Börjar tröttna...
Nu börjar mitt tålamod för alla dessa skeptiker och trådsabotörer ge vika. Bara för att man tror på det Paranormala så är man inte automatiskt dum i huvudet. Vi spökjägare, medium och andra insatta i ämnet är väl medvetna om hur hjärnan kan luras, hallucinationer och andra "fällor". Det ligger lite i dess logik att känna till sådana saker för att kunna sära på begreppen o.s.v.
Jag tror att alla kan uppleva det Paranormala, det varierar bara i styrka. Men det är ju inte alls konstigt att ni skeptiker aldrig har och aldrig kommer att uppleva något med er fientliga inställning till det Paranormal. Eran nivå är så låg att det inte märks om ni skulle råka ut för något.
Jag har min starka tro, mina upplevelser och erfarenheter och det är nåt som ingen annan kan ta ifrån mig!
Jag anser att vi som har haft upplevelser och har våran vetenskap och tro står några steg högre än ni skeptiker som inte har upplevt något och därför inte bör förkasta det Paranormal. Hade ni inte varit såna envisa bråkstakar så hade jag tyckt synd om er. Men nu kan jag inte göra annat än och skratta åt er och tycka att ni aldrig kommer att förtjäna en plats hos oss troende.
Således har ni ju dessutom kommit helt fel. Vad sjutton gör man på ett forum för paranormalt när man absolut inte har någon tro eller erfarenhet? Jo, man kan ju alltid leka besserwisse och försöka vinna en och annan sympatisör. Det är ju djupt tragiskt.
Jag är så trött på detta nu så jag kommer inte att deltaga lika mycket här på ÖN som tidigare (inte vad jag känner nu i varje fall) Kommer i så fall bara att diskutera med mina vänner här.
Så alla skeptiker och trådsabotörer föraktar jag bara mer och mer i samma takt som jag ökar min sympati och kärlek till mina vänner (ni vet själva vilka ni är
)
Det är ni vänner, troende, smarta och sympatiska vänner som trots allt håller mig vid liv här!
Nu vet jag att ni skeptiker och trådsabotörer kommer med era kloka skeptikerteorier och besserwissefasoner och kommer att säga både det ena och det andra och kalla mig för ditten och datten…men det ger jag själva f..n i och jag kommer inte att svara er heller. Möjligen kommer jag att skratta åt er oerfarenhet medans era aggresiva inlägg kommer att strömma in.
End of message…punkt slut!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Kram till dej Ghosthunter. 
Skönt att du säger vad du känner, Fredrik! Stå fast vid detta, men lämna oss inte…
Kram från Sisa!
Tack…jag kan aldrig lämna er. Det är ni som får mig att stanna 
kram, Fredrik
Värmland"

Du behövs här med din styrka, din glädje, din entusiasm och fina energi! Vet hur du känner och vi är många som känt så i perioder, det bästa är att bara ignorera dom trådarna och istället lägga energin i andra trådar och skapa gärna nya med positiva, spännande, glada och roliga inslag.
Sänder varma kramar till dig!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#0 Bra sagt, Ghosthunter. Jag håller med dig.
Medial förmåga är en gudomlig gåva, som man inte bör berika sig själv på.
Jesus Kristus drev månglarna ur templet.
Kram Lilian
"0, Kan bara instämma!
stanna i de roliga trådarna!
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack Elisabeth..det är det jag ska göra nu i fortsättningen. Jag ska inte ödsla energi på de trådarna längre.
Kram, Fredrik
Värmland"
Håller helt och hållet med dig Ghosthunter! faktum är att jag tror att skeptikerna är härinne för de vill ha lite av vår goa energi…de kanske rentav behöver den?
U R us
Ja, jag är en vampyr, akta 
Ghosthunter, jag har också mina erfarenheter, 15 år inom spiritualism, reiki/healing och upplevelser som förbryllade mig, som jag nu ser som hallucinationer.
Så tro inte att det saknas erfarenhet.
Jag är fullt allvarlig. Får jag inte skriva utifrån mina erfarenheter och mitt perspektiv, när tråden i mångt och mycket drar slutsatser om "Oss skeptiker" - för jag antar att jag är inräknad bland "dom jobbiga".
#0 kan bara hålla med dig Ghosthunter :):)
Så..
Vill passa på att också säga att skeptiker har väl rätt till sin inställning. Men jag vill inte prata med dom mer och har ingen sympati alls. Jag vill vara här för att diskutera och utveckla mina kunskaper och dela tankar och funderingar. Jag vet redan hur skeptikerna tänker.
Tack för allt stöd 
Värmland"

