någon i maktposition).

[mia-38]
0

Det är inte jobbigt att bli ifrågasatt. Men det får liksom räcka nångång. Vad vi än skriver så blir vi ifrågasatta. När vi förklarar vad vi tror så ska ni hela tiden ha bevis och vetenskap som grund.
Klart man tröttnar på detta.
Ni ger er aldrig utan ifrågasätter precis allt!!!

Boxman_
0

Absolut, och jag tror nog det är det som är poängen. Att få folk att reflektera över sina upplevelser. Att söka kunskap (alltid söka kunskap), och förankra sina upplevelser i trovärdig vetenskap.

Och inte bara acceptera skrönor och hastiga upplevelser som någon slags fakta.

Som den där gången där någon hade "healat" någon annan, och andra i tråden anmärker att det SJÄLVKLART är fråga om healing. Det kan man avgöra? För att någon skriver det i ett forum på internet?

Det är det jag pratar om. Att aldrig gräva djupar efter kunskap och bevisning. Det är som att människans intellekt tar ett steg bakåt när man gör på det viset.

Eija
0

Känner som #0.. TS…har oxå kännt det som ett bra ställe att få ventilera sina erfarenheter och upplevelser med andra likasinnade, och få höra deras berättelser….

Inte komma hit för att försvara sin tro på saker, tycker det känns som om dessa kommer in o rotar i ens inre och förstör det fina man har med sina nära o kära på andra sidan…..

Vulcan
0

Om man inte känner för att försvara sin tro så är det ju bara att låta bli att diskutera. Eller? Å andra sidan så är ett forum på internet något av en allmän plats och skriver man där så bör man nog räkna med att folk både läser vad man skriver och kommenterar det. Har man problem med det så ska man nog se sina likasinnade över en kopp kaffe på ett fik i stället.

Eija
0

#8…Kan du ge min en vettig argumentation till att du är här då om du inte tror själv på detta…..det är mig fortfarandes en gåta till varför överhuvudtaget gå in på ett forum som inte tilltalar…

Sen förstår jag inte varför jag skall behöva försvara min tro, jag tror precis som jag vill, och ingen kan ta det ifrån mig…..men du verkar inte respektera andras tro….

Jag låter andra tro som dom vill, men jäklar om dom kommer in o försöker tvinga mig till sin tro, då blir jag en igelkott…..respekt….jag tvingar ingen, så det räknar jag med att andra oxå skall göra…..var o en väljer ju själv….vill jag tro på gud. så vänder jag mig till dom som tror på det….

Kan säga att jag är helt o hållet emot Jehovas, men ändå är en av mina bästa vänner en jehovas vittne…..vi respekterar varandra för det…..vi gillar varandra för de vi är och inte för det vi tror på….så våran tro håller vi för oss själva….punkt slut….och det är väl så det skall vara….

Och va var detta….att jag skulle sitta på ett fik med likasinnade över en kopp kaffe istället för här ute på forumet….det är väl att ha gått lite väl långt, att jag inte har något att göra här på sidan……

Slowben
0

Det är väl ingen som försöker tvinga dig till någonting? Men man måste väl få ha en annan åsikt dig?

Eller tycker du överhuvudtaget att det ska vara förbjudet att tycka någonting annat än någon på det här forumet?

Känner du att det är någon du inte vill argumentera med, är det väl bara att låta bli att svara, eller hur?

Eija
0

Vulcan eller Slowben som du kallar dig för……så rätt så…Glad…jag struntar i att svara dig/Er….Kyss

Slowben
0

Det gör du helt rätt i, om vi gör dig irriterad. Glad Tro det eller ej: det är  inte vårt syfte. (Inte mitt i alla fall. Jag kan inte tala för Vulcan).

Tycker bara det är så tråkigt att ett sökande efter fakta och bevis har blivit någonting NEGATIVT.

I mina ögon är det något positivt.

stormvind
0

Jag måste säga att det är himla tjatigt det här sökandet efter fakta och bevis! Ni mal på som en grammofonskiva som har hakat upp sig!

Det är Erat Ego som talar till Er, och tror Ni är förmer än någon annan. Så är det, släpp Egot och låt folk tro vad dom vill UTAN Era bevis o fakta krav.

Jag blir bara så trött……Tjafs!

Sensless
0

Precis! Låt folk tycka vad de vill!!! Jag tycker vi släpper faktan helt. Den behövs inte. Vi låter barnen i skolan komma på de svaren de tycker känns trovärdiga.

Om de tycker att jorden är platt - låt dem tycka det!

Vi behöver inte er och era bevis och fakta krav!!!

Jag  håller med stormvind, blir så trött på allt tjafs!!!

Spiggen
0

Om man är ute efter vetenskap så ska man nog inte vara här.Det finns nog sider för er med.Jag trodde att man var här för att lyssna och dela det man har.Tjafs om bevis vad tror ni?Det är inte vetenskapens värld.

Sökaren.

Vulcan
0

Tror att många med mig är nyfikna på varför man tror att något är övernaturligt för att man själv inte hittar en förklaring. Jag tycker det är förmätet att resonera så. Det innebär att man anser sig själv så full av kunskap att man känner till i princip allt och därför kan utesluta alla naturliga förklaringar, och att då bara övernaturligt återstår.

Jinaum
0

Jag kan tro att många de som vanligen håller tillhär kanske känner att detta är en plats för de som vill tro. Och att det är en tillflykt ort för liksinnade då det inte är så ofta det finns många sådana på samma plats i verkliga livet.

