Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1698 ggr
Tarzan88
0

Guaid

Är det nån som vet hur man får kontakt med sin guaid? ja kan ju känna av men ja menar mer att man kan se och komunisera på ett annat sätt!

Vore tacksam om nån ville dela med sej lite av sin kunskap!Skrattande

luxplyr
0

samma här jag vill lära mig kommunicera med min guide.

Choklad
0

Guiderna vet redan att ni vill ha kontakt, så kanske det är ni som ska vara uppmärksamma på vad de ger er för Tecken? Glad

Bara be dem att ge er Tecken, de vet när ni är redo för att kommunicera på allvar.

Guiden har varit med er sedan ni föddes, så de känner er väldigt väl.

Be dem högt att visa Tecken, eller i era tankar.

Egentligen så handlar det om att man själv ska skärpa sina sinnen, så att guiden kan bli hörd och sedd.

Guiden kommer att lära er att kommunicera, om ni är öppna i era hjärtan för att lyssna…

U R us

[kvasthilda1972]
0

choklad har så rätt!!!! Bra förklarat!

Tarzan88
0

Jag har kontakt med min guaid på de sättet,han brukar eller rättare sagt hon brukar påminna mej om saker,saker som ibland är helt utanför mitt mönster,så sån kontakt kan ja känna,men de ja menar är att man ska kunna "träffa" eller se och prata med varandra,jag hare läst här inne om sådana meditationer,mne dom känns lite lång sökta därför ja undra om nån annan kanske hade  ett annat  råd!

# 2  du är en go dam du!  stora kramen till dej! och tack för ditt  svar Skrattande

Choklad
0

Jaha så du menar att du vill kommunicera mera fysiskt?

Det är ju en utvecklingsfråga från vår sida sett, att ha kunskap i hur man hanterar sina energier så att guiden kan få tillåtelse att komma nära din aura. Först är det kommunikation sinne till sinne. Guiden kan se, höra och känna dig hur lätt som helst, men du ska ju också kunna känna din guide. Det kan bli väldigt övervärldigande i ett sådant nära möte med andevärlden, och jag tror att man bör vara redo inför detta möte.

Om du ber om ett sådant möte, så kommer du förmodligen att få frågan "är du redo?" från din guide.

Det kan bli en nära och omedelbar kontakt som kan bli lite chockartad.

Det kommer att ske när du är redo, och det ser guiden, h*n har höjt dina energier så att ni ska kunna få en bra och nära kommunikation, men det sker bara om du ger tillåtelse.

Är du redo?

(Stor kram til dig med)Glad

U R us

Tarzan88
0

# 5 Tack för ditt svar! Ja känner mej redo ,men man vet ju aldrig hur vet man det igentligen? ja låg och halv sov en kväll,ja va vaken men börja känna att ja skulle somna,plötsligt så såg jag ett JÄTTE STARKT ljus ( ja blundade ) de va så starkt och mäktigt på ett konstigt sätt,ja såg bara ljus och hörde en röst som kallade på mej dom sa mitt namn och sa kom in i ljusetObestämd ja "såg" en hand som sträcktes ut mot mej och sa mitt namn ,men ja förknippade detta starka ljus med döden och det va så "stark " upplevelse och så verklig så ja kasta mej upp ur sängen,ja blev liv rädd! vad det va vet ja inte har inte vart med om detta efter det,men de va så verkligt!! sjuk upplevelseTyst

Choklad
0

#6 Hehehe inte ska du vara rädd för det du såg..men jag kan förstå dig..man blir minst sagt överraskad

Då är det dags för dig nu..men inte att dö, utan att upptäcka nya saker i ditt liv, och din guide är helt säkert med på ett hörn..undrar vem din guide är?

U R us

Ghosthunter
0

Vet att denna fråga låter dum…men hur ska man inleda sin dialog till guiden, vad ska man kalla den?

Ska jag ge den ett namn? eller säga typ "Hej min guide, kan du vara…o.s.v..? SkrattandeObestämd

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

chik
0

Ghost ingen dun fråga…

Chokelad skriver ju att du får frågaa.

Du skall alltså prata rätt ut….