Jag håller med att det börjar urarta rejält men det är nog precis det som de vill, för inte vill de föra någon diskussion. Jag tror att det finns ett botmedel mot det och det är att för att få bli medlem måste man träda fram men jag förstår problemet med det att det finns flera som vill vara anonyma. för de som förstör är i stort sett alltid anonyma o det har jag aldrig fattat varför
jo självklart vet jag varför…

Hej!
GHosthunt det du upplever kan ingen ta firån dig, du ska stå för det,sen vill jag säga att dagens vetenskapsmän har blivit något av vår tids präster för folk så hårt rror folk på dom, ta denna historia som ex. Erik var med sin fru till doktorn och han mådde dåligt, så kom han till mottagningen och fick träffa doktorn, så sa doktorn till Erik och hans fru, jo ser du Erik du är död! Vafalls sa Erik, doktorn ser väl att jag lever sa Erik! doktorn sa återigen Erik du är död. Men snälla doktorn sa Erik ni ser väl att jag lever! Då sa Eriks hustru tyst Erik på dig doktorn vet väl bäst! Denna historia kan visa hur starkt fäste vetenskapen har om människans tänkande / Ann-Mari
Ghosthunter!! Bra skrivet och jag håller med dig till 100% Skickar en styrkekram till dig!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
himlen och Talisker - bara att hålla med, tack!!
Pia - 
Värmland"
Håller så fulltändigt med dig Ghosthunter…..och jag har slutat nu att överhuvudtaget tilltala någon av dessa skeptiker här….ingen idé, det tar bara på energin…..så om alla slöt oss och ignorera dom, som ändå inte för någon som helst vettig sak, för det räcker ju att bara säga att dom inte tror….behövs inte spaltmeter av ordförvrängningar o spe o hån över oss som tror….
Och du skrev väldigt bra om just detta med att vi som tror har verkligen vridit o vändigt på saker för att få en vettig förklaring till olika upplevelser som vi var o en har haft….
Som jag oxå har skrivit förut, så har man verkligen hittat naturliga förklaringar till de flesta knäppninga o ljud, men så finns det den där procenten som absolut inte går att förklara….
Så Ghosthunter, jag hoppas verkligen att du stannar kvar här, och låt inte dessa jaga bort dig, för det är just det dom vill….sabba….
kram från mig
Eija

Du klär till ord vad jag och många andra här tänker, bra Hhosthunter! Håller med dig fullständigt! Att du står på dig utan att sjunka till deras nivå, jättebra!
Ja, man sjunker visst till en "låg nivå" när man är skeptisk. Det är bäst att man litar på allas upplevelser och tar dem som fakta istället.
Går vi till en scientolog med samma sinnesstämning så blir det ett jättebra recept på hur bra man kan komma överens och utbilda sig inom det här med andlighet.
Eller?

Hej!
Att vara skeptiker är din ensak men att vara otrevlig är något helt annat, på något sätt upplever jag dom som inte tror på det andliga att dom är avundsjuka på oss som tror på det andliga / Ann-Mari
Att argumentera är väl ändå inte att vara otrevlig?
Det är stor skillnad på att vara otrevlig och att inte hålla med/argumentera emot. Själv så anstränger jag mig betydligt mer för att vara saklig och trevlig här än på andra ställen, helt enkelt eftersom jag vet att några tolkar all form av kritik som otrevlig.
Det som händer är att om man kommer med kritik här så hoppar alltid några personer på en och börjar prata om "ni skeptiker är alltid så otrevliga". Det finns en anledning till varför jag är här, jag är intresserad. Men om saklig kritik inte kan bemötas sakligt så finns det ingen direkt anledning att diskutera, ens bland de som tycker lika.
Om jag var intresserad av att förstöra för er så kan jag garantera att jag inte skulle göra det genom att framföra kritik.

