Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1364 ggr
Zynell
0

Deja vu?

Jag är lite nyfiken på hur ni tolkar vad deja vu är för något?

Jag har, sedan jag var barn, upplevt deja vu till och från. Ibland kunde det gå år innan jag upplevde en och ibland kunde jag få uppåt 10 på en vecka. Nu på sistone har det varit ganska aktivt på den fronten, men vad innebär det? Det enda jag vet är att det känns som om jag tittar på en repris. Ibland är de väldigt korta, 2-3 sekunder och ibland uppåt säkert 30-40 sekunder.

Skogselva
0

Jag tolkar mina deja vu's som återblickar från tidigare liv.

Men jag är inte jätteinsatt i ämnet deja vu's så jag kanske ska vara tyst? Tyst Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Zynell
0

Tidigare liv? Intressant, fast samtidigt har jag svårt att se hur de kan vara från tidigare liv då deja vun spelar upp repriser från detta liv. Glad Men det kanske har något med det att göra.

Skogselva
0

#2 Jag har väldigt mycket deja vu'n från drömmar och platser som jag faktiskt inte varit på i detta liv, där av min teori. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Zynell
0

#3 Jaha! :) Det förklarar saken. Jag har aldrig deja vu från drömmar utan i vaket tillstånd. Tungan ute Som till ex härom dagen när jag stod i köket eller var i skolan. Helt vanliga vardagssituationer liksom.

Skogselva
0

#4 På sätt och vis skönare. Det är en blandad förtjusning att känna igen sig på en plats man aldrig varit på förr.  Flört

Zynell
0

#5 intressant att det finns andra sätt att uppleva deja vu på. :) Det visste jag inte, men undrar vad de båda kan betyda.

Skogselva
0

#6 Det vore intressant att veta.

Men jag har alltid antagit att alla upplever deja vu på platser de aldrig besökt förr och från drömmar, lika gärna som vardagsaktiviteter.

Mindre sällan får jag det från fotografier/målningar på platser också, men de gångerna skyller jag mest på att bilden tilltalar mig på något sätt.