Det är udda
Ja livet alltså.. Hur det ter sig. Nu har jag varit i dalarna ett tag för att komma hemmifrån lite och slippa tänka på skräp som finns hemma.
Varit deperemierad pga ett husdjurs bortgång tätt följd av min bästa väns plötsliga bortgång. Lite för mycket för mig då jag samtidigt nästan kallt blev rent utav dissad av en kille jag tyckte väldigt bra om och börjat tro att jag även skulle få tur i det. allt på en gång. Så nu efter ett tag av psykolog samtal och ettriga besök hos vänner så tycks de lösa sig. Äntligen får man lite pengar i fickan, en praktik plats och skall försöka läsa vidare nu. Dock har jag inte rört något vad övernaturligt heter direkt på ett tag. jag pillade med mina orakel kort för ett tag sedan. Vilket jag ber om ursäkt för er jag glömde bort att ev svara! Fick en inflamation i handleden och sedan blev jag lite inaktiv ett tag och glömde totallt bort det! Kom på det nu.
I alla fall. Men nu på det sennaste har det hänt saker jag blir förvånad av. Jag beskrev en människas "mörka" sida eller kallat lynne efter att ha träffat honom i ca 10 minuter utan direkt konversation vilket verkade göra min vän lite förävnad att jag tycktes veta det om honom.
Hemma hos en god vän kunde jag peka ut saker, fick en syn av fjädrar, typ indiansk flöätning med pärlor och fjädrar. kort därefter pratade min vän om att skaffa det som tatuering då han mamma var väldigt förtjust i indianer. Vilket på något sätt fick mig att känna mig udda. Då jag på något vis viste att det skulle ske.
Dessutom häromdagen efter julafton fick jag sådan extrem dej vû. En sådan jag verkligen mindes men inte trodde skulle hända. Detta hade jag drömt kanske för 2 månader sedan. Men kom ihåg det. Det som gjorde att jag inte trodde det skulle ske var: 1. jag åt vört bröd.. Jag gillar inte ens vört! 2. Det var julskinka på vörtet.. jag gillar inte julskinka heller direkt såvida den inte är väldigt speciellt gjord, och det får vara väldigt speciellt. 3. Varpå jag såg på katten att han tänkta hoppa upp och snatta ost och att jag berättade att jag viste om det hela men vägrade svara mossans gubbe utan stirrade direkt på henne. Allt detta skede och jag blev så paff, jag mindes det bara igenom att se på katten och viste att det skulle ske, ville därmed inte svara på varför jag såg så konstig ut, så jag stirrade på mossan och vägrade svara för det kändes så ypperligt konstigt, men så slank det ur mig. Det kändes verkligen konstigt.
Nu i deras nya lägenhet kan jag svära på att det är någon i hallen. Jag ser precis hur människan ser ut.. men det känns som det är två olika. Den ena syns mer än den andra och saker förflyttar sig och slår i golvet. Min styvbrors skatebord slog i golvet härom dagen efter att ha stått orörd i flera månader och glass flyttar sig på bordet. Varpå jag kan svara att någon i vit skjorta, blåa jeans, barfota och svart ruffsigt hår kikar in igenom köksdörren vilket slår mig nu låter mycket likt figuren i deathnote kallad L för att ge en liknelse till er. Skillnaden är att denna har annan frisyr… Jag vet inte varför men jag vägrar erkänna att det är den figuren som spökar för mig då min mor som defentivt inte sett denna serien ger samma beskrivning. Dock kan ingen avgöra om det är en man eller kvinna. Något som androgyn.
Den andra jag sett här är en kvinna, klart rödhårig med slappt uppsatt hår. Men det är också det enda, inget mer. dock har jag inte yttrat mig om detta för min mor än då jag inte är säker, sett för få fånger.
Jag kan svara på att jag även sett en katt.. jag tycker jag ser svansar som slår i luften efter uppmärksamhet eller en katt som kliver in i vardagsrummet utan att någon reagerar eller ser den. Det är mycket udda.
Det har varit tyst länge från min sida.. Och nu tycks det blomma upp igen och jag kan inte hjälpa känslan att något kommer ske. Inget dåligt, men något för min egna del. Något kommer ske. Bara vet det.
var lika så i en affär häromdagen, blev mycket trevligt bemött när jag stod och tittade på tarot korten i hopp om att hitta en egen. Han som jobbade där på Raias var den första som kunde ge mig ett "godtagligt" svar om varför kortleken jag hade gjorde att jag ville kasta ifrån mig den. fel energi. Varpå jag kände efter med varje kortlek. Dock gav en del mig huvudvärk, andra illamående eller en konstig känsla i magen så jag gav upp. Inget kändes direkt.. bra. Det enda som pep ur mig var - ne det är något annat som ska komma före. Inte vet jag varför jag sa så och var knappt medveten om att det var där. Det bara kom. så jag antar att det kanske är så, något skall komma före innan jag kan syssla med tarot. Varpå mannen där i affären var villig att beställa hem den tarot jag varit intresserad av. Han fann det intressant att jag tyckte en del tarots är stela, krystade och livlösa att han sade det rakt ut och undrade vad jag var intresserad av för kortlek. Hoppas kunna åka dit igen innan jag åker hem och berätta vad kortleken heter för de kom jag inte ihåg just då imed att det inte varit aktuellt på ett tag.
Men det är udda… Små konstiga incidenter radar sig upp för mig och deja vû känslorna blir bara starkare och allt klarare att jag kan komma ihåg dem ordentligt. Lite underligt på något vis.