Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2282 ggr
litenStor
0

Vem nynnar?

Jag bor i ett hus ute i en mindre by.

En gång har någon nynnat utanför vår sovrumsdörr och flertalet gånger hör jag människor mumla.

Det känns som om det ska vara någon slags samling. Vad vet jag inte.

Hur får jag veta mer?

Detta är inte första gånger jag upplever saker.

Slowben
0

Kan du inte titta ut genom fönstret och se efter vem det är som går där ute och nynnar/mumlar? :)

Slowben
0

dörren menar jag såklart…

litenStor
0

Dörren har varit öppen.

Dessa upplevelser sker sent på nätterna, kring 2-3 tiden.

Alltså är det inga grannar ute då, som jag så gärna trott flera gånger.

Jag är inte rädd, känner ingen rädsla så för detta, men det är bara märkligt.

Skrattande

litenStor
0

Jag ber vänligast att inte bli narrad. Jag är en fullt fungerande människa i förhållande, förlovad, arbetar, har hundar. Närmar mig snart 30 med raska steg.

Jag har bara upplever underliga saker. Jag är inget medium, har heller ingen dröm att bli. Mest undrar jag varför man känner lukter som man förknippar med vissa människor, varför man hör saker tex. Vanföreställningar anser jag mig inte ha, anser mig inte vara dysfunktionell på något sätt.

Jag ville bara prata med andra som upplevt liknande saker. Efter att ha läst runt lite här så känns forumet inte som något för mig, mest pga av sådana som Slowben tex.

Jag vill verkligen inte bli klassad som mindre vetande av något slag eller att jag ska ha någon psykisk sjukdom. Det känns väldigt olustigt.

Jag var kanske bara otroligt korkad som trodde att jag skulle bli tagen seriös på ett forum på internet där alla kan dölja sig bakom sina skärmar.

Jag har inget emot att någon tycker att det borde finnas en logisk förklarning, tro mig, jag har letat efter dem jag med, flertalet gånger.

Nu bestämde jag mig för att vända mig utåt, kanske som en liten bekräftelse på att man FAKTISKT kan höra, känna, lukta saker som inte kan ses med blotta ögat.

Men det verkar som jag misstog mig. Mitt alldeles första inlägg blir besvarat av någon som ett skämt, någon som driver med mig, med mina upplevelser.

Det finns kanske en logisk förklarning till allt, men jag hittar dem inte. Det är ok att ifrågasätta mig, men gör inte narr av mina frågeställningar. Utan ställ då motfrågor som kanske gör att allt det mystiska kanske får sig en logisk förklarning.

Jag är en "believer". Och hoppas att det finns en himmel, ett liv efter detta. Att inte allt bara tar slut. Gud, så tråkigt det skulle vara.

Mirjami-78
0

Jag vet inte vad det kan ha varit det du har hört, men det är inget som du känner igen?? Släktingar som finns på andra sidan eller liknande? Sedan kan det ju vara en platsminne….Kommer detta alltid ungefär samma tid på dygnet eller har du hört detta någon gång tex. under dagtid? Jag har själv varit med om att uppleva saker som jag inte har kunnat förklara, så jag tror dig helt klart.

Jag förstår dig att det inte är roligt att dessa skeptiker kommer med sina dumma svar som de tyvärr har gjort i denna tråd, men försök att inte bry dig om dem. Så gör många ut av oss som brukar vara på denna sajt. Här finns trots allt mycket intressant att läsa i mellan då när inte skeptikerna kommer och förstör det hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Denna kommentar har tagits bort.
evaste60
0

Jag har en bekant vars son (nu 10 år) har haft liknande upplevelser ett par gånger, ute vid deras sommarstuga. Detta hände för några år sedan:

Pojken väckte sin mor vid några tillfällen och bad henne säga till människorna som satt nere i köket och söp, att vara tysta, för han blev väckt av deras skratt hela tiden. Det vara bara så att ner i köket satt ingen…

Han har även vid ett flertal gånger även haft "besök" i sitt rum            (i samma sommarstuga), av en liten pojke och en äldre herre… de gångerna har han också bett sin mamma om hjälp att be dem gå därifrån, då han tyckte att han blev störd när han skulle leka….

/Eva

Elisabeth-J
0

Du kanske kan ta reda på husets/platsens histoira, det brukar ge förklaringar till vad det är man upplever. Du hör som om det vore en folksamling så det kan ju mycket väl ha varit något där på platsen eller huset där männsikor har samlats. Du bor i en mindre by så det kan göra det lättare att få fram historia genom att du frågar människor på bygden.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Narconon
0

Jag fick ett inlägg borttaget i den här tråden, ett inlägg som inte på minsta sätt var otrevligt, hån eller liknande.

