skyddsängel
Jag har länge undrat om dessa skyddsänglar… kan man på något sätt få reda på vem som är ens skyddsängel utan att störa den andra sidan och göra dem upprörda med tex ett ouiji bräda?
Anden i glaset funkar ibland om man har tur.
Mvh
Mig
Blir de ofta upprörda om man använder ouijibräda? Varför då? :(
# 1 Hur menar du då? Anden i glaset får fram din skydds ängel???
Jag tror inte man gör någon upprörd genom att använda ett ouija-bräde. Varningarna som utfärdas brukar gälla att man öppnar upp för kontakt utan urskillning, dvs. riskerar att få kontakt med väsen som inte är så trevliga.
Regelbunden Meditation är ett sätt många verkar använda för att få kontakt med sina guider.
Vad finns det för väsen som inte är så trevliga? Har hört varningarna förut, och det låter lite läskigt.
kanske ingenting man ska ägna sig åt på egen hand, utan tillsammans med någon som är lite mer kunnig om andevärlden??
Låt Anden i glaset och quiabrädan vara, fråga dina skyddsandar och om du har en ängel med dig så kommer du få reda på det… Men vad jag har förstått så har vi inte en var sin ängel med oss, dom kommer till vår hjälp när vi ber om det… tex i kriser och hotfulla situationer mm

Det finns en artikel här som handlar om hur man kan ta kontakt med sin guide via Meditation.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

# 8 Tackar intressant att läsa!

Risken är att man kan få med andar som vill leka med än eller skrämas.Det äe andarna som bästämer om det ska fungera eller ej.Men var seriös när du pysslar med det.Läs på lite om det först.
Sökaren.
Varför skulle risken vara större med ett bräde än när folk använder:
Pendlar, "vanliga metoder som medium använder", etc?
Självklart är det samma grej alltihopa, även om redskapen är olika.

Skulle nog tro att det är kunskapen det handlar om.
Sökaren.
Risken hänger väl inte på redskapet utan på vad man vill uppnå. Om man vill använda sitt redskap för att kontakta andar bör man veta vad man gör. Ett ouija-bord till exempel är ju speciellt utformat för sådan kontakt. Verktyg som pendel eller tarotkort kan användas till helt andra saker.
skyddsänglar håller sig oftast i bakrunden och vill inte synas - man kan få se dem ibland vid omedelbar fara för ditt liv! Annars så jobbar dom i bakrunden!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"