Jag brukar tänka..Fast det har inte hjälp..Har inte fått se min GuaidGråter.

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Choklad
0

# 8

Du bara tänker en tanke till guiden, h*n vet vad som gäller…du behöver inte bekymra dig så mycket, för h*n vet redan…

du kan be att få veta namnet, så brukar det dyka upp, det kan komma i en dröm eller i dina tankar.

Visst kan du säga "hej min guide"….vill du ge mig ett Tecken på att du finns här ? tecknet kanske inte kommer omedelbart, det kan ta någon dag eller en vecka, men det kommer

U R us

Zynell
0

Kan guiderna verkligen höra våra tankar? Jag upplever det oftast som att jag måste tala för att de ska uppfatta mina önskemål, vilket jag finner besvärligt, mest pga att jag är en ganska tillbakadragen person. Skäms Det känns ofta ungefär som att stå framför skolklassen och göra en muntlig redovisning, men det kan bero på mina sociala svårigheter. :P

Choklad
0

# 11

på något sätt hör de våra tankar, ja…men det där vet nog Elisabeth eller Jane mera om, hoppas de vill svara..Glad

U R us

Ghosthunter
0

Men Chik då..inte vara ledsen. Du kommer nog att lyckas också Flört

Choklad - ok, jag ska koncentrera mig och göra det du säger. Kommer ihåg guiden som du "såg" hos mig. Jag har testat att fråga men inget svar än. Däremot så har det ibland börjat att knäppa i möbler och annat när jag har frågat….kanske ett Tecken, vem vet?

Tack!

/Fredrik

Värmland"

Choklad
0

# 13 Be om ett mera tydligt tecken

U R us

Ghosthunter
0

Oki doki Choklad!! Cool

Värmland"

JohanP
0

#6 Jo hallucinationer är mycket vanliga i det hypnagoga tillståndet. Jag har varit med om detta ett flertal gånger.

Att vi har guider är ju bara en populär föreställning inom spiritism, som nog får visa att det finns andar och att dom går att kommunicera med innan det ska pratar om guider också :-)

Visst kan man kommunicera med hemliga vänner som man skapar sig, men det gör ju inte företeelsen mer objektivt validerad.

Choklad
0

# 16 Hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaa! Jisses det säger jag bara vad dumt det låter!!!!

Men hallucinera du då, lycka till!

U R us

Ghosthunter
0

Men ojdå…har vi fått in ytterligare en komiker på ÖN (#16) Visst har han humor, Choklad!!?Skrattande

Värmland"

Choklad
0

# 18 ja visst är han kul? SkrattandeMen man har väl kul, speciellt när man är så kunnig på att hantera div. ev droger…eller jag har kanske missuppfattat???

U R us

JohanP
0

#17 Så du säger att du kan skilja på hallucinationer och verklighet? När du drömmer väldigt livligt, vet du då alltid att du drömmer? Hjärnan är märkligt på det sättet.

När vi är i förändrade tillstånd så suddas gränsen ut och det är helt omöjligt att skilja på vad som är verkligt eller inte. Det som du verkar stödja är att man helt enkelt godtyckligt säger vad som är sant eller inte på en helt subjektiv basis.

Det tycker jag inte är speciellt hederligt mot sig själv då det är lätt att man bedrar sig med villfarelser.

Hjärnan är lustig på det sättet, det är så lätt att bli bedragen av sig själv :-)

Här kan du läsa om hypnagoga hallucinationer, som är vanligare än vad du kanske tror:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnagog_hallucination

Jag skulle föredra om du inte försöker förlöjliga mig, tack! Men jag förstår att det kan vara svårt för dig att möta mig på ett mer värdigt sätt då jag är ett hot mot hur du ser på världen just nu.

JohanP
0

#19 Jag nämnde inte droger, men nu när du förlöjligar mig ännu mer för min ståndpunkt så måste jag ju säga: om du tar en hallucinogen drog så har du alltsom oftast ingen urskiljning på vad som är verkligt eller inte. Din hjärna börjar tolka omvärlden på ett helt annat sätt än vad du är van vid i ett normalt och vaket tillstånd.

