Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 2792 ggr
[Woozy]
0

Taskigt slut, taskig start.

I går så hade jag och min tjej bestämt med några "kompisar" att de skulle komma över på nyårsaftonen så vi kunde "fira ihop". Jag både ringde han och hans tjej samt skickade sms utan svar. Rätt dålig stil kan man säga.

Nåväl, min "intution" (stavfel?) sa att de inte skulle komma då de ej ville svara på telefonerna/sms, så jag å min tjej drog till hennes föräldrar istället. Vi åkte förbi hemköp och köpte lite dricka och chips att bjuda på.

När klockan börjar närma sig nyår så åkte vi hem och bytte kläder och sen så åkte vi till några kompisar som hade köpt lite raketer de skulle fyra av kl 00.00. Vi hämtar upp de och kör mot en fotbollsplan för att skjuta av.

Efter raketerna va avskjutna så skulle jag skjutsa hem de igen (så de kunde fortsätta partaja). Vad händer när jag ska larma av bilen? -batteriet till sändaren är kaputt. Där stod vi med en bil som det inte gick att ta sig in i utan att larmet hade startat. Jag hade knappast klätt mig för att vara ute i kylan i timtals (tennis-pjuck).

Vilken skitstart på det nya året. Vad göra? -jag fick gå en bit och fick låna en bil så jag kunde åka till Statoil och kolla om de har batterier till larmdosan. Det var bara att skotta fram bilen jag fick låna, skrapa rutorna etc och sätta sig och börja leta runt bland mackarna efter batterier.

Jag frös som ett svin nu, men vad hade jag för val. -ville inte låta bilen stå där i två dagar, för då hade den väl inte haft nå hela rutor kvar antagligen. Nåväl, -hade som sagt fått låna en bil (mitt på nyårsaftonens höjdpunkt) och brummade iväg på de glashala vägarna. Det var verkligen glashalt. -kunde lätt kana 1m på asfalten med dojjorna.

Första Statoil-macken hade inte rätt sorts batterier (scenariot med sönderslagna bilrutor pluppa upp i skallen). Jag frågade killen om inte annan Statoil kunde ha batterier och jag bad han ringa och fråga. Jodå en annan Statoil hade minsan batterier Oskyldig

När vi väl kommer dit så går jag fram till disken och ber om batterier till larmdosan. Problem nr 2 nu. Statoil har tagit bort alla såna små batterier ur deras soritment så de hade de inte, MEN. Det fanns in liten skål med batterier som de skulle kasta. I den skålen så fanns "mina" batterier! Skrattande.

160:- för 4st små batterier va inte billigt precis, men en bärgare är liiite dyrare. Nåväl, äntligen så kunde jag åka hem och börja traska mot min bil och skrapa rutorna och så.

Problem nr3. Bilen vi lånade hade börjat låta och skaka som det vore punktering. Jag var tvungen att stanna bilen och kolla vad det kunde vara för fel. -ingen punktering iaf. Jag försökte ringa han som ägde bilen, men han hörde inte telefonen antagligen. Vad göra? -jo vi fick åka sakta. (handbromsen tog inte ens). Det visade sig sen när bilägaren ringde att hans handbroms inte fungerar som den ska och att han inte använder den pga det.

Så där åkte vi med mer eller mindre låsta bakhjul (inte låsta hela tiden men vid is så).

Tur att "lånebilen" hade både ABS och TCS (antispinn).

Gissa om det var skönt att ta den där sena skinkmackan sen när jag och min tjej hade kommit hem (två timmar efter det vi skulle ha åkt hem om larmdosan hade funkat).

Lite lång story, men vafaen…

MVH

Woozy

Thinka
0

Oj vilken mardröms start, hoppas att det blev till det bättre sedan…dvs att den här första dagens andra timmar varit lugna.

[Woozy]
0

Jo när man satte tänderna i skinkmackan efter hemkomst så kändes det lite lugnare. Glad

MVH

Woozy

Mirjami-78
0

Skönt att det hela slutade bra ändå….Ja vilken början och slut på året, men vi får hoppas på att detta år blir ändå bra för dig!!!Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

casandra70
0

Med en tråkig start så blir det säkert en riktigt god fortsättningTungan ute

[Woozy]
0

Tack

Glad

MVH

Woozy

berobe
0

Jojomen - livet bjuder på överraskningar minsann…

Hoppas att fortsättningen på ditt år blir bättre.

BertFlört

Jane-Lyzell
0

Ojojoj…… vad tror du att du/ni ska lära av detta?

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
[Woozy]
0

-att alltid ha bra kompisar och bra batterier runt omkring sig?

Cool

MVH

Woozy

Jane-Lyzell
0

#9Skrattande ja så är det nogObestämd

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
0

Usch vilken resa alltså..Förvånad..men du kan ju trösta dig med att det hade kunnat bli värre, så ni hade tur ändå….hoppas oxå nu att det blir en bättre fortsättning på det nya året för er…ha det så gott..Glad

kram/Eija

[Woozy]
0

Ja, bakaxeln hade ju kunnat lossnat oxå..  *ironi*  Flört

MVH

Woozy