Bra skrivet Ghosthunter,håller med dig!

Hej!
Till er skeptiker respeketera ghusthunt för det han upplevt var inte så enögda / Ann-Mari
#27 Jag respekterar att Ghosthunter tycker att det är jobbigt med argumentation. Men jag kommer inte att sluta argumentera för det. Det skulle inte vara att respektera min rätt att få argumentera.
men ni skeptiker kan ju inte ta kritik själva, ni klarar ju inte av det faktum att vi inte håller med er, och inte vill se på saker och ting som ni gör, och ni vänder alltid kappan efter vinden, och vänder det vi säger till något som ni kan använda emot oss, så vi är så att säga på den anklagades bänk, …jag undrar; vad har vi gjort som ni är så rädda för?
U R us
Nu har inte jag varit speciellt aktiv här, men jag kan bara komma på en enda diskussion jag har fått relevant kritik och det var i en om vetenskap för några månader sedan.
Jag har inga som helst problem med relevant kritik, men relevant kritik byggs upp på sakliga argument inte, "jag har upplevt det här och vad du än säger så kommer jag inte ändra mig".
men varför lägger ni er i det som andra har upplevt? är ni psykologer också. och lärare? Detta är inte relevant kritik från er sida, det är bara för att ni vill ha bråk..inget annat
U R us
Jag lägger mig vanligtvis inte i andras upplevelser (som du kan se om du tittar på mina inlägg). Däremot så brukar jag kritisera rent felaktiga uppgifter, exempelvis som har med 2012 att göra,, huskurer eller fullmånen eller missuppfattningar kring hur vetenskap bedrivs (det är ett snabbt urval av vilka ämnen jag har skrivit i).
Jag har inget intresse av att lägga mig i vad man har upplevt, det ger mig ingenting. Ibland (som i den här tråden) ger jag mig in för att försöka förklara vad som kan ha hänt, men de är som sagt i minoritet.
Jag tycker inte heller om att bli dragen över samma kam som alla andra skeptiker, utan vill tas på mina egna meriter och inlägg. Är det så konstigt?
# 32..välkommen i gänget, även vi vill bli sedda som enskilda individer..men ni drar oss över en kam…
U R us
# 33
Håller med dej, Choklad…Det är på grund av att vi alla är olika…som var och en av oss är så speciell…Ni är alla speciella…
Kram från Sisa
Nej det gör jag som sagt inte. Jag tror inte på det ni pratar om här, men jag är fullkomligt nöjd med att låta er tro på det. Jag har ingen anledning att vilja ändra på det, därför bemöter jag alla som individer (rättare sagt så bemöter jag enskilda uttalanden, vem som gör dem är inte intressant). Det gör däremot inte du i inlägg #29 och #33, där du klumpar ihop oss som "ni skeptiker".
Eller har du något inlägg där jag har dragit alla över en kam? Om inte så tycker jag att du uttalar dig väldigt orättvist.

Varför är du med på en sådan här sajt? Detta är ju till för dem som vill diskutera vad som finns, inte om det finns???????? Finns det inte andra mera lämpliga sajter till er skeptiker???
Hur vet du att "det finns"?
Hur vet du att det inte är scientologi som är den rätta läran?
Det är urskiljningsprocesen som vi skeptiker vill framhålla, är viktig. Det kallas vetenskaplig metodik - skeptiskt tänkande.

