Förutsägelse
Hej!
Det är första gången jag skriver här men vill ha er syn på min oro. För två år sedan besökte jag ett medium som jag uppfattade som mycket bra. Hon beskrev min personlighet, mina problem, både fysiska och psykiska, hon beskrev mina anhöriga på andra sidan på ett sätt som var väldigt träffande, t.o.m namnen stämde.
Mitt dilemma nu är att hon förutspådde att jag skulle få ett visst antal barnbarn och vilket kön dom skulle ha. Nu väntar min dotter barn och det är "fel" kön. Betyder det att mediumet såg fel eller kommer min dotter att förlora barnen hon nu bär?
Kan inte släppa tanken på att det kan gå galet . . .
Du säger att hon förutspådde. Det handlade om spådom eller hur. Du uppfattar att hon hade rätt på mycket. Men hon hade inte rätt angående könen eftersom det är ren slump. Ta dig nu i kragen o se verkligheten ,vilket är viktigare en ngn spådom.
Gott Nytt, Egge
Framtiden skapas av oss själva i nuet. Beroende på vad du gör idag så kommer det att resultera i det du ser i framtiden.
Ett medium observerar framtiden från ett mer expanderat tillstånd än vi förmår se framtiden från ett tid/rymd perspektiv.
Det mediumet ser är den mest troliga versionen av framtiden baserat på de besult vi tagit tidigare i våra liv.
Framtiden är alltså föränderlig hela tiden.
Jag fattar inte varför folk spår sig om dom är rädda för konsekvenserna. Man måste alltid ta spådom på "rätt" sätt = ha i beaktande att tolkningsfel kan uppstå från mediumet, hur duktiga de är.
Min spontana reaktion på dina rader är att inget medium är 100% , så mediumet hade nog fel om könet bara.
Försök lägga energin på positiva saker istället för de negativa. Träna dig att ändra dina tankar. Se hur mycket gott det lilla barnet kommer föra med sig och alla ljusa stunder ni kommer dela.
Alma
Om det nu kan hjälpa lite, så min bror blev spådd att hans bror (han har bara en lillasyster, vad jag vet) skulle få 4 barn pojke, flicka pojke, flicka. Hans lillasyster (jag) fick 4 friska barn flicka, pojke, pojke, pojke.
Inga missfall. Så häng inte upp dig för mycket på könet.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tack alla för era svar! Jag gick på en sittning för att få kontakt med mina anhöriga på andra sidan, vilket jag också fick. Uttalandet om framtiden var inget jag tänkt på, det fick jag liksom på köpet! Jag brukar själv "ha på känn" att saker ska hända, sånt som andra säger inte kan ske, både positiva och negativa saker. Allt för ofta har jag rätt. Vet inte om jag är "synsk" eller bara gissar rätt men ibland blir jag rädd att jag ska ha rätt då jag får "onda aningar"!
Självklart glädjs jag över barnet, vilket kön det än har! 
Anneli

Jag förstår hur du tänker.Om nu ett medium eller än spå mäniska tror något om framtiden,så varför säga det om man inte är 100 på det. Skulle säga att det låter ganska oseriöst.Om jag söker efter frågor och jag får det plus att jag får pröjsa för det,skulle det vara garanti på det.
Sökaren.
Det vi medier och spåmänniskor gör är att vi berättar om den mest troliga matematiska sanningen som kommer att utspela sig baserat på det som tidigare inträffat.
Vi tar helt enkelt all information ur ett kvantfysiskt perspektiv och ser den mest troliga utgången av den informationen ur ett kvantfysiskt perspektiv. Att spå är helt enkelt sannolikhetslära från ett kvantfysiskt perspektiv.
Detta är möjligt att uppnå eftersom det här universumets spelregler som verkar under de fysiska lagarna som grundar sig på tid/rymd enbart är en matematisk konstruktion som från ett kvantfysiskt perspektiv är förhållandevis enkelt att observera.
Kvantfysiken gör helt enkelt en "tidresa" in tid/rymd verkligheten och observerar det logiska utfallet. Det är detta matematiska utfall som medium och spåmänniskor berättar om och sätter ord på. Det är inte svårare än så.
Det är helt enkelt ett mer expanderat tillstånd ifrån vilken medium och spåmänniskor hämtar den här informationen.
Att vi sedan i det här mer begränsade universumet tror oss ha svaret på alla frågor då det här universumet enbart baseras på en tid/rum verklighet och väldigt lite på en kvantfysiskt verklighet, finner jag en smula roande eftersom vi inte ens lyckats lösa så fundamentala frågor såsom krig, svält, solidaritet osv. Vi har trots allt i runda slängar varit runt 100 miljarder innevånare på den här planeten de senaste årtusendena.
Om vi nu vore så smarta här i det här universumet, varför har vi då ännu inte kunnat lösa dessa grundläggande frågorna? Kan det kanske bero på att vi helt enkelt känner oss otillräckliga och därför istället letar efter denna tillräcklighet någon annanstans än hos oss själv. Kan det kanske vara så enkelt? Vi tror oss vara i avsaknad av helheten precis som en något skev och modifierad världsbild hjälper oss att vidhålla. Egentligen har vi tillgång till allt vi behöver. Dock har vi saknat insikten hur vi ska använda den. Men det är en helt annan fråga.