Klart att man skall fråga och vara skeptisk. Är jag själv iland. ALLT kan ju inte vara övernaturligt och vill man gärna tro så vill man å då ser man. Men kanske beror det på hur man lägger fram detta. Nu är jag inte jätte aktiv och inte varit det på ett tag. Men vad jag sett tidigare av skeptiker är inte alla trevliga hur de läger fram det och många känner sig nog mer anklagade eller idiot förklarade.

gjorde jag själv häromdagen när någon skeptiker lade fram något som var helt orelevant till vad jag hade skrivit. Det känns inte kul, man känner sig attackerad när det inte finns någon basis för att få ett svar som känns arrogant och det känns respektlöst.

Kan vara det som gör att folk här börjar få något emot spektiker. Detta ÄR ett forum för de som vill lära och de som vill tro. Sedan om man är här för man är nyfiken eller vill veta mera spelar ju ingen roll. Men de som är här för att sabbotera och klanka ned på andra för vad de tror på. Jag tror det är så många här kan känna. Detta är en plats för dem som tror och vill diskutera vad de tror. Inte diksutera med sådana som kanske inte alls är öppna för något av detta ämne alls.

Klart man skall ifråga sätta och vara nyfiken, men det finns skillnader. Respekt.

Men man bör ha i åtanke att detta forum är om övernaturligt och har den inriktningen för de som inte är skeptiska till det. Det är så forumet skapats och är ämnat för.

Varför går inte ni skeptiker ihop och skapar möjligen en egen linje där ni kan diskutera med varandra? Det borde ni väl få mer ut ifrån än att delta i en diskution där ni inte kan vinna eller bara sårar någon eller blir sårade? Jag tror ju själv att man får ut mer om man söker sig till folk som i alla fall är lite liksinnade så sätt. Man får mer att diskutera än argumentera.

Deftones
0

Många bra poänger, men jag tror ärligt talat inte att det finns så många skeptiker som uppriktigt sagt är ute efter att sabbotera.

Det är nog snarare så att man är ute efter en saklig debatt om vad som existerar och inte existerar i vår lilla värld.

Därför tycker jag det är så tråkigt att mycket cencureras.

Det har ju bland annat funnits flera trådar där medium avslöjats som bluffar, men de trådarna har raderats. Varför?

Jinaum
0

#18 kan vara så att man inte vill smuttkasta deras namn. Även om det är offentliga personer. Eller för att man gärna vill tro.

De kanske inte är ute efter att sabbotera, men det blir sett så kanske när forumet främst riktar sig mot de som tror.

På spökfoton är det ju blandat och där funkar det utmärkt för man väntar sig skeptis och motsägning. Jag tror inte man väntar sig samma respons här.

Deftones
0

Det finns ingenting som skulle göra mig gladare än bevis som bekräftar att paranormala fenomen existerade. Det skulle vara SÅ häftigt att kunna bekräfta en andrevärld.

Men det har ännu inte kunnat göras, trots hundratals år av försök (och miljonpriser till den som kan bevisa något paranormalt).

Jag tror det är därför jag och många andra är väldigt, väldigt skeptiska när folk raporterar om övernaturliga fenomen.

Om medial förmågor verkligen existerar, varför har ingen bevisat det? Med tanke på hur många medium det finns. (Och tro mig: jag VILL att det ska finnas riktiga medium. Hur underbart skulle det inte vara att prata med de släktingar man förlorat).

Men fram tills det har bevisats kommer jag inte att tro på det. Framför allt inte med tanke på hur många medium som obestridligt avslöjats som bluffar.

Hoppas du får lite insikt i hur en skeptiker som inte är ute efter att sabotera någonting för någon tänker. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Spiggen
0

Mycket bra skrivet jinaum.

Sökaren.

Vulcan
0

#21 Det är enkelt. Är det bluff så är det naturligt och då hör det ju inte hemma här Flört

stormvind
0

Vi hart hört den skivan förut, nu har den hakat upp sig igen.

Starta ett eget forum om fakta och bevis och spela där! Det är samma samma tjafs hela tiden…………..Fullständigt ointressant och nu avslutar jag mina kommentarer i den här frågan och ägnar mig åt dom trådar som är menade för detta forum.

Deftones
0

Vad är det för skiva du lyssnar på? Jag kör all musik digitalt.

Spiggen
0

Japp nu skiter vi det här.

Sökaren.

nyfiken51
0

Vad jag har upplevt och inte. Är en känsla hos mig. Ingen ska tala om för mig vad "jag har upplevt eller inte upplevt". Upplevelsen är MIN!!

Tvivlarna får stånga sig blodig. Jag vet vad jag,sett hört och kännt… Vad jag har varit med om. Det ingen ta ifrån mig.Ni/du har ju inte delat den. Ännu mindre känner mig..

Det ligger i betraktans ögon/sinne..Jag  förstår inte, med  vilken rätt ni har att förlöjliga människor och deras upplevelser.Tro och övertygelse. På vilka grunder??Något du/ni säkert har tagit er själva

kanske jag ska tycka till,lite  om din/er musik smak,.Den  är säkert usel  (utifrån min min smak.Och då kan jag slå dig/er i huvudet med MIN smak. Hur kan man lyssna på dylFlört.Göra som NI. Det JAG tycker/känner är det RÄTTA  allt annat är skit eller?!)

aangeleyes
0

Bra sagt trådstartaren, tråkigt att varenda tråd ska bli förstörd pga av skeptiker, dom har sagt sitt tycker dock det borde räcka än att gå in i varenda tråd. :/ bra tråkigt

Vulcan
0

Tycker inte det stämmer som sägs här. Skeptiker är inte inne i varenda tråd utan bara ett fåtal. Flera av dessa är sådana som startats av folk som vill uttrycka sitt missnöje med skeptikernas närvaro. Om ni inte vill diskutera med skeptiker så går det bra att låta bli.