Gör det på en mer lämplig sajt, i alla fall jag vill inte slösa min energi på såna som bara vill bråka. det finns positiva saker att lägga sin energi på, och det tänker jag göra. Ordhuggas får du på annat håll. Det var allt från mig, oavsett vilka motargument du kommer med så anser jag det inte vara värt något svar, det är ju bara tjafs rekt igenom.
För att jag tycker att det är intressant. Precis som man kan vara intresserad av religion även om man inte är religiös.
#39 Tror du att vi här uppskattar folk som kommer in här och tror att de ska bli bemötta på ett positivt sätt när syftet är att antingen bara håna och förstöra eller svärta ner ämnet och dra allt över en kam.
Ja det finns inte ord tillräckligt för hur otrevligt det är.
Ena stunden passar det att skriva trevligt o sen så fort vi inte håller med eller skriver hur vi tror osv. Ja då vräks det ur både det ena och det andra med minst sagt äckligt fula kommentarer.
#40 nu kommer det där ordet igen - hån. Det är inte ett hån att vara skeptisk och ifrågasätta. Hur många gånger ska det sägas?
Nähä du Johan..
Du var ju inte speciellt snäll i tråden om Duncan mot Elisabeth. Det kallar jag verkligen hån och elakt.
Ni försöker att linda in era ord så att vi inte ska kunna komma åt er. Men nu får det snart vara bra. VI får sen skulden för att VI varit elaka mot er.
Ta och ge er nu!!
När man litar på en människa så litar man även på att denna människan talar sanning. Elisabeth vittnar (och då vittnesbörd tas som sanningar här, speciellt ifrån auktoriteter som Elisabeth och Jane) så bör det påpekas att Elisabeth rör sig med osanningar.
Jag tror inte att hon ljuger, men jag tror inte att hon kan skilja på vanföreställning eller verklighet heller iochmed det jag tar upp i tråden du nämner.
Det är alltså av högt intresse att påpeka detta.
#43…..Tror nog att hon kan skilja på verklighet eller vaneföreställningar som du så fint kallar det.
Och vem har intresse av att läsa det…? Ja förrutom du då förstås som vet allt.
Hon vidhåller att en skröna är något som hänt en släkting till henne personligen. Dessutom loggar någon in i samma tråd som "morbrorn" och försöker backa upp henne. Vem är denna morbrorn som reggar sig på forumet för att ge backup till Elisabeth för en skröna?
Nej, när någon försanthåller en osanning så bör det sägas att man inte kan lita på andra anekdoter ifrån denne person. Det bör man i vilket fall inte göra med någon anekdot, men jag vet ju hur det är på detta forumet där anekdoter är samma sak som bevis.
Det är ett hån när man har roligt åt andra som har en tro som man inte förstår sig på. Därmed säger jag inte att precis alla skeptiker som kommer in här just hånar, men det skrivs emellanåt med riktigt elaka kommentarer som inte är acceptabelt här. Är det svårt o förstå eller?
#43 Om det är någon som inte har rätt o avgöra om Elisabeth inte kan skilja på fantasi o verklighet, så är det ni skeptiker.
Nej. Har jag gjort det?
Om jag inte har gjort det, är det rättvist att klumpa ihop mig med de som har gjort det baserat enbart på att jag är "skeptiker"?
Jag håller med om att det ibland kommer uttalanden som inte är speciellt trevliga och som kanske kan ses som ett hån. Men det gäller å andra sidan från båda sidorna. Håller du med om det?
#47 Nej det skrev jag inte att du har, men det finns dem som stämmer in på beskrivningen. Så länge du håller dig med ett trevligt bemötande och respekterar att vi tror på detta så har vi ingen anledning att klumpa ihop dig med de andra.
Visst gäller det oss troende oxå.
#0 : kunde inte ha sagt det bättre själv!!
KRAM till dig!

Hej!
Dom som är här bara för och förstöra dom är s.k. näthulliganer dom finns på fotbolls och hockeymatcher dom är tragiska för dom mår mycket dåligt själv och låter sina problem gå ut över dom som mår bättre, många idag framför allt ungdomar mår mycket dåligt och då sätter dom sig framför datorn och jäklas med andra helt enkelt för att dom har en inre tomhet och vet inte riktigt vad dom ska göra av den och då blir resultatet småbus på olika forum, / Ann-Mari
Ja du har rätt, det är svårt att behöva argumentera lite för omväxlings skull. Det är bättre när inga oliktänkande finns på forumet, sådana som accepterar "the chain of command" och vet vilka som bestämmer och som har auktoritet på det här området.

