Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 4935 ggr
[Woozy]
0

Andar och annan energi

Hej alla.

Jag grubblar på en sak som ni kanske kan hjälpa mig med.

Det är så här att jag funderar på hur andar (energier) kan vara så fysiska och psykiska som de är? Hur kan en energi prata, avge lukt, visuellt synbar, oljud, ljus, dimma och många många mer "sinnen". Vad jag kan förstå så kan andar (energier) tänka, prata minnen, visa sig i olika åldrar (utseenden) mm mm mm.

Hur kan en energi göra allt detta? Vilket material är det svåraste för en ande att tränga igenom? Det sägs att fängelsehålorna för i tiden hade järngaller först och främst för att de var rädda för spöken och de trodde att spöken inte kan ta sig genom järn (galler är ju galler för alla hålen, nåja).

Hur kan nånting som mäts i watt eller joule göra så här många olika saker?

Jag har länge funderat på det där med lukter som andar kan avge (inte fisar). Min teori är då att anden inte kan avge lukt, utan den påverkar luktcentrat i hjärnan på de människor som skall ta del av minnet av lukten. Nu vet jag inte vad en som inte kan lukta heter (de som inte kan se är ju blinda), men om en person är född "luktblind" så tror inte jag den kan ta del av den lukten en ande vill dela med sig.

Visst är det knepigt?

Jag har sett "andar", dvs människoliknande manifestationer, jag har känt lukter, jag har sett "spöken" som inte liknar människor (inhumans), jag har hört både röster och oljud (knackningar, bangningar, skrapningar etc). Jag har haft både fysisk och psykisk kontakt. Jag har blivit slagen, skadad med dart-pil, strupgrepp, riven,  sett saker röra på sig osv.

Hur kan energi göra detta?

(saxat)

Energi och effekt är två begrepp som ofta förväxlas, men så här är det: Den mängd energi per tidsenhet som krävs för att utföra något mäts i effekt.

Energin mäts i joule (J) som är detsamma som wattsekund (Ws) och effekten uttrycks i watt (W). Ju högre effekt något har, desto större energiåtgång per sekund (minut, timme…). Exempel: En glödlampa med effekten 60 W förbrukar 60 joule per sekund.

För elenergi (el) används enheten kilowattimme (kWh). 1 kWh motsvarar 3 600 000 joule.

MVH

Woozy

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
0

Därför vi alla är andar(även vi i fysisk form) det är kontakt ande till ande. medbvetande till medvetande. att det kan bli fysiskt är du som batteri kan vi säga som gör detta möjligt i fysisk form.

Vist kan andar avge lukt/dofter kan lukta påde det ena och det andra - som han ovan här:-)

Tror dom ibland endast använder det egna luktminnet för detta men inte alltid. I fysiskt mediumskap kan alla känna de olika dofter som kommer, alltså inte personrelaterat.

som svar på din fråga den fysiska människan är som ett batteri och ger anden kraft att kunna tala, lukta etc….

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Woozy]
0

Jag får nog skriva in mig på hispan tror jag =).

Hur kan en energi (oavsett "batteri") göra allt och lite till av exemplen ovan?.

Jag har på senare tid (efter det att tjock-tv:n åkte ut och ny platt-tv in) att "andarna" tog energier från tjock-tv:n. Så mkt smällar och knäppningar som hörts även om tv varit avstängd ett bra tag. Har jag förstått det rätt så kan en TV lagra ström ett tag efter det att sladden dragits ur väggen. Jag har även varit med om knäppningar i TV som inte ens varit inkopplade alls, utan har stått på ett bord (i väntan på återbruket).

Om den "anden" tog den urkopplade TV:n av bara farten (i tron om att den var inkopplad) kan man bara spekulera i.

Angående det där med lukter. Finns det ingen som labbat med luktsensorer och andevärlden? (EVP, EMF, IR, Värmekamera etc används ju redan av vissa).

Ghosthunter! -köp luktsensor bums! =)

MVH

Woozy

[Woozy]
0

Finns det några böcker som tar upp det här?

Vore nog intressant att få lära sig lite mera om det paranormala. Ok att det mesta nog är teorier, men de kan va instressanta de med. Oskyldig

MVH

Woozy

Choklad
0

Vet du vad? Jag har en fråga också; kan man egentligenmäta upp en andes energier så som du beskrev i #0 ? Obestämd För det är väl fysiska mätningar det rör sig om då?Obestämd ( ber om ursäkt för dum fråga)

Jag bryr mig inte så mycket om det där att mäta, jag bara tar det från andevärlden som det kommer, och accepterar det som det är.

Det som förbryllar mig är att vi som är på denna sidan av livet inte har de förmågor som våra andevänner har, och det fastän vi är av samma urspung…inte rättvist alls.