#8 Håller med dej om att framtiden är föränderlig men det är ju faktiskt nuet också hela tiden, det svänger ju ständigt man planerare för en sak men det blir ju oftast något helt annat och ut i från det så kan det ju inte var så lätt att spå in i en framtid eller hur?????
Det här gör mig lite ledsen o ilsken. Hur kan man tar för givet att ngn kan säga vilket kön det blir. Man har ju 2 möjligheter. Det är ju rena gissningslek, tar man detta på blodigt allvar då vet jag inte……Sluta spekulera om att man kallar sig som medium . well jag säger ingen medium, snarare kvacksalvare, som är ute efter pengar på människors bekostnad.
Att kalla någonting för svammel är ingen konstruktiv kritik.
Nu är just nu, att någonting ska hända strax som kommer att påverka nuet om en stund är framtiden även om det bara är en sekund in i framtiden.
Självklart är den observation du gör helt korrekt om man resonerar utifrån ett rymd/tid perspektiv då är det inte lätt att spå framtiden men när observationen görs från ett mer expanderat tillstånd som det kvantfysiska tillståndet är så det inte bara troligt utan fullt genomförbart.
Man ska i af inte gå till ngn som nu kallar sig för ex medium, om man inte själv kan hantera, den informationen som kommer.
Det kan vara svårt att veta vilken information det är som är svår att hantera, den kanske tom ligger dold i personens undermedvetna tillstånd. Då har personen kanske liten eller ingen kännedom om problemet.
Mediet har en stor fördel här eftersom mediet kan förekomma situationen och på ett intelligent sätt berätta om detta redan innan konsultationen startar. Utifrån detta kan sedan personen själv ta ställning till om han/hon önskar besöka mediet.
# 0 Jag brukar säga att även dessa menniskor ( medium ) är bara människor dom är inga mirakel människor eller gudar! Dom kan ju oxå ha fel så ja tycker inte att du ska va orlolig!!!
Kram på dej gumman !
Får jag ställa en fråga om, varför det är så viktigt att i förväg veta vilket kön ens blivande barnbarn har? Vad har detta för betydelse? Är det inte mycket mera viktigt att barnet blir friskt och mår bra?
Hörru ni kära vänner. Här talar om en specifik sk medium som en person tro att mediumet kan se allt. Min uppfattning är att mediumet ser endast pengar. Hon sitter på en ställning när en desperat människa kommer så tror denne på en massa , eller lyssnar endast det som vill höra. Psyket fungerar så att vi minns det vi vill minnas. Nu blir man rädd att ngt är fel eftersom förutsägelse stämde inte på könet av barn. Man behöver inte vara en Einstein för att förstå det hela är humbug av sk mediumets sida . Nu har har sagt slutgiltigt vad jag tycker om just den här tråden. sådan här förutsägelse kan vara en spännande sak , men det bör tas med en nypa salt.
Jag tror att # 0 Menade att om mediumet hade rätt på näst intill allt hon sa så är hon orolig nu att de hon sa om könet på barnet inte stämmer med könet på detta kommande barn så hon undra om de då kan betyda att de blir missfall!
Ja jag e kass på att förklara men ja antar att de va detta # 0 menade,så hon bryr sej nog igentligen inte om va de blir för kön utan hon är orolig över va mediumet hade förutsett som nu då inte stämmer,
Men vet du #0 dom kanske såg fel på sjukhuset?ibland händer det att dom säger fel därför undviker dom att säga könet om de inte är så att dom JÄTTE TYDLIGT ser detta!

Äsch! Jag blev spådd att få två egna barn och omhänderta ytterligare ett. Nu är jag 47 år och har ett barn. Det är inte sannolikt att jag kommer att få ett barn till och omhänderta ytterligare ett.
Jag tycker spådomar och astrologi när man känner att det stämmer - men jag skulle aldrig fått för mig att ex börja tillverka ett barn nr 2 bara för att ett medium sa att jag skulle få två barn!
# 16 - Några fler tankar.
Ett medium hämtar ju sin information från olika källor. Det kan ju vara så att man upplever kvinnlig energi. Det är för den sakens skull inte säkert att det blir en flicka. Själen som är på väg att födas kanske har med sig sina energier från förra livet i det ögonblick som spådomen utföres. Den kan ju också vara så att det kommer att bli en flicka nästa gång men att hon är så ivrig att berätta att hon ska komma ner, så att det är hennes energier som känns av.
Sen är det ju så att en spådom/framtidsutläselse grundar sig på de förhållanden så råder exakt i ögonblicket som spådomen utfärdas. Att ge sig på att avläsa ett foster som ligger i magen på en andra person, där kommer alltför många omständigheter in för att förutsägelsen ska vara 100 procentlig.
Nu har jag inte läst några trådar här, så detta är kanske redan förklarat. 
Ens öde förändras vilka val och vägar man väljer.
Man kan inte lägga sitt liv på att en spåtant eller en annan människa säger att man ska göra si och så.
Jag är inte skeptisk till sådant men man måste ändå ha fötterna på jorden och ta till sig det som man tycker stämmer och kändes bra under en sittning.
God fortsättning på det nya året
# 21 - Precis!
En förutsägelse är inget manuskript utan en vägledning.