Vill du höra åsikter från skeptiker, eller är vi inte välkomna?

litenStor
0

Vårt hus är inte gammalt, det byggdes 1981. Däremot vet jag inte om något stått här tidigare. Det kanske man kan få reda på.

#9: Vad ville du säga? Säg gärna dina åsikter, om du har några som kan verka ge ett vettigt svar. Vill du vara dryg får du vara det någon annanstans.

För att berätta vidare om saker jag upplevt.

Varje gång jag ska åka hiss upp till min syster i hennes höghus förväntar jag mig att någon ska vara hängd i hissen. Förväntat mig att när hissdörren går upp så hänger någon där, vilket det naturligtvis inte gjort.

Jag berättade en gång till min mamma om det. Varpå hon säger usch, du vet väl att ***** gamla galgbacke låg precis här på området.

Det jag däremot visste var att gamla psyket låg alldeles bredvid, som i dag är skolbyggnader. Psyket var verksamt mellan 1934-1996.

Sånt kan jag uppleva. Är det bara tillfälligheter att det låg en galgbacke precis där man känner på sig att någon ska vara hängd?

Ja, jag förstår att det kan vara en tillfällighet, en inbillning, något jag fått för mig. Men varför så precist? Varför inte någon skjuten i hissen, varför just hängd?

Mirjami-78
0

Antagligen kan det du känner just ha hänt där och därför känner du av det. Ja sådant kan man göra, så jag brukar lita på det jag känner. Sedan med tanken på allt som har hänt där är det ju troligt att någon just har hängt sig där. Jag ser det inte som att det behöver bara vara tillfällighet.

[Mastre]
0

Vi vet ju inte mycket om hur energier kan hänga kvar på en plats. Det känns lite vanskligt att lägga först en psykavdelning och sedan en skola i ett sådant område. Hur påverkas människor av att tillbringa dagarna på en plats där så mycket ångest måste ha upplevts?

litenStor
0

#12:

Säg det? Jag vet inte hur de tänkte där. Själva mentalsjukhusdelen är för företag. Det är en massa byggnader där nu, bland annat skola. Jag tror inte skoleleverna vistas i mentalsjukhusdelen, men den ligger på skolgården så att säga.

Men om jag säger så upplever människor saker i dessa närliggande områden. Fysiska saker, så som att saker rörs, röster mm.

Jag vet inte hur mycket av det som är sant, däremot vet jag mina egna upplevelser och min systers. Henne väljer jag att tro på, dvs hon som bor i huset som nu står på galgbacken. Hon är inte heller någon som skulle "hitta på", utan det hon upplevt har skrämt henne så pass att hon många gånger inte tordas sova ensam med hennes barn i lägenheten.

litenStor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Antar att ni kanske vill veta vilket mentalsjukhus det var. Jag känner mig lite mindre "anonym" då, men här är det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Umedalens_sjukhus

Även bild på hur det såg ut 1934.

Läste just även intervjuv med några som jobbat där. Det skulle ha funnits något som kallades "likboden", dit de förde alla döda + att man utförde även obduktioner där av deras hjärnor.

Området brukar i folkmun i dag kallas Mumindalen, pga av alla "mumintroll" dvs psykiskt sjuka som bott där. Hemskt, men så är det.

Narconon
0

#10:

Vad var "drygt" i mitt borttagna inlägg? Jag vill gärna lära mig så jag slipper få andra inlägg borttagna.

litenStor
0

#15:

Som sagt, jag hann inte läsa ditt inlägg. Och som jag skrev, du får gärna skriva här om du inte är dryg, sa aldrig att du varit det, då jag inte ens sett ditt inlägg.

Något måste ha stått i det då det blivit borttaget.

Narconon
0

#16:

Nej, jag ser inget "drygt" eller otrevligt i det inlägget. Vill dock inte lägga in texten igen ifall jag skulle bli avstängd eller något liknande.

Mirjami-78
0

#17 tror inte varken sajtvärden här eller medarbetarna tar bort inlägg i onödan så något har det varit i den inlägg som inte var helt ok. Hoppas du själv kan lista ut vad det var och lära dig något ut av det!!Skrattande

Narconon
0

#18:

Möjligt, men jag kan inte komma på något. Den som tog bort inlägget får gärna berätta för mig.

Denna kommentar har tagits bort.
litenStor
0

Blir något inlägg borttaget är det förmodligen befogat. Kan vi lämna det så?

Men fortsätta gärna diskutera mina frågeställningar. Skrattande

Narconon
0

#21.

Se inlägg 18.