Därför är ens personliga upplevelser inte något som validerar diverse trosföreställningar. För att vara säker på att få korrekt data så behöver det undersökas objektivt och vetenskapligt.

Jag kan dra en annan anekdot, om du tillåter:

Min mamma tog sitt liv en gång och var död i knappt en minut. Läkarna lyckades magpumpa och återuppliva henne. När hon sedan vaknade åter så mindes hon ingenting - när hon dog så tog det slut för henne.

Därför har hon nu också en otrolig ångest när döden diskuteras, då det helt enkelt bara var svart.

Det validerar ingenting objektivt, men det säger emot andras upplevelser precis lika mycket, när de motsäger varandra. Därför krävs en objektiv undersökning av sådana här ting.

Förstår du min ståndpunkt nu?

Choklad
0

# 20

Om du vill ha respons från mig så glöm det, har haft oändliga och destruktiva diskussioner med sådana som dig förut, det kommer bara att sluta i bråk och med trams, för det är vad ni håller på med. Bara trams, nu lyckade ju en av er få in en liten kil så att ni kan starta bråk igen. Så nu kommer du in och hoppar på oss och vill Omvända oss…

Ursäkta mig om jag ett skrattanfall, detta är löljigt.

jag kan inget om hallucigena droger, har aldrig nyttjat sådant…men jag vet mer än du vet om det andliga så ..du är ute och reser på hal is härinne vännen…

Tänker inte ge dig mera energi nu…Flört

U R us

JohanP
0

Jag skriver ifrån ett rationellt perspektiv. Hjärnan är helt enkelt sådan, som jag skriver ovan.

Om du sedan, igen, vill förlöjliga mig för min ståndpunkt så får det stå för dig. Jag är inte här för att försöka omvända dig. Däremot skriver jag för att någon kanske skulle ha nytta att lära sig hur det ligger till med hjärnan och att alla upplevelser man har inte behöver tolkas utefter sina föreställningar om världen utan ur ett objektivt perspektiv med förståelse för det mänskliga psyket.

Choklad
0

# 23 OK, du ljuger för det första..

.och dessutom menar du att det är OK att säga att jag är dum? eller mindre vetande då? att det spelar roll vem som säger det? Du behöver verkligen inte tala om för mig alla dina vetenskapliga kunskaper. Jag kan själv ta reda på dem om jag vill…ingen vet egentligen hur hjärnan fungerar, om man visste det så hade vi varit långt mer komna i utvecklingen än vi är.

Dessutom tror du dig veta hur jag upplever världen? Och du vill tala om för mig hur jag ska bete mig och se på saker och ting? Är du sektledare kanske? nej, sånt aktar jag mig för !Cool

Hahaha,,,jag tycker du är riktigt rolig!

Skrattande

U R us

JohanP
0

Jag säger bara som det är - upplevelser är inget man kan lita på för att få en objektiv validering utav sina föreställningar om omvärlden. Det går endast att på en objektiv grund undersöka detta för att vara säker på att man inte bedrar sig själv.

Det är så hjärnan fungerar - det är också något som är väldigt grundläggande vad gäller vittnespsykologi, något man naturligtvis känner till inom rättsväsendet.

Har du 10 vittnen till ett brott så kommer allas historier att vara olika. Det betyder inte att alla ljuger. Det betyder bara att det är så vi fungerar - vi tolkar, lägger till, drar ifrån, etc, beroende på våran "mental makeup".

Därför är det endast genom objektiv/vetenskaplig validering som man kan dra korrekta slutsater.

Tarzan88
0

# 7 dom jag träffat på seans eller healing säger alla likadant att jag ska tydligen ha en nunna som guaid Tyst

Hon ska va sträng säger dom,och att hon va min lärare nån gång i ett av mina gammla liv,visst kanske låter knäpt,men hur kan man få detta svar när personena vart ovetande om varandra?? då måste man väl tro på detta?eller är det en slump?ja i alla fall de de jag fått till mej i alla fall,har tyvärr aldig sett henneObestämdmen hon verkar ha "taskigt" humör så kanske lika bra att inte träffa henne ännu!! hihii