U R us

Jane-Lyzell
0

"3 fånga lukt går nog inte, ljud ja med EVP det brukar vi göra experiment på här på Ramsbergsgården i våra kurser - vi kanske hinner experimentera med det Woozy om du ska hit och fotta i vår!

Inom spiritualismen finns en uppsjö med böcker med just detta - tror du bara behöver googla på det så får du upp förslag.

I fysiskt mediumskap kan till och med andarna materialisera sig i full form så alla kan se fysiskt.

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

" 5 massor av forskning har gjorts igeniom tiderna och det har mäts och analyserats:-)

Jo vist kan vi göra samma saker i fysisk form som då vi är andliga - bara det att det tar lång tid och ett idokt höjande av sin ande.

Vänligen Jane

tarotlasse
0

Ja det är mycket vi inte förstår eller vet ngt om men lik förbannat funkar det *S*

När det gäller mentalt mediumskap så vad jag förstått så använder sig anden av vår hjärna.

Enligt vetenskapliga undersökningar av medium då man undersökt mediumets hjärna så har det visar sig när ett medium börjar jobba så aktiveras ett litet center i hjärnan.

Detta center har man tidigare inte vetat vad det har haft för uppgift.

Jag har för mig att det är tallskottskörteln som aktiveras.

Så i metalt mediumskap så går allt över mediumets hjärna och då kan även mediumets egna logiska tankar blanda sig i det hela.

Vad jag har förstått så använder sig anden av minnen och för över detta till vår hjärna.

Så en överföring  av minnen och inte ngt tal.

Men som Jane berättar så inom fysiskt mediumskap så är det helt annorlunda då kan andevärlden dels visa sig rent fysiskt och matrialisera sig.

Dom kan även tala med oss rent fysiskt då alla deltagare i rummet kan höra hur anden pratar med sin anhöriga.

Jag har själv fått uppleva detta vid några tillfällen och det är otroligt starkt och när man upplevt detta så finns det absolut inga tveksamheter om att en andevärld existerar .

För 2 år sedan när jag var i England på en fysisk seans så hörde jag och alla andra en röst precis bredvid mig.

Fanns ingen kropp där rösten började prata med paret som satt bakom mig det var deras son som avlidit ett par månader innan.

Dom pratade om gamla minnen mm paret berättade att det lät precis som deras son i talet.

När det gäller fysiskt mediumskap så som Jane berättar så bygger dom upp ngt som kallas ektoplasma en materia som byggs upp av celler från mediumets kropp och som är ytterst känsligt och är kopplat till mediumet.

Har vid några tillfällen hänt att nyfikna deltagare tagit tag om ektoplasman och mediumet fått svåra skador av detta.

Så därför man är så försiktig med vem man släpper in på en fysisk seans.

Lasse

[Woozy]
0

Jane. -vi kan mer än väl labba sen på Ramsbergsgården. -men om du hör EVP som låter som ett lokomotiv så är det inget att va rädd för. Det är nog bara min mage som vill ha käk.. Glad

För nån/några veckor sen så var det nån som ropade mitt namn i lägenheten. Jag vet inte om jag hörde det "i huvudet" eller via öronen. Min tjej var inte hemma så jag kan inte få det bekräftat om det var via öronen mitt namn ropades. Jag minns inte att jag skulle känna igen rösten alls, men den lät 100% mänsklig iaf.

Tids nog så kanske poletten trillar ned och jag får veta vem som ropade på mig.

En annan grej som jag var med om då när jag kunde se Orber IRL var när ett medium stod och pratade. Jag såg orberna röra sig sakta sakta runt hans huvud. Sen när mediumet började prata om sin guide så blev orberna likt en torktumlare. De cirkulerade mkt snabbare runt huvudet hans, och en orb åkte mot mig.

Så nog tusan finns det "mänskligt beteende" hos Orber. Jag berättade sen för mediumet vad jag såg. Synd man inte hade haft det där på film.

MVH

Woozy

Jane-Lyzell
0

"9 ha ha ha härligt:-)

Soffe
0

Det där med fisar har jag känt många ggr och då är jag säker på att det inte varit jag, även om man brukar säga: Den som kände den han klämde den.

Choklad
0

Hehehe…tänker på grabbarna härhemma.."nej det var inte jag, det var spökena"Oskyldig…

Men Soffe, du har två fyrbeningar som kan va skyldiga också Flört

U R us

Soffe
0

#12 Hehe :-)

Jag är säker på att det inte är mina fyrbenta då, för när jag känt av det har det varit precis intill mig som jag känner plötsligt, som en vind. Men visst kan det va djuren oxå, men i vissa fall är jag säker på att det inte varit dem. Som tur väl är, är det ett tag sedan det hände.

[Woozy]
0

Eller som PG sa till vakthunden i Jönssonligan: fy Rocky, fyyyy  Tungan ute

MVH

Woozy