2012 igen
Nu vet jag vad som kommer att hända.Ett andligt krig kommer att bryta ut.Sen kommer polerna att vända så det kommer att bli en ny era.
Sökaren.
Andligt krig fins ju redan

Men polerna är på väg att byta plats.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
När ni pratar om Andligt krig, vad menar ni exakt då och HUR vet ni att de kommer att byta plats? =)
Varför blir det en ny era när polerna skiftar? Hmm. Här finns forskning på "true polar wander":
http://en.wikipedia.org/wiki/True_polar_wander
Men du säger bara två meningar och "så här är det". Det är väl bäst att alla rättar sig efter det då.
Jag tror att jag kommer att dra på smilbanden år 2013 när allt är över och konstaterar att domedagsprofeterna hade fel (igen).
Vem vet, gissar folk tillräckligt många årtal så… tänk om katastrofer i haiti bara hade väntat lite - då hade många direkt sagt "HAH! Se där, nu börjar det!!!!".
Man får vara försiktig med sina stolligheter och tänka efter lite.

Vi får se, mer behöver jag inte säga.Är inget krig oss andarna nu,dom har sin hirarki.men snart.
Sökaren.
Kan du tala om HUR du fått veta detta?
kanalisering? Med vem?
Ett andligt krig? Hur då och vad är en ny era??? Vad menas med det????
Magnetfält bryts för en kort stund? ska de innebära att vi då svävar fritt som ballonger den korta stund??
#7 Magnetfält och dragningskraft är inte samma sak.. Magnetfältet skyddar oss mot solstormar och Magnetfältet är ett verktyg för fåglar till o hitta till olika platser, de är så de navigeras.
Det är gravitationen som har hand om den biten.
EDIT: tvåa på bollen.
ja fattar inte hur de kan påverka oss , vadå ett andligt krig?

Dom påverkar oss mer än du tror.
Sökaren.
Spiggen:
Kan du inte komma med någon förklaring till dina påstående instället för att bara slänga in en kort mening här och var.
Hur VET du vat som kommer att hända? Vad för andligt krig? Världens vilmlar av "andliga" krig redan, men det kan se inte är sådana du menar?
Det du skriver här känns inte vidare seriöst… Ge oss en redogörelse!

Seriöst?vad är det?Ett lätt ord att ta till när man inte förstår eller inte vill.Jag är inte skyldiga någon att redogöra något.Jag säger bara det jag vet o inget mer.Om man vill tro på det jag skriver så gör man det,annars inte.
Sökaren.

Jamen du skriver ju ingenting man kan ta ställning till. Vad är det vi ska tro på?
"Dom påverkar oss mer än du tror." Vilka dom?
Trollvarning på detta.

Trollvarning vad är det ? >Om du läser tråden från början till slut så förstår du.Men du kanske inte orkar.Bättre att kritisera då
,eller.Den var ganska rolig annars.
Sökaren.
Eftersom det inte framgår i tråden om vad du menar så kanske du kan förklara? Bara för du VET så betyder det inte att ALLA vet var du menar.
1995 så skrevs det i tidningen "en ding ding värld" att månen var på väg att kollidera med jorden och forkskare på NASA varnade för detta… Hände det??? Näpp!!! Dom bara gissar och gissar och skrämmer upp folk.

Det jag menar är att andarna är alltid med oss.Var vi är ,hur vi är.
Sökaren.
Det var ju inte ens en gissning, det var ett försök att lura folk, det fungerade dessutom ganska bra. Jag gillar sådana grejer, det visar hur lättlurade många är.

En ding ding värld?

#20 med andra ord så tror jag inte på detta heller..
#21 ja vilken skojig tidning! Myter fakta och lögner mixade i en salig röra!!!
Haha, nu säger dem istället att månen är påväg bort från Jorden. Hur ska NASA ha de? :D
Tänkte precis skriva det du skrev. Månen försvinner från jorden med nån cm om året (kommer inte exakt ihåg avståndet, men det var nån cm).
MVH
Woozy
#23, 24
Problemet med det resonemanget är att NASA nog aldrig hävdade att månen skulle krascha in i jorden. Det skrevs av tidningen så vitt jag vet.
Jag har för mig att månen rör sig från jorden närmare 3-4 cm om året, ganska irrelevant i de flesta sammanhang med tanke på vilka avstånd det handlar om.
Med den hastigheten är det ingen risk att månen "flyger iväg" ut i rymden, solen kommer att gå under först.
Hej.
När jag skrev att månen rör sig bort från jorden, så sa jag vad jag läst förut, ej vad ding ding värld skrivit. (hade aldrig hört talas om den tidningen vad jag kan minnas). Oavsett om det är 1cm eller 4 cm så är månen på väg bort från jorden och således påverkas allt som har med månens dragningskraft att göra. Tex vädret.
MVH
Woozy
Har du några som helst belägg för att vädret ändras? Vi snackar om 3-4 cm per år. Detta på en distans som är 380000 kilometer!
Det är en så försumbar ökning att vi inte skulle märka det på avståndet mellan jobbet och hemmet på kanske 100 år om ens då.
Att det skulle ändra vädret mer än exempelvis en minskad vikt på jorden genom att vi skjuter satelliter låter helt otroligt, men jag tar gärna emot referenser på det.
Självklart så kommer vädret ändras när månens dragningskraft ändras. -säger sig självt. Du vill ha belägg och referenser?? Nemas Problemas.
Woozy
Ok du har alltså inga referenser utan gissar bara?
Om månen på en dag eller ett år skulle försvinna så skulle det förmodligen märkas på vädret, men som det är nu så tar det hundrar år innan den har flyttat sig 40 meter. Det tar 1000 år innan den har flyttat sig 400 meter och tiotusen år innan det är 4 kilometer.
Detta på en skala som innefattar 380000 kilometer.
Det vore roligt att se ett visst mått av vetenskaplighet även här, iaf när det diskuteras vetenskapliga saker.

Ang. månen och om den försvinner.
Det som i synnerhet påverkas är tidvattnet, och det i sin tur påverkar klimatet. Men det är ju inget som händer imorron precis.
Större chans att vi blir träffade av en meteor, solstorm eller dödar vi oss själva innan någonting från rymden gör anspråk på våran lilla planet.