#50 Har du fått fram spökbilderna ur mobiltelefonen än? Eller har du fler butiksbiträden som kan intyga äktheten i bilderna?
För din information är jag varken "hulligan" eller ung och inte har jag någon inre tomhet heller.

#51 och #52 hur står det till? Ni tycks ju vara så missförstådda av allt och alla här och får inget gehör för era "åsikter" kanske ska ni ta och energidränera någon annanstans för Ni sabbar totalt en ärlig människas försök till uppriktighet. Det är inte bara ett barnsligt uppträdande Ni visar prov på utan också ett missförstånd då Ni så totalt har missuppfattat vad denna sajt är ämnad att vara. Detta är inget debattforum. Utan mer ett utbytande av och delgivande av gemensamma erfarenheter. iFokus har en mängd olika sajter där ni kanske trivs bättre. Prova Illuminati ex.vis där diskuteras och debatteras flitigt, politik, världssituationen, många djupa insikter, fast det är klart, där har de vettiga åsikter oxå……….hmmm.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

#53 Tack bra, själv? Ska du ta och komma med något argument i diskussionen eller kände du bara för att tömma ur dig lite frustration? Vem är den här ärliga människan du pratar om?

Så du kände bara för att upprepa samma sak som alla andra redan uttryckt.

Nej jag tror inte att jag vet allt. Mina inlägg har jag skaplig koll på tycker jag. Suck säger du, åt vadå?

Mitt svar bli dubbelsuck, I rest my case. Gör som varje ny medlem skulle göra. Var objektiv - läs trådarna - vad intresserar dig - vad irriterar dig - vad energidränerar dig?? Du finner snart ett svar på varje fråga. Fråga sen dig själv - vad delger/bidrar du? Se på det du givit och fått och fråga dig själv - är jag på fel plats i tillvaron? Var i världen kan jag finna stöd och uppmuntran? Att delge tre nyanser av grått är det din lott i livet??
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Varför skulle jag finna stöd och uppmuntran? Att diskutera med folk som tycker likadant som jag ger ju inte särskilt mycket, eller hur? Vad jag bidrar med? Jag bidrar med en ganska objektiv syn på övernaturliga fenomen, det är väl på sin plats på ett forum om övernaturliga fenomen? Jag har fått mycket bra inblick hur troende människor resonerar och det har jag stor nytta av. Är din lott i livet att upprepa vad andra redan sagt?
Jag tycker det är väldigt, väldigt intressant att ingen av de som "tror" här är beredd att möta den kritiken de får.
Istället blundar man och håller för öronen. Gud nåde att någon ska komma här och och ifrågasätta saker och ställa sakliga, sunda och kritisk granskande frågor.
Sånt är ju bara jobbigt, eller hur?
#47..#51 och #61…..är anonyma…men inget som förvånar…
Flera "Vanliga" på ÖN som är anonyma också. Vill du ha min hemadress eller något - av någon anledning? Förstår inte vad det skulle vara för fel att vara anonym.
Ghos Bra skrivit.
Du fick fram det bra.
---Säger jag som är lite skeptisk!!!!
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Om man är anonym eller ej spelar ingen som helst roll för argumenten ifråga. Själv tycker jag att en viss anonymitet är bättre eftersom man kan fokusera på argumenten och inte den som säger det.

#65 Jo tyvärr spelar det en stor roll tycker jag, för då behöver du inte känna nån som helst press på att du måste stå för vad du säger samtidigt som man måste överväga vad man säger på ett annat sätt det är inte lika lätt att trakassera någon när man måste visa vem man är.
#66 Eller hur? För du heter Talisker på riktigt va?

#67 Nu menade jag i huvudsak med bild på sig själv o inte på vem som helst som är vanligt i vissa forum o nån som helst info på sin sida jag menar inte att man måste ha personnummer o rubbet. då finns inte heller möjligheten att återkomma under 300 olika namn.