Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2124 ggr
Fidelina
0

Lagar som reglerar?

Hej!

Jag och min mor har diskuterat ang synska människor. Min mor tror att det finns lagar som reglerar vad de synska får säga till sina klienter/kunder. Jag har aldrig hört talas om sådana lagar. Exempelvis får en synsk säga, att en klient kommer att få bud om att en anhörig är sjuk? 

Vad säger ni andra? Finns det lagar att förhålla sig inom eller ej?

allhealing
0

Framtiden är resultatet av det vi gör. Den är föränderlig hela tiden. Det vi som medier ser är den mest troliga versionen som kommer att utspela sig baserat på det som skett tidigare.

Ifall personen i fråga gör en helomvändning i sitt liv så kommer personen i samma sekund att även påverka hela sitt eget liv.

Detta kan då innebära att personen även förändrar sitt eget sjukdomsförlopp.

Det är alltid den som kommer till en sittning som kommer till sittningen, ingen annan har valt att göra sittningen. Det är därför åtminstone för mig en självklarhet att sittningen enbart ska handla om personen som uppsökt mediet.

Man kommer väldigt långt med sunt förnuft.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rosenvial
0

Jag är inte själv medial eller arbetar med detta,men kanske kan jag svara något till dig ändå.Jag tror inte att det finns några svenska lagar om detta (tror skriver jag) men som "Allis" skriver är sunt förnuft viktigt ,och certifierade medium får lära sig att detta inte ingår att förmedla till sin sitter om dödsfall,svåra sjukdom egna eller anhörigas detta är viktigt.Om mediumet skulle uppfatta sjukdomstillstånd föreslås kanske en hälsoundersökning i välmening tror jag.Det är viktigt att värna om varje människa som söker hjälp.

Eija
0

Här är jag oxå inom samma riktlinje….att det är en tyst överenskommelse, att aldrig nämna dödsfall eller olyckor o sjukdomar…..däremot så kan dom i välmening kanske nämna att dom skall vara lite försiktiga o rädda om sig i alla situationer….

Men jag har sett programmet om den Amerikanska mediet Liza, och hon frågar alltid personerna om dom vill veta allt som hon ser, och då menar hon allt….så det är den personens svar som avgör…Dom kan även välja bort just dödsfall men kanske lyssna på andra jobbiga saker….men hur som helst så är det deras val….

Eija

Rosenvial
0

Många gånger besöker människor medium,när dom befinner sig i svår livskris..inte alltid för att få kontakt med någon som avlidit.

Det är tycker jag viktigt att medium för utom sin utbildning då,ska förstå och känna empati för andra och aldrig föringa andra människors upplevelser,rädslor och liknande med att säga du..finns inget att vara rädd för..har dom någonsin varit rädda själva då..kanske är dom inte mediala då egentigen..när dom inte förstår.

Jag minns min första seans jag gick till jag smög längst väggarna,hur hade jag hamnat här…egentligen..vad var meningen med allt..jag vet inte allt ännu…bara att det är viktigt att medium tar alla på allvar,att säga till någon att den 'är sjuk eller liknande det är sjukt.Ja det mediala,är så mycket mer,innan man ens förstår en bråkdel av det hela,men som påverkar en så starkt så man inte kan visstas bland andra människor längre,mina konstiga betenden och känslor som dyker upp när som..och andra skriker vi har bevisen…och jag jag orkar knappt leva med detta längre..

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
0

fidelina

Vi har något som kallas etik och moral och nej de ska inte tala om person i tredjeperson, när vi talar om intigretetsfrågor.

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Fidelina
0

Jag hade en gång en väninna, som gick till ett mycket skickligt medium (som jag själv gick till senare och blev mäkta imponerad över hennes skicklighet som medium). Mediumet talade om för min väninna, att hon skulle få bud om att hennes far var sjuk, men att det skulle komma att gå bra.

När min väninna kom hem, ringde hennes mor och berättade, att fadern låg allvarligt sjuk i malaria nere i Afrika. Han tillfrisknade, allt gick bra, trots oron som kom.

Min väninna var mycket skeptisk till allt övernaturligt, men fick där ändå visshet om att det mediumet sagt, ändå stämde med verkligheten.

I ett sånt läge kan jag inte se att det är fel att tala om detta. Vad tycker ni?

triobios
0

Nej det finns inga lagar och kommer inte finnas några lagar som reglerar vad ett medium får säga eller ej förrän man har kunnat påvisa bortom rimligt tvivel att det fungerar. Då skulle man kunna tänka sig en legitimation av medium ungefär som för sjukvårdspersonal och då kan man reglera det i lag. Den lagen skulle kunna innefatta skyddad yrkestitel, vad ett medium får göra och säga och så vidare.

I dagsläget så är det juridiskt ingen skillnad mellan att gå till ett medium och att prata med en vän, förutom att man i vissa fall betalar för mediumets tid. De kan alltså säga mer eller mindre vad som helst (vissa undantag finns, exempelvis förtal).

Jane-Lyzell
0

"8  Det du beskriver är helt okay och berör din vän först och främst - en förberedelse för att allt skulle gå bra - men om mediumet skulle sagt att pappan skulle bli sjuk allvarligt endast då hadde det varit fel. Eller om man går in och talar om tredjeperson i personliga frågor om deras innersta personliga saker är det fel.

alltid använda sunda furnuftet med etik och moral

Vänligen Jane

Rosenvial
0

8 Jag själv skulle inte vilja att någon berätta för mig att någon nära skulle bli sjuk som befinner sig enda nere i afrika,jag kan ju inte agera inte göra någonting med tanke på avståndet.Sedan skulle jag oroa mig så för om att det verkligen skulle gå bra som det var sagt.

Och varför ens berätta det,om den då var så säker på att allt skulle gå bra varför oroa i onödan då

Jane-Lyzell
0

"13 Därför att andevännen som medela detta viste att personen skulle antagligen bli utomsig av oro - men med detta besked viste hon att pappan var utom all fara! blir också ett bra bevis på att resterande som blivit sagt är att lita på!

Vänligen Jane

Rosenvial
0

Så det var alltså du som då var mediumet som meddelade detta till fedelinas vännina eller?

Jane-Lyzell
0

"15 Nej , vad får du det ifrån - jag svarade på din fråga i ditt inlägg . trodde nog den var ställd till alla.

Rosenvial
0

Ja får den uppfattningen av ditt svar,man kan ju inte veta vad andra får till sig menar jag,eller hur det ska uppfattas man kan ju kanske inte prata för andra då :)

Jane-Lyzell
0

#17 Jag pratar utifrån hur andevärlden arbetar! och gav en tolkning av hur andevärlden kan arbeta! , inget annat och hoppas det inte uppfattas på något annat sätt heller - inte meningen - bra du uppmärksammade det, så kan jag förklara hur det ska uppfattasFlört

Rosenvial
0

Flört